2022-03-22, 15:15
Medlem
När jag slutade på mitt jobb fick jag med mig jobbdatorn därifrån, som enligt utsago hade formaterats, återställts och plockats bort ur deras system. Dock stöter jag på problem med datorn då moderbolagets firmware lock går på slumpmässigt. Detta har hänt två gånger och började när jag uppdaterade MacOS.
Jag har en liten Windows-partition på datorn, men den är jätteliten. Dessutom förkortas batteritiden avsevärt i Win10. Kan jag på något sätt bli av med firmware-locket? Kan jag be moderbolaget ta bort det på distans? Eller bör jag formatera Mac-partitionen -- och hur gör jag i så fall det utan att behöva gå in på den och riskera att få datorn låst igen?

Ber om ursäkt om det postas i fel underavdelning; jag var lite osäker på vilken jag skulle välja.
Citera
2022-03-28, 11:34
Medlem
Ingen som har den blekaste? Nödlösningen är ju att ta radera Mac-partitionen via Windows och skapa en ny Windows-partition. Hur gör jag det utan att gå in i MacOS?
Citera
2022-03-28, 15:39
Bannlyst
Firmeware lock är bios password i pc världen, inget som har med hårddisken att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in