Citat:
Ursprungligen postat av
Pillerarm
Varför skulle inte äldre ha en smartphone?
Finns väldigt många som inte vil använda en extremt strålande smartphone som skapar cancer,depressioner och sömnproblem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Carnill
Fast om man inte har en smartphone så kan man ju använda det gröna kortet eller sitt betalkort.
betalkort vill de flesta turister helst inte använda.
8 av10 köp görs med kontanter i europa. Vi skrämmer iväg turister och jobb i onödan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Talking-Donkey
Fy fan.
Det är precis som när dom tvingade oss att börja använda pengar.
Tacka vet jag tiden när jag var ung.
Då betalade man bussresan med en kyckling och fortkörningsböter med sex
Tror du snackar skit.
Det var extremt billigt att åka lokalbuss och tunnelbana i tillex stockholm på runt 90-talet och innan.
släng 5kronor på disken på bussen på 90-talet och du får åka i 60minuter.(ibland 75-90minuter)
kyckling kostade runt 50kronor.
Citat:
Ursprungligen postat av
IkeaMannen50
Äldre får anpassa sig inte tvärtom. Det finns alltid någon som kan hjälpa också. Någon kan ladda åt de äldre om de inte själva har en smartphone.
Är du sjuk i huvudet?
många även yngre som inte vill använda smartphone som skapar cancer,depressioner och sömnproblem som vi får betala med högre skatter så en liten skara elitister blir ännu rikare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grim.Fandango
Det är så himla smidigt att resa i Stockholm som boende eller turist.
Bara att blippa sitt betalkort i spärren och sen får man åka i 75min.
.
sl jobbar åt bank och finansvärlden istälet för folket(ungefär som multinationella skräpkedjor som subway,vapiano och andra dårar som gör allt för att ta bort kontantbetalning på bekostnad av folket).
Därför man skickar kortköps avgifter till amerikanska företag istället för att tänka på folk och arbetstillfällen i sverige.
Det ska vara kontantbetalning i automaterna som i alla andra länder i europa.
Enkelt
stoppa in några euromynt eller sedel i automaten och ut kommer en biljett på 60 till 90 minuter beroende på stad och land.