Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2022-03-27, 20:44
Medlem
Vilka jävla race och dueller mellan Ver Lec vi fått i inledningen av denna säsong

Tacka gud för detta nya reglemente taggad inför kommande race

Fan tänk Monaco Singapore Monza Spa Azerbaijan
2022-03-27, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krumeluns
Femte och tionde placering, bara att ladda om till nästa race på Melbourne Grand Prix Circuit.

Väntar fortfarande på förklaring vad som var fel med VERs "attiyd i depån" enligt dig.
2022-03-27, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av errk
Väntar fortfarande på förklaring vad som var fel med VERs "attiyd i depån" enligt dig.

Kolla reprisen på Youtube, där han slickar depåpersonalen efter däckbytet och sedan trängs vid utgången på banan. Sanna mina ord, den mannen kommer orsaka allvarliga olyckor framöver.

Vad tycker du om DRS-spektaklet?
2022-03-27, 21:24
Medlem
Citat:
Kolla reprisen på Youtube, där han slickar depåpersonalen efter däckbytet och sedan trängs vid utgången på banan. Sanna mina ord, den mannen kommer orsaka allvarliga olyckor framöver.

"Trängs vid utgången på banan"... Menar du att det var en unsafe release i depån och att det för första gången någonsin är förarens fel? Eller menar du när Sainz blev trängd när han lämnade pitlane? Fortfarande oklart vad du yrar om.

"Slickar depåpersonalen..." Visade dom inga depåstopp på netflix?

Vad menar du med DRS-spektaklet?
Senast redigerad av errk 2022-03-27 kl. 21:27.
2022-03-27, 21:47
Medlem
Max var jobbig som fan idag, han kommer gråta flodhästtårar när det väl händer nåt mellan honom och Leclerc senare under säsongen.
2022-03-27, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Max var jobbig som fan idag, han kommer gråta flodhästtårar när det väl händer nåt mellan honom och Leclerc senare under säsongen.

Menar du på radion eller? Du är medveten om det sitter en producent som väljer vem som går ut i tv?

Visst att han precis som många andra är gnällig men finns endast en riktig crybaby i fältet!

Det finns absolut inget att klaga på med racingen idag mellan Max och Leclerc. De verkar dessutom ha mycket respekt för varanda så tror inte det blir samma drama om de skulle köra ihop.
2022-03-27, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FifaUltimateTeam
Menar du på radion eller? Du är medveten om det sitter en producent som väljer vem som går ut i tv?

Visst att han precis som många andra är gnällig men finns endast en riktig crybaby i fältet!

Det finns absolut inget att klaga på med racingen idag mellan Max och Leclerc. De verkar dessutom ha mycket respekt för varanda så tror inte det blir samma drama om de skulle köra ihop.
Självklart menar jag på radion. Är rätt så säker på att det finns fler i fältet som gnäller men producenten fokuserar hellre på dom i tät, Hamilton är inte mycket bättre han. Men det ändrar ju inte att Max också är grinig som fan. Leclerc däremot verkar vara en sympatiskt typ, hoppas han ger griniga Max på svar.
2022-03-27, 22:37
Medlem
Citat:

Hoho jag kommer nästan ha svårt att somna (nåja..) om du inte förklarar närmare. VER passerar ofta gränsen och kör tufft och ofta fult. När han för en gångs skull genomför ett race utan att ens befinna sig i gråzonen för vad som är tillåtet lyckas du skriva detta inlägg:

Max Verstappen är en fara för alla som medverkar i cirkusen, kör värre än en drogad biltjuv, straffa honom innan han orsakar en dödsolycka.

Jag behöver inte kolla risiga repriser på Youtube, jag har precis spolat tillbaka på Viaplay för att se om delar jag tyckte var intressanta. Vissa saker tittar jag på flera gånger. Nu blev jag tvungen att kolla det minst dramatiska på hela racet igen, dvs VERs depåstopp...

Depåstoppet var ett helt normalt depåstopp. Givetvis kör han nära depåpersonalen, så ser alla depåstopp ut där stallet framför ska byta däck samtidigt och har alltid gjort. Ingen reagerade på det så klart, högst märkligt att du ens påpekar det.
Det var ingen unsafe release, Sainz behövde inte ens bromsa, vilket domare, kommentatorer och alla som tittade enkelt kunde konstatera. Även om det hade varit det så är det inte förarens fel, får man grönt ljus gasar man... Det är stallets ansvar att ha koll på trafiken bakom...
Ett fläckfritt depåstopp enligt konstens alla regler, men visst lite halvnära framför Sainz kanske, men återigen, hade inte varit VERs fel. Ingen annanstans var VER ens i närheten att "tränga" någon...

Vet fortfarande inte vad du menar "DRS-spektaklet". Var inga regelbrott eller farlig körning idag av VER eller LEC, varken med eller utan DRS.

Alltså det är kul att Netflix-serien lockat nya F1-"fans" men man lär sig väldigt lite om sporten i den serien...
2022-03-27, 22:43
Medlem
Porryhatters avatar
Race Highlights | 2022 Saudi Arabian Grand Prix
https://www.youtube.com/watch?v=5xgEars7_gA

"The Stewards investigated whether each driver slowed down for the single yellow
flag waved in Lap 49 and the double yellow flag in Lap 50.
After reviewing the data we determined that no further investigation or action was
required.
Competitors are reminded that they have the right to appeal certain decisions of the
Stewards, in accordance with Article 15 of the FIA International Sporting Code and
Chapter 4 of the FIA Judicial and Disciplinary Rules, within the applicable time limits."

https://www.fia.com/sites/default/files/decision-document/2022%20Saudi%20Arabian%20Grand%20Prix%20-%20Decision%20-%20Yellow%20Flags.pdf
Senast redigerad av Porryhatter 2022-03-27 kl. 22:53.
2022-03-27, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Självklart menar jag på radion. Är rätt så säker på att det finns fler i fältet som gnäller men producenten fokuserar hellre på dom i tät, Hamilton är inte mycket bättre han. Men det ändrar ju inte att Max också är grinig som fan. Leclerc däremot verkar vara en sympatiskt typ, hoppas han ger griniga Max på svar.

Hehe, missade du säsongen när LEC var teamkompis med VET? ALLA förare är gnällspikar, speciellt när de är fullpumpade på adrenalin.
2022-03-27, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Satan så räliga Alpines bilar är i år. Franska racingbilar ska ju vara blåa...

Det är dem till nästa lopp igen!

Edit: var 3:a på den såg jag...
Senast redigerad av Wowbagger2000 2022-03-27 kl. 23:53.
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in