Citat:
Ursprungligen postat av
Hjezz
Jasså, nu har även Mountain Dew såsom pepsi och fanta mm. hoppat på trenden att ha 50/50 socker och sötningsmedel i orginalet. Vet ej när detta infördes, men jag märkte det nu.
Inte druckit denna dricka på väldigt länge men kände mig sugen idag, men jävlar vad besviken man blev. Den är fruktansvärt äcklig nu, brukade vara väldigt söt och frisk. Nu smakar den i princip kolsyrat vatten med lime i. Den är kanske en tiondel av hur söt den var förr. Förstår mig inte på varför läskjättarna gör detta, sötningsmedlet har sån kraftig smak så det smakar exakt som zero versionen. Vad är då poängen att dricka orginalet?
i japan anänder de naturlig stevia i light cola.
i övriga länder köper folk skiten med nervgiftet aspartam.
Det är alltid lika märkligt att folk föds till dumbommar och litar på ett företag som sålt,marknadsfört/tillverkat varor som agent orange där folk än idag 50 år efter användningen föds med hemska missbildningar som 2 huvuden och 3 armar och 1 öga.
Så har de sålt godsaker som ddt,asbest och annat skit som de alltid garanterade var ofarligt i början.
De uppfann även gmo skräp mat som förstört så många länders matförsörjning och förgiftat människor och vattendrag med roundup och andra kemikalier.
att folk fortfarande litar på ett sånt företag visar bara att den sista dumbommen än inte är född.