Citat:
Ursprungligen postat av
Tarmstuvning
Alltså WOW.. Läs vad du skriver!

- deras "semester" en del i Melinas läkningsprocess.
-"knyta an" till barnen på nytt & bli den mamma hon skulle ha varit från första början.
Är det NÅGON som har bägge fötterna på jorden, som tar ansvar så är det Melina.
Det hörde vi redan när dom bodde hos Moa att Solomon INTE tar ansvar. Att hon hela tiden MÅSTE säga till honom att tex ta barnen eller göra vissa saker som räknas under kategorin ANSVAR som man MÅSTE ta när man har barn. Detta som att göra dessa tråkiga saker som att städa, laga mat mm.
Så HAN måste ha semester?!! Wow! Är det någon som behöver semester så ere fan Melina.
Du skriver, du resonerar .. Som dom gör i en läskig sekt!
Det här ÄR Läskigt!

Inte läskigt alls.
Solomon offrar sig själv genom att ge sig iväg mot sin vilja (på en resa med Vlad) för att Melina ska träna på att "knyta an" till de barn hon genom psykisk ohälsa valt att försumma.
Vad som inte framkommer är att detta beslut faktiskt bestämdes genom en slags intervention där bla Vlad deltog, då flera personer i deras närhet uttryckt oro för Melinas bristande engagemang & intresse för sin familj. I synnerhet barnen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bentayga
Vilken läkningsprocess, vad menar du med det?
Den enda sjuka och störda är ju Solomon, Melina är frisk.
Och det är Melina som behöver semester, svinet solomon ska ta hand om ungarna, tvätt, disk
matlagning så länge.
Melina är värd åka på semester med någon tjej hon är bekant med.
Jag tror Melina är smart och gjort slut med Solomon , därför han är ute ur huset
Anledningen till att Solomon & Melina började med sin tantrism var för att läka sina själar pga de traumatiska upplevelser de båda varit utsatta för i sina liv. De kompletterar varandra genom stöd & erfarenheter i strävan efter att bli bättre människor.
Deras resa till det bättre har i vardagsspråk kommit till att kallas för läkningsprocess, där deras demoner konfronteras för att sedan kunna elemineras i syftet att bygga upp deras sargade själar på nytt.
Att lära sig ansvar är en del av Melinas läkningsprocess då hela hennes liv (pga sexuella övergrepp, missbruk & psykisk ohälsa) har handlat om egoistiska begär & initiativlös apati.
Citat:
Ursprungligen postat av
54NDR0
Trevligt att du är tillbaka! Nu var det säkert över ett år sedan då du sa många gånger att vi alla alldeles snart skulle få reda på sanningen om Moa och om hur elak hon är och har varit. Jag vet inte vad din definition av "snart" är men över ett år tror jag är en felaktig tolkning. Hur som helst så väntar jag fortfarande på sanningen som ska presenteras.

Ledsen att göra dig besviken men bollen ligger inte längre hos mig då jag både muntligt & skriftligen har lovat både Solomon & Moa (..'& Melina) att inte förtälja mer uppgifter än vad jag redan gjort.
Men att fördriva en familj från ett tillsynes idylliskt boende genom sexuell manipulation, falskspel & direkta hot borde väl vara tillräckligt elakt även för dig?
Förstår egentligen inte vrf du vill ha ännu mer uppgifter om Moas högst anmärkningsvärda beteende (även juridiskt olagliga) att gotta dig i. Detta säger mer om dig än vad det gör om mig.