• 1
  • 2
2022-03-29, 00:50
Medlem
Hej
Det är så att under 2018 har jag tjänat över 300k svart (pengar finns på en utländsk bank).
Jag ville inte deklarera min inkomst då för att det är komplicerat att redovisa hur jag tjänade mina pengar.
Men nu vill jag börja spendera mina pengar, men hur ska jag göra nu för att mina 300k ska bli vita och skattade.
Tänkte om jag skapar NFT och köper dem, kommer det att funka?
Citera
2022-03-29, 01:34
Medlem
Det är omöjligt att hjälpa till när du inte delger någon info om hur pengarna har kommit till ditt utländska konto....... på vilket sätt är dom svarta? hur har inbetalningarna sett ut? är det inom Eu?

Om det är i ett visst land så kan man använda ett europeiskt land som han frihandelsavtal t.ex.... öppnar du upp en filial där och "säljer" produkter/tjänster m.m..... möjligheterna är oändliga kika bara på hur våra svenska politiker arbetar så gör du precis på samma sätt fast ännu mer försiktigt om du inte har "stora" vänner vid din sida.
Citera
2022-03-29, 01:48
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Låter som onödigt krångel för så lite pengar.

Det enklaste är väl bara att ta ut pengar i kontakter då och då från banken och ta hem. Växla till svenska kronor där eller här hemma.

Sen handlar du mat och så mycket som möjligt här med kontanter och sparar istället dina vita pengar här hemma.
Citera
2022-03-29, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarraZ
Hej
Det är så att under 2018 har jag tjänat över 300k svart (pengar finns på en utländsk bank).
Jag ville inte deklarera min inkomst då för att det är komplicerat att redovisa hur jag tjänade mina pengar.
Men nu vill jag börja spendera mina pengar, men hur ska jag göra nu för att mina 300k ska bli vita och skattade.
Tänkte om jag skapar NFT och köper dem, kommer det att funka?

Kan du inte bara låta pengarna stå kvar på det utländska kontot och beställa ett betalkort från den utländska banken?
Citera
2022-03-29, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanHunters
Kan du inte bara låta pengarna stå kvar på det utländska kontot och beställa ett betalkort från den utländska banken?
Jag kan, men kommer skatteverket att se mina transaktioner? Jag vill undvika att betala skatt
Citera
2022-03-29, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Låter som onödigt krångel för så lite pengar.

Det enklaste är väl bara att ta ut pengar i kontakter då och då från banken och ta hem. Växla till svenska kronor där eller här hemma.

Sen handlar du mat och så mycket som möjligt här med kontanter och sparar istället dina vita pengar här hemma.
Hur mycket ska jag ta ut varje månad, jag vill undvika skatteverket
Citera
2022-03-29, 03:06
Medlem
Onanikrems avatar
Beror på vilket land pengarna ligger i , Hurt-Åke pratar ju om cash. Är det EU så kan du plocka ut runt 5-10k men skulle inte göra det varje månad då det kan flagga, Skaffa ett par av storbankerna i Sverige och för över 5k var tredje månad till var och en. (Undvik Swedbank) Storbankerna har ingen koll på varandra så left hand path vet inte vad allright gör. Så länge du inte närmar dig att bli flaggad så klarar du dig. Ca 25-40k på varje bank och år.
Citera
2022-03-29, 08:21
Medlem
goofers avatar
Du smyger in lite i taget, 5000 åt gången.

Gå inte och casha en dyr bil eller annan lyxkonsumtion som du inte kan betala med din vita inkomst.

Grattis förresten!

Skönt att få undan lite oskattad kosing.
Citera
2022-03-29, 09:11
Medlem
Bonnatorps avatar
Du kan köpa en Antminer eller någon liknande best för en stor del av pengarna.
Mina Bitcoin med denna och skatta 30% vinstskatt på den kryptovaluta du tjänar, även om det tar ett tag.
En Bitcoin Miner S19j Pro kostar runt 100k svenska och minar ihop över 30k per månad i dagsläget.
Har du dessutom villa så kan du ställa den i källaren och ha 3kW gratis värme i fastigheten.

Köp två stycken och låt snurra i tre månader, sedan går du runt 70k plus per månad innan skatt. Resterande 100k kan du dryga ut vardagskassan med om du får ut det i kontanter på något sätt, tanka bilen, köp mat och kläder, och lägg undan motsvarande summa du använder från dina vita inkomster till besparingar.
Senast redigerad av Bonnatorp 2022-03-29 kl. 09:19.
Citera
2022-03-29, 09:55
Medlem
Vilket land rör det sig om?
kolla runt efter investeringsmöjligheter i samma land kanske?

Typ köp en lägenhet i ett hotell som sedan hyr ut denna åt dig och sköter allting. I slutet utav månaden så för de över vinsten till det omnämna kontot. Känns det bra så köper du en till lägenhet osv osv..
Citera
2022-03-29, 10:55
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarraZ
Hur mycket ska jag ta ut varje månad, jag vill undvika skatteverket

Jag menar alltså att du tar ut pengar i cash på banken i det land pengarna finns i. Sen åker du hem med cashen i din ficka. Ta typ 20-30 tusen åt gången (kanske går bra med mer, där har andra bättre koll än jag) så blir det inga misstankar om du blir stoppad i svenska tullen. Ha en story klar om var pengarna kommit från bara.

Du har fortfarande inte sagt om det handlar om ett EU-land eller inte!
Citera
2022-03-29, 10:59
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Du kan köpa en Antminer eller någon liknande best för en stor del av pengarna.
Mina Bitcoin med denna och skatta 30% vinstskatt på den kryptovaluta du tjänar, även om det tar ett tag.
En Bitcoin Miner S19j Pro kostar runt 100k svenska och minar ihop över 30k per månad i dagsläget.
Har du dessutom villa så kan du ställa den i källaren och ha 3kW gratis värme i fastigheten.

Köp två stycken och låt snurra i tre månader, sedan går du runt 70k plus per månad innan skatt. Resterande 100k kan du dryga ut vardagskassan med om du får ut det i kontanter på något sätt, tanka bilen, köp mat och kläder, och lägg undan motsvarande summa du använder från dina vita inkomster till besparingar.

Finns inga garantier. Kan lika gärna förlora pengarna.

Menar du att han ska köpa datorerna i landet där pengarna finns och släpa hem dem?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in