2022-03-25, 08:26
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Det är alltså antingen lyx eller existensminimum? Finns det ingen kompromiss där emellan?

Vi pratar inte om lyx. Kaffe och fikabröd är inte många kronor per person. Inte som om alla politiker skickats på all-inclusive till Gran Canaria.
Citera
2022-03-25, 08:31
Medlem
Ubernietzsches avatar
Fyller de fortfarande bukhålan på skattebetalarnas bekostnad alltså?
Den som inte arbetar skall heller inte äta, det gäller även lågpresterande politiker.
Citera
2022-03-25, 12:57
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvret
Vi pratar inte om lyx. Kaffe och fikabröd är inte många kronor per person. Inte som om alla politiker skickats på all-inclusive till Gran Canaria.

Det är lyx om jämför med olika nedskärningar som görs i exempelvis äldreomsorg osv.

Det absolut första som det bör sparas in på om det är knapert, är politikernas gratis fika och andra förmåner.
Citera
2022-03-25, 13:02
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Det är lyx om jämför med olika nedskärningar som görs i exempelvis äldreomsorg osv.

Det absolut första som det bör sparas in på om det är knapert, är politikernas gratis fika och andra förmåner.

Det är ej knapert. Offentliga sektorn i Sverige har gigantisk budget.
Citera
2022-03-25, 13:08
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Det är ej knapert. Offentliga sektorn i Sverige har gigantisk budget.

Ändå görs det hela tiden besparingar.
Citera
2022-03-25, 13:20
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapspartiet
Nästan all kommunpolitik i Sverige är helt genomkorrupt. Det har han skrikit om sedan år tillbaka. När folk inte lyssnar på detta så skriker han kanske högre?

Nickedockor och PK hjon till 95% i samtliga kommunhus i Sverige. Noll respekt för skattepengar
Citera
2022-03-25, 14:32
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Det är ju dock en annan sak med att betala massa pengar för en skulptur under kristid och en sammanlagd kostnad för fika under ett år. Det intrycket man får här är att Allard greppar efter halmstrån och svingar anklagelser till höger och vänster.

Han beter sig som en rättshaverist när han anklagar alla utom sitt eget parti för att vara mutkolvar, om det är nedvärderande, ja?

Det jag fetade i din text håller jag fullkomligt med om! Dock är det något som Palmes regering avskaffade och som tyvärr inte kan ändras på kommunalnivå.

Men vad har detta med Ukraina att göra??

Lika lite som Örebros politiker har när dem jämför Allards motioner med 30-talets Tyskland.

Du är en idiot ... På riktigt.
Citera
2022-03-25, 14:55
Medlem
DeValeras avatar
De som deltar i det politiska arbetet som fritidspolitiker tycker jag förtjänar gratis fika, dessa brukar väl inte få så hög ersättning, men måste ändå sätta sig in i en massa material. Men yrkespolitikerna har så pass goda löner att de kan betala sitt fika själva, precis som på alla andra arbetsplatser som kommunen ansvarar för.
Citera
2022-03-25, 15:26
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ändå görs det hela tiden besparingar.

Gigantisk är ej samma som oändlig.
Citera
2022-03-25, 15:39
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
De som deltar i det politiska arbetet som fritidspolitiker tycker jag förtjänar gratis fika, dessa brukar väl inte få så hög ersättning, men måste ändå sätta sig in i en massa material. Men yrkespolitikerna har så pass goda löner att de kan betala sitt fika själva, precis som på alla andra arbetsplatser som kommunen ansvarar för.

Håller med om att det sistnämnda kan diskuteras! Men som sagt när han ger sig på fritidspolitiker så känns det lågt faktiskt.. Riktigt lågt.
Citera
2022-03-25, 16:17
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Gigantisk är ej samma som oändlig.

Jag förstår inte vad det är du försöker debattera emot.

Det som Markus Allard snackar om och som jag håller med om är att det görs helt på tok för skeva prioriteringar idag med våra skattepengar.

Du behöver inte hålla med om det om du inte vill, så stannar vi där.
Citera
2022-03-25, 16:20
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Jag förstår inte vad det är du försöker debattera emot.

Det som Markus Allard snackar om och som jag håller med om är att det görs helt på tok för skeva prioriteringar idag med våra skattepengar.

Du behöver inte hålla med om det om du inte vill, så stannar vi där.

Jag håller med om att det görs skeva prioriteringar. Men att det finns kaffe och kaffebröd är enligt mig allt annat än en skev prioritering. Frukt, fika, kaffe, gör varje arbetsplats trevligare för en mycket billigare peng än lönekostnader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in