• 7
  • 8
2022-03-26, 05:52
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Jag håller med om att det görs skeva prioriteringar. Men att det finns kaffe och kaffebröd är enligt mig allt annat än en skev prioritering. Frukt, fika, kaffe, gör varje arbetsplats trevligare för en mycket billigare peng än lönekostnader.

Men du tycker att det är ok att skära ner på gamlingars sylt, koppar med kaffe osv?

Bara kommunpolitikerna får sitt fika.
Citera
2022-03-26, 07:44
Medlem
Låt politikerna äta hur jävla mycket tårta dom vill. Proppa ansiktena fulla.

Men asen har så jävla mycket förmåner och hutlösa löner, att dom gott kan stå för något själva. Dom gapar om solidaritet- dags att dom visar lite själva.
Citera
2022-03-26, 09:52
Medlem
Sladdarens avatar
Finns ju många skatte-utgiftsposter där politikerna generellt inte alls förtjänar sitt gage eller förmåner bestickning, korruption, bedrägeri och gratis fika etc. Fika är en del av det tydligen
Citera
2022-03-26, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Det är ej knapert. Offentliga sektorn i Sverige har gigantisk budget.
Ja, men det handlar om att många verksamheter, t ex vård och skola ingår i den offentliga sektorn. Då blir budgeten stor.

Nedskärningar kommer att behövas, eftersom kostnaderna i de personalintensiva och svårrationaliserade verksamheterna i offentlig sektor ökar mer än produktiviteten. Även sjuksköterskor och producenter av vårdmateriel vill ha reallöneökningar, och då räcker inte pengarna till lika mycket. https://www.nationalekonomi.se/sites...46-7-mllfa.pdf
Citera
2024-01-23, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
https://www.youtube.com/watch?v=luPtVl8Turs

Markus Allard har blivit känd av många som en polemisk debattör, populär speciellt bland lite yngre män och det är förståeligt. Men nu tycker jag det verkar som Allard blivit väldigt instabil.. I en ny video så sitter han på ett Zoom-möte med kommunen och gapar om gräddtårtor som kommunen får på möten som tydligen är enormt stor grej.. Plus att han i samma veva går ut och anklagar alla som inte tillhör Örebropartiet för att vara korrupta. Det luktar rättshaverism lång väg.. Jag la denna i psykologi då detta inte egentligen är en politisk fråga utan mer en psykologisk sådan. Min fråga är alltså vad ni tycker om detta? Personligen tycker jag inte han beter sig riktigt klokt här och är väldigt svår att ta seriöst..
Jag tror de har ganska mycket psykisk sjukdom i släkten. Se bara hans storebror Magnus Allard.
Citera
2024-01-23, 01:33
Medlem
SwampDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil82
Jag tror de har ganska mycket psykisk sjukdom i släkten. Se bara hans storebror Magnus Allard.

Du menar Magnus Allard som verkar vara överläkare inom ortopedi?
Citera
2024-01-23, 06:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Markus tillhör gruppen motvallsvenskar, de intar alltid motsatt ståndpunkt oavsett om det är riktigt eller inte. Nu rör han sig åt det sjukliga hållet med gräddtårtorna. Alltmer intensiv och hätsk.

Det är ingenting mot queer i alla dess former. Queerflaggan, queermånaden, queerfestivalen. Och gräddtårtorna. I Sverige finns det ungdomar som accepterar när andra ungdomar hävdar att de är flaggstänger och inga människor. Är det alltså Markus Allard som är den som är sjuk här, verkligen, i jämförelse???
Citera
2024-01-23, 06:16
Eloge och respekt till Markus, att han orkar att hålla på att gå emot det sjuka politiska läget i Sverige med så många idioter i kommunal fullmäktige och galna förslag som dessa politiker försöker driva i Örebro är en stark insats. Att inte bli helt galen om man är normalt funtad mot dessa idioter han möter dagligen är en gåta.
Citera
2024-01-28, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwampDogg
Du menar Magnus Allard som verkar vara överläkare inom ortopedi?

Det stämmer det. Magnus är även Homosexuell vilket han dock inte skyltar öppet med, han bor ihop med en yngre man. Magnus har varit sjukskriven titt som tätt pga sitt psykiska mående. Han fick även sluta som läkare för HV71 pga att han inte orkade efter vad jag hört. Det kan inte vara speciellt roligt för Magnus att ha en bror som Markus självklart. Deras farfar Henry Allard var första vice talman för Socialdemokraterna i riksdagen.
Citera
2024-01-28, 08:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Eloge och respekt till Markus, att han orkar att hålla på att gå emot det sjuka politiska läget i Sverige med så många idioter i kommunal fullmäktige och galna förslag som dessa politiker försöker driva i Örebro är en stark insats. Att inte bli helt galen om man är normalt funtad mot dessa idioter han möter dagligen är en gåta.

Man borde bli helt slut. Tänk att kämpa emot korrupta politiker eller helt absurda politiker dagligen. Nu gillar jag Trump också. Tänk hans kamp i 7 års tid inklusive av att ha varit presidenten i 4 år. Hur pallar han? Tänk dig Granskning Sverige före det att de stängdes av från youtube. Min lilla insats under Corona-åren 2020-2022 var att skicka ett mail till en maktgalen kärring till sosse-politiker. Tänk att behöva stångas med dem i kommunalfullmäktige vecka ut och vecka in. Man vill ju helst bara bort och inte att vara där.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in