• 1
  • 2
2022-03-21, 22:14
Medlem
När fick ni era första gråa hårstrån? Och när tror ni att man efter det får helt grått hår på huvudet? Och för er killar, när fick ni grått hår på skäggen? Är det sant också att folk med mörkare hy får grått hår mycket senare?
Citera
2022-03-21, 22:22
Medlem
vividcarrots avatar
Fick mina första gråa hår runt 25, men främst för att jag hade ett luder till flickvän, gav mig en del stress. Efter det fick jag gråa hår ibland runt 30.
Citera
2022-03-21, 22:31
Medlem
tastass avatar
Började dyka upp enstaka gråhår i trettioårsåldern, nu i 45-årsåldern finns det lite fler men de är fortfarande i klar minoritet.
I skäggväxten är det annorlunda, låter jag det växa ut är jag helgrå på hakan, som en gammal labrador. Ser för taskigt ut så har fått trimma ner till en mustach tills resten grånar också.
Citera
2022-03-21, 22:32
Medlem
Märklig nog har jag samma blonda hår fast jag är rätt så gammal. Vet inte riktigt vad det beror på.
Skägget är grått sen länge men jag tycker det är en fantastisk fin kombination med grått skägg och ljust hår.
Titta på kaffereklamen med Brad Pitt, snygg som fan med grått kransskägg och långt svajigt blont hår.
Haha.
Citera
2022-03-21, 22:46
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Mina första ostyriga gråa strån kom när jag var runt 15 år. Nu är jag snart 50 år och mer eller mindre gråhårig.
Har inga problem med detta.
Citera
2022-03-21, 23:48
Medlem
revodnebs avatar
Jag fick grått hår i samband med min separation. Det tog hårt på mig. Jag är numera en silverback!
Citera
2022-03-22, 02:29
Medlem
Porrstjarnas avatar
Farsan sa alltid "vänta tills du passerat 40, sen går det bara utför".
Han gick ur tiden 58 år gammal, knall och fall, med 50/50 mörkt / grått hår.
Jag fick mina första grå (eller banne mig kritvita) vid 48, nu några är senare
är det samma här dvs. 50/50 och sabbat knä, glasögon etc. etc.
Han hade en poäng ändå, gubbfan...
Citera
2022-03-22, 11:14
Medlem
Är 71 år och har inte ett enda grått hårstrå.
Citera
2022-03-22, 12:06
Medlem
retardators avatar
Farsan hade trefärgat skägg. Kritvitt, rödbrunt och grått. När han klev ur tiden blev mitt skägg...gissa...trefärgat, och det obehagliga är att det hände ta mig fan nästan över en natt!

Gick från enfärgad 40-åring till trefärgad 60-åring på ett par dygn, känns fortfarande som att jag transformerades till att bokstavligen uppdateras sömlöst för att ingen ska märka generationsskiftet: "Denna släkt skall se förnyelse, men förnyelsen skall nödtorftigt skyfflas under mattan. Detta åstadkommes lämpligen genom att åldersglappet diffuseras med skäggväxt i allehanda färger: ingen som sett förre åldermannens trikolorerade ansiktsbehåring kan ana att efterträdaren är en annan person, och vid misstanke om att så är fallet hänvisas till skägget."

Mvh Harald Trefärgsskägg
Citera
2022-03-22, 19:16
Medlem
fluff995s avatar
Började väl få några grå strån i håret och framförallt skägget när jag var runt 33, 34. Har dock inte hänt så mycket mer sedan dess, och jag är snart 38 idag. Men jag har iofs blivit ganska tunnhårig bak på hjässan under dessa år, så hade jag haft kvar det håret hade det kanske varit grått? Hursomhelst, så länge jag rakar mig kan jag lura i folk att jag är tio år yngre än vad jag faktiskt är.
Citera
2022-04-25, 19:53
Medlem
Är 30 och fick två gråa hårstrån i luggen för några månader sen. Om jag hade varit ljushårig hade jag inte märkt dom, men jag färgar mitt hår svart så det blir en stor kontrast. Jag trodde att jag skulle tycka att det var jobbigare, men jag ser ung ut för min ålder i övrigt så jag bryr mig inte.
Citera
2022-04-25, 20:05
Medlem
AdMortems avatar
Jag har ett par vita strån. Minns inte när de kom, tror jag upptäckte det när jag var 38. Däremot tycker jag att jag blivit tunnhårigare och att hårfästet dragit sig lätt tillbaka. Kvinna så vette tusan faktiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in