2022-03-21, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FdAnstaltsintagen
Tips från coachen. Detta är grovt. Gissar 18 år i grunden, men när ungdomsrabatten är dragen så landar det på 9 år.
Ungdomsrabatten är borttagen för folk över 18 år från och med i år. Bra timing.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
"Samtidigt har polisen spärrat av en bostad på en mindre ort i Skåne. Enligt uppgifter till Aftonbladet är det den misstänkte gärningsmannens bostad. Polisen har inte kommenterat insatsen vid bostaden."

Kan vi nu konstatera att det är FC som är MGM? Eftersom polisen själva säger det?

Ja precis, polisen har bekräftat det genom att säga att gärningsmannen är från Trelleborg eftersom FC är den enda personen i hela världen som bor i Trelleborg.
Citera
Medlem
Nestor Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
"Samtidigt har polisen spärrat av en bostad på en mindre ort i Skåne. Enligt uppgifter till Aftonbladet är det den misstänkte gärningsmannens bostad. Polisen har inte kommenterat insatsen vid bostaden."

Kan vi nu konstatera att det är FC som är MGM? Eftersom polisen själva säger det?

Men Trelleborg är en normal svensk stad inte någon mindre ort.
Citera
2022-03-21, 23:38
Medlem
Vilka är lärarna?
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greven101
Ingen straffrabatt. Genomtänkt och förberett Dubbelmord. Gissar på över 20 års fängelse

Jepp. Borde vara 2 x 20 år. Undrar varför någon får för sig döda två lärare?

Malmö utmärker sig igen.
Citera
Medlem
Så mördaren larmade polisen själv. Då förstår jag varför läkare följde med ambulansen till brottsplatsen.
Citera
2022-03-21, 23:39
Medlem
GM är en 18 årig elev på skolan.
Lärare har ”larmat” under vintern att GM har betett sig underligt och att man väntat på att något skulle hända.

Det var GM själv som ringde 112 och berättade vad han gjort.
GM berättade även vilken våning och vart han satt och att alla vapnen var bortlagda.
Gripandet gick lugnt till.
Citera
2022-03-21, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du verkligen vill att det skall vara "rasism".

Vadå vill? Jag försöker spåna vad motivet kan vara. Det lutar väl mer åt att det är rasism inblandat än något muslimskt terrordåd i alla fall?

Varför kan jag inte få tro att dådet är rasistiskt? Det är väl fullt möjligt eller?

Är du rasist själv eller varför tar du illa vid dig?
Senast redigerad av Kimma7 2022-03-21 kl. 23:41.
Citera
2022-03-21, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Men Trelleborg är en normal svensk stad inte någon mindre ort.

Om du är Aftonbladet-journalist i Stockholm är det definitivt en mindre ort.
Citera
Medlem
Massmedias avatar
Min första tanke var att det antagligen var en sådan här svensk incel som själv gick på skolan, den beskrivningen verkar aldrig slå fel vid denna typ av dåd.

Lite utanför, ensam, sitter vid datorn eller ritar eller spelar elbas. Samt tränar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbvad
Ungdomsrabatten är borttagen för folk över 18 år från och med i år. Bra timing.

Just ja. Tankevurpa från mig. Visste att det diskuteras att plocka bort rabatten och trodde att det fortfarande inte var beslutat. Tack.
Citera
2022-03-21, 23:41
Avslutad
Enligt ett fb-konto jag inte tänker dela här men kan hittas genom namnen i spexet så var MGM bortplockad från spexgruppen

Kan detta vara ett motiv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in