2022-03-21, 23:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Knappast. Och även om man blir mobbad så går man inte och hugger ihjäl två personer med hammare. Definitivt psykos.

Vore intressant att höra hans förklaring till varför han gjorde detta?

Hade någon av dessa lärare jävlats med honom?
Citera
2022-03-21, 23:54
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvm
Man misstänkte ju tidigt att den va en ensam incel som läst för mycket Flashback och skit..
Dessa djur är ju grovt överrepresenterade i dessa typer av attacker runt om i världen. Samt pedofil brott ska tilläggas kolla bara på dumpen, 99% är blonda incels..

#JimmysArme😂
Det är knappast kul med någon som slår yxor i huvudet på folk eller roligt att det finns svenskar som är pedofiler.

Saken är, den människor gärna missar, när det kommer till brottslingar som sitter online med alla andra, att de tippas lite mot kanten när de matas av anonymt hat. Jag personligen tycker att jag blivit mer kall, som om nätets hat gjort mig mindre benägen att reagera. Tänk då på de människor som verkligen är sjuka. Du skrattar åt att de som ger sig på skyddslösa människor är där vi alla andra också är ibland. Det är inte roligt det heller faktiskt.

Fast jag antar att somliga tycker det är kul eftersom de inte är kvinnor/invandrare)muslimer/judar/barn och vet att de knappast är i riskzonen om en dåre går rakan in för att skada någon rent generellt eftersom det inte är folk som ställer sig och skjuter på varenda en de ser. Då tror jag inte ni varit lika roade
Senast redigerad av SAIVON 2022-03-21 kl. 23:58.
Citera
2022-03-21, 23:55
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigdickbosnier
Undrar precis samma grej, Abbe är fan inte ett namn som en 50 årig kvinnlig lärare har

Troll som spammar hans insta. Dom skriver ju helt osammanhängande grejer. Mathias, Abbe, nån Norre osv. Det är bara svammel.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litispendens
Nja, finns en pinterest av troligtvis honom för två år sen där han bland annat lagt upp bilder på en europeisk karta om islamifiering. Kolla mitt tidigare inlägg.

Inte extremt i klass med Breivik men absolut åt högerhållet.

Frågan är vilka offren är. Någon som vet vilka lärare runt 50 som finns på skolan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseZ
Med tanke på inlägget på hans insta med två knivar och en droppe blod, så kan han ha snackat om det bland klasskompisar/polare. De har peppat honom och han kan ej stå emot grupptrycket.
Då förstår jag att insatsstyrkan var där och letade efter fler GM. De såg inläggen på hans konton.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Vore intressant att höra hans förklaring till varför han gjorde detta?

Hade någon av dessa lärare jävlats med honom?

I hans värld kan han mycket väl ha blivit mobbad av dem, men frågan är hur mycket hans version stämmer med verkligheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litispendens
Nja, finns en pinterest av troligtvis honom för två år sen där han bland annat lagt upp bilder på en europeisk karta om islamifiering. Kolla mitt tidigare inlägg.

Inte extremt i klass med Breivik men absolut åt högerhållet.

Motivet har vi kanske där.
Citera
2022-03-21, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigdickbosnier
Undrar precis samma grej, Abbe är fan inte ett namn som en 50 årig kvinnlig lärare har

Verkar vara folk som driver. Regnar in massa andra namn på ett skämtsamt vis…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x.
Patetiskt och ynkligt att fjuniga pojkar inte förstår att majoriteten av terrorbrott i västvärlden idag är högerextrema och har antingen grovt misogyna eller rasistiska motiv.
Jag tror faktiskt inte att dådet var politiskt motiverat. Däremot får jag känsla av en helt sjukt uppblåst maskulinism som är rätt typisk inom incelkretsarna. Den starke mannens rätt eller rent av skyldighet att nergöra de som pekas ut som svaga eller hinder för nåt egoistiskt högre mumbojumbo-mål. Det ska vara både intellektuellt muskulöst och är så jävla dumt så klockorna stannar. Så ja, misogyni. Men som sagt, även inom kategorin incels finns nyanser.

Ändring: läste precis ett inlägg om att han postat om "islamifieringen av Europa" eller dyl. på sin Pinterest, så jo, då får jag dra slutsatsen att han tillhörde högersvansen i en bredare bemärkelse. Tänker ändå att hans främsta problem har med kvinnor att göra, med tanke på mammans tragiska bortgång som måste varit ett enormt trauma för hela familjen. Kanske har han förgäves sökt moderlig kärlek i sina lärarinnor. Inte svårt att se hur en sån stackars unge lätt hänfaller till hat när motgångar tillstöter. Pappan kanske är helt fördärvad av sorg sedan innan, och har ej kunnat finnas där som faderligt stöd. Oerhört tragiskt, hur som helst. Mina tankar till alla drabbade i dagens dåd.
Senast redigerad av MentalTraslojd 2022-03-22 kl. 00:36.
Citera
Avslutad
Citat:
I hans värld kan han mycket väl ha blivit mobbad av dem, men frågan är hur mycket hans version stämmer med verkligheten.

Mobbad av lärare?
Förekommer det att lärare kränker/fryser ut elever?
Citera
2022-03-21, 23:57
Medlem
Citat:

Var någon som skrev tidigt i tråden att BO stammade, hade tics för sig och visade upp ett udda beteende. Kanske fanns någon sanningshalt i det?
Citera
2022-03-21, 23:57
Medlem
Tråknicks avatar
Tycker det är konstigt och tragiskt att denna tråd är så sen på bollen med allt i det här fallet. Ingen inside info om bo eller vad som hänt egentligen, alternativt drunknade det.

Att de var döda kom innan tidningarna via en läckande ssk, men detta måste varit känt av halva Skånes gymnasiekids vid det här laget. Åtminstone lärarnas namn, beroende på vad som hänt inte gms idéntitet, dåden kanske inte skedde inför andra.

Antingen är gymnasiekidsen inte här på Flashback, är i någon slags kollektiv chock (men då pratar man gärna om saken) eller så har dom nån oväntad respekt för anhöriga. Jag har svårt att se att det inte handlar om att inte outa sig.

Är Flashback perifert idag?
Senast redigerad av Tråknick 2022-03-22 kl. 00:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in