Citat:
Ursprungligen postat av
krumeluns
Kolla reprisen på Youtube, där han slickar depåpersonalen efter däckbytet och sedan trängs vid utgången på banan. Sanna mina ord, den mannen kommer orsaka allvarliga olyckor framöver.
Vad tycker du om DRS-spektaklet?
Hoho jag kommer nästan ha svårt att somna (nåja..) om du inte förklarar närmare. VER passerar ofta gränsen och kör tufft och ofta fult. När han för en gångs skull genomför ett race utan att ens befinna sig i gråzonen för vad som är tillåtet lyckas du skriva detta inlägg:
Max Verstappen är en fara för alla som medverkar i cirkusen, kör värre än en drogad biltjuv, straffa honom innan han orsakar en dödsolycka.
Jag behöver inte kolla risiga repriser på Youtube, jag har precis spolat tillbaka på Viaplay för att se om delar jag tyckte var intressanta. Vissa saker tittar jag på flera gånger. Nu blev jag tvungen att kolla det minst dramatiska på hela racet igen, dvs VERs depåstopp...
Depåstoppet var ett helt normalt depåstopp. Givetvis kör han nära depåpersonalen, så ser alla depåstopp ut där stallet framför ska byta däck samtidigt och har alltid gjort. Ingen reagerade på det så klart, högst märkligt att du ens påpekar det.
Det var ingen unsafe release, Sainz behövde inte ens bromsa, vilket domare, kommentatorer och alla som tittade enkelt kunde konstatera. Även om det hade varit det så är det inte förarens fel, får man grönt ljus gasar man... Det är stallets ansvar att ha koll på trafiken bakom...
Ett fläckfritt depåstopp enligt konstens alla regler, men visst lite halvnära framför Sainz kanske, men återigen, hade inte varit VERs fel. Ingen annanstans var VER ens i närheten att "tränga" någon...
Vet fortfarande inte vad du menar "DRS-spektaklet". Var inga regelbrott eller farlig körning idag av VER eller LEC, varken med eller utan DRS.
Alltså det är kul att Netflix-serien lockat nya F1-"fans" men man lär sig väldigt lite om sporten i den serien...