Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian66
Om din sambo står på lägenheten så är det väl inget problem. Hur ska kronis ens veta om detta tänkte du? Detta är ju något du måste fixa med din sambo. Hon lär ju få cashen för försäljningen på tex 500.000. Normalt sett ska du få 250.000 men normalt sett ska ni ju skatta på vinsten som jag har för mig ligger på 22%. Så i princip skulle hon betala dig. Skatten borde bli 55,000 så då är det liksom 195.000 kvar. Det ska du ju i regel få av henne. Sedan kanske det är så illa att hon behåller ALLT. För du är ju ingen ägare av fastigheten så då står du där med röva i brevlådan oavsett.
Tack för svaret. Jo hon kopplade in advokat i ärendet tidigare, men hon fick till slut för dåligt samvete. Man skulle kunnat likna det vid en sol och våtare. Men hon kopplade bort advokaten så det är ur världen.
Det som jag tycker är lite konstigt är att efter vi skrev över bostadsrätten på henne så tog jag det för självklart att jag och skulle betala amorteringarna på lånet som jag gjorde innan vi skrev över bostadsrätten.
Jag har fått en summa att betala varje månad för hyrs och gemensamma utgifter. Men om det endast är hon som amorterat på lånet månadsvis el kvartalsvis skall väl dom pengarna dras av från mina 50 procent? Vilken soppa detta kan bli. Undra om man skulle anlita nån jurist i ärendet eller om mäklaren kan ge tips och råd?