• 1
  • 2
2022-03-22, 21:14
Medlem
https://www.friatider.se/flyktingbar...ar-blivit-avsl

Två killar som räknas som "flyktingbarn" är dömda för att ha våldtagit en tjej. Tjejen försökte ta sitt liv efter våldtäkten och båda killarna hamnade i en "sms-panik" med varandra efter våldtäkten:

"Har du sagt något till horan? O Allah, vi har blivit avslöjade!"

Artikeln är låst.

Nån som har tillgång till artikeln, eller som vet något om fallet? De ska ha fått milda straff.
2022-03-22, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 01maj2021

Två killar som räknas som "flyktingbarn" är dömda för att ha våldtagit en tjej. Tjejen försökte ta sitt liv efter våldtäkten och båda killarna hamnade i en "sms-panik" med varandra efter våldtäkten:

Artikeln är låst.

Nån som har tillgång till artikeln, eller som vet något om fallet? De ska ha fått milda straff.

Vad har Gud med att dem blivit avslöjade att göra förstår inte poängen med att du skrev just ordet Gud. För Allah betyder Gud på arabiska. På svenska betyder de båda han och hon, på arabiska betyder de bara han. De vad jag förstått ifrån muslimer och araber mvh
2022-03-22, 21:30
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasistmotrassar
Vad har Gud med att dem blivit avslöjade att göra förstår inte poängen med att du skrev just ordet Gud. För Allah betyder Gud på arabiska. På svenska betyder de båda han och hon, på arabiska betyder de bara han. De vad jag förstått ifrån muslimer och araber mvh

Bra att dom blev dömda iaf!
2022-03-22, 21:31
Medlem
Citat:

Jag citerade bara vad det stod och Allah stod med då när jag citerade.
2022-03-22, 21:52
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 01maj2021
Den store Allah var väl stor nog att avslöja dem denna gång - ett bevis på hans storsinthet
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2022-03-22 kl. 21:55.
2022-03-22, 21:58
Medlem
Citat:
Allah är en annan gud än vår. Han har ett annat ursprung än den judeo-kristne guden.
2022-03-22, 22:09
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Allah är en annan gud än vår. Han har ett annat ursprung än den judeo-kristne guden.

Allah är det arabiska ordet för Gud. Kristna araber kallar sin gud för Allah.
2022-03-22, 22:10
Medlem
Bra att tjejen försökte begå självmord.
Blattarna borde dömas till döden givetvis, något annat är helt absurt.
2022-03-22, 22:49
Medlem
Klassiskt pojkstreck av ohyran , självklart finns det svenskar som gör sånt också men då blir dom grovt ut frysta och får smaka. Dom här blir garanterat hyllade av sina kompisar.
2022-03-22, 23:26
Moderator
Meijis avatar
Från artikeln:

Citat:
Sex ensamkommande hade i slutet av januari i år bjudit in tre flickor till en bostad på Arkens väg i Haninge söder om Stockholm. Under festen blev flickorna bjudna på mat och övertalades därefter att dricka sprit.

Flickorna blev berusade, våldtagna och misshandlade.

Enl. artikeln har flickorna själva asylbakgrund.

Citat:
En av flickorna ville efter övergreppen begå självmord och skar sig i handleden med en kökskniv, enligt domen.

Citat:
Aziz, som uppger sig vara född 1998, döms av Södertörns tingsrätt för grov våldtäkt till ett år och tio månaders fängelse. Han utvisas ur Sverige och förbjuds att återvända i tio års tid.

Hans kumpan Omid, som har uppgett 1999 som födelseår, döms för grov våldtäkt och misshandel till 10 månaders sluten ungdomsvård. Hade han dömts som vuxen hade han istället fått fyra års fängelse, enligt tingsrätten. Även Omid utvisas i tio år och han ska även att betala 5.000 kronor i skadestånd till tjejen han misshandlade.

Tillsammans ska de betala 178.800 kronor i skadestånd till våldtäktsoffret.

Abdul, född 1998, döms för våldtäkt till fem månaders sluten ungdomsvård. Han ska även betala 153.800 kronor i skadestånd till sitt offer. Han slipper dock utvisning.

2022-03-23, 00:44
Medlem
Tror "översättningen" är gjord med okunskap eller med avsikt att få meddelandet att se värre ut. Fritt transkriberat så används Ya Allah ungefär som "My God", "Herregud" eller "Oh God", väldigt frikostigt och inte öronmärkt för varken muslimer eller ens religiösa.

Jag är inte förvånad om fria tider gjort dålig research, inte heller om de gärna ser att muslimernas gud åberopas och medvetet förbiser ovannämnda. Skittidning.

Observera att ovan är gissningar och att brottet i sig är allvarligt nog - även om jag har rätt så tar det ju inte bort något av det.
2022-03-23, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Från artikeln:

Flickorna blev berusade, våldtagna och misshandlade.

Enl. artikeln har flickorna själva asylbakgrund.

Alla dessa är ju över 22år? Informationen kan inte stämma, finns inte ungdomsvård för 22åringar
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in