2022-03-28, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBack
Finns inte en V70 som är bakhjulsdriven.

Baksätesvärme är inte rare för en Volvo, specifikt inte för en V70..

nej inte för en volvo men bilar i sig.
Citera
2022-03-28, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Fan har du inte varit ung och haft liten ekonomi också?
Det är inte så lätt att slanta upp för en dyr bil om man inte har välbetalt jobb eller rika föräldrar.

Då blir det gammal luggsliten volvo med stora hål i stolarna.
Roligare än att åka Peugeot eller Buss!
Jo, men när man är ung och har dålig ekonomi är det lite extra dåligt att köpa fälgar för 50% av bilens pris. En gammal sliten Volvo med nya stora fälgar skriker dessutom White Trash. Kör med bilen som den är istället så slipper du skämma ut dig. Om det är det sistnämnda du faktiskt är ute efter är det betydligt billigare att fylla framrutan med poppers. Kan också kompletteras med loggan från valfritt dansband klistrad mitt i framrutan för att riktigt minimera sikten.
Citera
2022-03-28, 23:24
Medlem
Running_mans avatar
Hade en Volvo som rullat 40.ooo mil. Kan säga att de flesta "barnsjukdomar" var utsorterade på den för lääänge sedan.

Det sjuka var att känslan i ratten var sjukt bra. Inga glapp eller sånt som brukar finnas på en långmilare. Föregående ägare hade tagit väl hand om den!

Satt man och gled på motorvägen i 120 med farthållaren i var det svårt att känna av milen nånstans, helt sjukt. De flesta bilar som gått hälften så långt har jag hittat betydligt fler fel på...

Så stirra inte blint på miltalen! Det är viktigare att bilen blivit servad och skött.

Som ett exempel kan jag nämna att den sämsta bilen jag haft var en Golf med endast 2 ägare och 10.ooo mil på mätaren. Djävla skräpbil! Såg jättefin ut och var lågmilare(stirrade mug blind på detta) men blev mitt livs sämsta bilköp.
Citera
2022-03-28, 23:31
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Jo, men när man är ung och har dålig ekonomi är det lite extra dåligt att köpa fälgar för 50% av bilens pris. En gammal sliten Volvo med nya stora fälgar skriker dessutom White Trash. Kör med bilen som den är istället så slipper du skämma ut dig. Om det är det sistnämnda du faktiskt är ute efter är det betydligt billigare att fylla framrutan med poppers. Kan också kompletteras med loggan från valfritt dansband klistrad mitt i framrutan för att riktigt minimera sikten.

Ja eller efternamnet med nån snirklig jävla font nedtill framrutan.
Dessutom, Hur skulle man kunna känna igen WT om de inte skulle ha fälgar och tonade rutor?

Men på det hela taget är det ett oskyldigt nöje.
Citera
2022-03-28, 23:34
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napster99
vad är det mest negativa?

Har du ett exempel på bilen du funderar på att köpa?
Citera
2022-03-28, 23:34
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
nej men kanske kan funka ändå om den redan är färdig pillad på som typ denna verkar vara?
https://www.blocket.se/annons/skane/...fran/100124729
Haha, nej.
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Har du ett exempel på bilen du funderar på att köpa?
En trimmad t5a AWD v70
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
V70 är ju framhjulsdriven så är väl inte så bra att drifta med.
En AWD funkar helt okej att sladda runt med, vill minnas att lådan diffar övervikt på bakaxeln. Hur som faller grepp ändå.
Senast redigerad av psykoshippien 2022-03-28 kl. 23:40.
Citera
2022-03-28, 23:41
Medlem
Citat:

men jag är whitetrash typ, bor i en etta själv och knarkar syntetiska grejer för inte torska haha däremot är mina föräldrar rika men det är en annan historia..

men jag tänker inte ha något i framrutan eller några jävla poppers xD bara en mattsvart sån volvo antagligen med feta fälgar det skriker kanske white trash och ghetto kid osv men jag gillar det

är förövrigt lite kluven på om en chrysler 300c är mer värt o köpa
Senast redigerad av napster99 2022-03-28 kl. 23:46.
Citera
2022-03-29, 00:35
Medlem
IceEyess avatar
60 000 kr för en Volvo med 25 år på nacken och närmare 40 000 mil på mätaren
Citera
2022-03-29, 01:05
Medlem
Citat:
men jag är whitetrash typ, bor i en etta själv och knarkar syntetiska grejer för inte torska haha däremot är mina föräldrar rika men det är en annan historia..

men jag tänker inte ha något i framrutan eller några jävla poppers xD bara en mattsvart sån volvo antagligen med feta fälgar det skriker kanske white trash och ghetto kid osv men jag gillar det

är förövrigt lite kluven på om en chrysler 300c är mer värt o köpa
Ja, Chrysler 300c är nog en bra idé. Speciellt om man har dåligt med pengar. Jag menar, bensinen kostar ju bara 25 kr litern nu, så det borde inte kosta mer än kanske 40 kr milen i soppa att köra en sån. Inte så farligt.

Edit: Extra bra att måla bilen mattsvart som du skriver. Bara du väljer en bra roller så är det ju en ordentligt värdehöjande åtgärd.
Citera
2022-03-29, 01:10
Medlem
Citat:
Ja, Chrysler 300c är nog en bra idé. Speciellt om man har dåligt med pengar. Jag menar, bensinen kostar ju bara 25 kr litern nu, så det borde inte kosta mer än kanske 40 kr milen i soppa att köra en sån. Inte så farligt.

Edit: Extra bra att måla bilen mattsvart som du skriver. Bara du väljer en bra roller så är det ju en ordentligt värdehöjande åtgärd.

Men jag kommer inte behöva betala hyra om ett tag då jag ska bo gratis i mina föräldrars stuga och ska även hyra ut min lägenhet till en kompis då så kommer ha nog med pengar för köra runt och knarka/grilla och rasta hunden vilket e vad jag vill typ med livet gillar inte resa
Citera
2022-03-29, 06:55
Bannlyst
Citat:
nej inte för en volvo men bilar i sig.
Men var det inte en Volvo du skulle köpa? En sån där med rare baksätesvärme och bakhjulsdriven V70
Citera
2022-03-29, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBack
Men var det inte en Volvo du skulle köpa? En sån där med rare baksätesvärme och bakhjulsdriven V70

jo typ, haha.. funderar på en fiat freemont med men den har ingen baksätesvärme
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in