2022-03-27, 15:59
Medlem
Jasså, nu har även Mountain Dew såsom pepsi och fanta mm. hoppat på trenden att ha 50/50 socker och sötningsmedel i orginalet. Vet ej när detta infördes, men jag märkte det nu.
Inte druckit denna dricka på väldigt länge men kände mig sugen idag, men jävlar vad besviken man blev. Den är fruktansvärt äcklig nu, brukade vara väldigt söt och frisk. Nu smakar den i princip kolsyrat vatten med lime i. Den är kanske en tiondel av hur söt den var förr. Förstår mig inte på varför läskjättarna gör detta, sötningsmedlet har sån kraftig smak så det smakar exakt som zero versionen. Vad är då poängen att dricka orginalet?
Citera
2022-03-27, 16:07
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjezz
Jasså, nu har även Mountain Dew såsom pepsi och fanta mm. hoppat på trenden att ha 50/50 socker och sötningsmedel i orginalet. Vet ej när detta infördes, men jag märkte det nu.
Inte druckit denna dricka på väldigt länge men kände mig sugen idag, men jävlar vad besviken man blev. Den är fruktansvärt äcklig nu, brukade vara väldigt söt och frisk. Nu smakar den i princip kolsyrat vatten med lime i. Den är kanske en tiondel av hur söt den var förr. Förstår mig inte på varför läskjättarna gör detta, sötningsmedlet har sån kraftig smak så det smakar exakt som zero versionen. Vad är då poängen att dricka orginalet?
Tråkigt att läsa!

Mountain Dew är en av mina favoriter, jag tycker även att deras röda version är riktigt god. Jag har dock inte sett den på ett bra tag.

Detta kommer dessvärre bli mer och mer vanligt.
Livsmedelsföretagen har redan anpassat sig efter sockerskatt i länder som Ungern, Storbritannien och Irland.

Det är bara en tidsfråga innna sockerskatt är ett faktum i Sverige, därför förbereder sig företag t.ex. Mountain Dew och Fanta.

Att Mountain Dew ersätter 50% utav sockret med sötningsmedel är enbart för ekonomiska skäl. Finns risk att försäljningen hade minskat ännu mer och dom var tvugna att höja priset markant pga skatten.
Citera
2022-03-27, 16:10
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Svenska Mtn Dew smakade ändå skit från början. Den riktiga Mtn Dew var en riktig sockerbomb med massa koffein. Var helt underbar om man var bakfull
Citera
2022-03-27, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Svenska Mtn Dew smakade ändå skit från början. Den riktiga Mtn Dew var en riktig sockerbomb med massa koffein. Var helt underbar om man var bakfull

Ja, var därför jag köpte den.
Blev en besvikelse.
Citera
2022-03-27, 16:59
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:

Sockret har minskat med 30% och sötningsmedlena sukralos och acesulfamkalium hat tillsats. Men på sikt eftersträvas det att sockret ska minska med 50%.

Citat:
Pepsico lovar att minska sockerhalten med 25 procent i sina läskedrycker och ice tea-produkter i EU fram tills 2025. Det rapporterar Reuters.
Bolagets planer aviseras efter att vissa europeiska länder redan infört sockerskatt för att motverka övervikt. Det har lett till resultat, då nästan en tredjedel av Pepsicos drycker som säljs på kontinenten är sockerfria.Längre fram i tiden, år 2030, ska sockerhalten vara reducerad med 50 procent i Pepsi-drycker, Lipton Ice Tea och 7up i Europa, enligt bolaget.

https://www.avanza.se/placera/telegr...-i-europa.html
Citera
2022-03-27, 19:05
Medlem
Citat:

i japan anänder de naturlig stevia i light cola.

i övriga länder köper folk skiten med nervgiftet aspartam.

Det är alltid lika märkligt att folk föds till dumbommar och litar på ett företag som sålt,marknadsfört/tillverkat varor som agent orange där folk än idag 50 år efter användningen föds med hemska missbildningar som 2 huvuden och 3 armar och 1 öga.

Så har de sålt godsaker som ddt,asbest och annat skit som de alltid garanterade var ofarligt i början.
De uppfann även gmo skräp mat som förstört så många länders matförsörjning och förgiftat människor och vattendrag med roundup och andra kemikalier.

att folk fortfarande litar på ett sånt företag visar bara att den sista dumbommen än inte är född.
Citera
2022-03-27, 19:32
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Har alltid tyckt att Mountain Dew smakar väldigt konstgjort så blir nog ingen skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in