Citat:
Ursprungligen postat av
krumeluns
Kolla reprisen p Youtube, dr han slickar deppersonalen efter dckbytet och sedan trngs vid utgngen p banan. Sanna mina ord, den mannen kommer orsaka allvarliga olyckor framver.
Vad tycker du om DRS-spektaklet?
Hoho jag kommer nstan ha svrt att somna (nja..) om du inte frklarar nrmare. VER passerar ofta grnsen och kr tufft och ofta fult. Nr han fr en gngs skull genomfr ett race utan att ens befinna sig i grzonen fr vad som r tilltet lyckas du skriva detta inlgg:
Max Verstappen r en fara fr alla som medverkar i cirkusen, kr vrre n en drogad biltjuv, straffa honom innan han orsakar en ddsolycka.
Jag behver inte kolla risiga repriser p Youtube, jag har precis spolat tillbaka p Viaplay fr att se om delar jag tyckte var intressanta. Vissa saker tittar jag p flera gnger. Nu blev jag tvungen att kolla det minst dramatiska p hela racet igen, dvs VERs depstopp...
Depstoppet var ett helt normalt depstopp. Givetvis kr han nra deppersonalen, s ser alla depstopp ut dr stallet framfr ska byta dck samtidigt och har alltid gjort. Ingen reagerade p det s klart, hgst mrkligt att du ens ppekar det.
Det var ingen unsafe release, Sainz behvde inte ens bromsa, vilket domare, kommentatorer och alla som tittade enkelt kunde konstatera. ven om det hade varit det s r det inte frarens fel, fr man grnt ljus gasar man... Det r stallets ansvar att ha koll p trafiken bakom...
Ett flckfritt depstopp enligt konstens alla regler, men visst lite halvnra framfr Sainz kanske, men terigen, hade inte varit VERs fel. Ingen annanstans var VER ens i nrheten att "trnga" ngon...
Vet fortfarande inte vad du menar "DRS-spektaklet". Var inga regelbrott eller farlig krning idag av VER eller LEC, varken med eller utan DRS.
Allts det r kul att Netflix-serien lockat nya F1-"fans" men man lr sig vldigt lite om sporten i den serien...