2022-03-21, 23:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av chihiwac
5-6.

Nä, tror det blir längre straff än så va
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Är han skyldig till detta så lär han inte vara fri på ett bra jävla tag.

Vad tror ni straffet blir för en 18 åring som har ihjäl 2 personer med yxa?

14-15 års fängelse? Eller?

Jag gissar på rättpsykiatrisk vård.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marshallnongrata
Kommentarer på hans insta:

”Klass bror”

”Fkn broder Fabian” och två kniv-emojis och en bloddroppe
Hoppas det går att få fram vilka som ligger bakom de kontona. Låter som det skulle kunna röra sig om en intim incelklubb för inbördes beundran. Vi har sett det förr. Inte minst de sista två skolattackerna, Eslöv och var fan det nu var, där båda GM kände varann och eggade varann via chat.
Citera
2022-03-21, 23:25
Medlem
Det var ju tur att han hunnit fylla 18 år, annars hade han väl varit ute på gatorna inom en snar framtid igen.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Då var dessa två lärare målet? Bisarrt. Kränkt för dåligt betyg?
Jag gissar att det bara var en lärare som var målet. Den andra kom bara i vägen.
Han lackade kanske ur för att han blev petad från musikalen.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pullarn69
BO är två kvinnor i 50-års ålder som jobbade på skolan och är avlidna

GM är en 18-årig elev på skolan, som ska ha på egen hand utfört dådet och sedan ringt 112

GMs bostad ska vara avspärrad, på en mindre ort i skåne

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wOQvbd/malmo-tva-kvinnor-doda-efter-attacken-pa-latinskolan

Citat:
Samtidigt har polisen spärrat av en bostad på en mindre ort i Skåne

Vilken diss mot Trelleborg, om det nu visar sig vara denne Fabian.
Citera
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanibalurban
Jag fattar ingenting - det sägs 2 skadade en gripen och hela landet skiter på sig???? Om det var 20 döda och 60 skadade de fattar jag och lyfter lite på ögonbryn.... annars ljuger de och i morgon blir det något helt annat och större!

Jag sitter mest konfunderad hur första 30 sidorna består av ren panik och de länkar jag tittat så är det 10 polisbilar och hela Malmös piket i farten, i skrivande stund har jag inte läst klart så vet inte om skadeläget mer än att två är skadade men om så är fallet är det verkligen en otrevlig nyans man får av trygga lilla Sverige, om det faller ett litet rysk löv på våran mark kommer hela Sverige kollapsa mitt itu.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
?

3 års ungdomsfängelse.

Jag gissar på 14-15 års fängelse, ute om 10 år kanske
Citera
Avslutad
Hans farmor är fd socialchef i Trelleborg

Verkar ha varit en familj som skött sig tidigare. Så motivet blir mycket intressant
Citera
2022-03-21, 23:26
Medlem
Citat:
Gripandet ska ha varit odramatiskt och han ska ha erkänt gärningen.

– Det finns vittnesmål från lärare på skolan som säger att han betett sig väldigt konstigt hela vintern och att man varit rädd att något ska hända, säger en källa.

Enligt Aftonblaskan. Intressant att de först skrev att GM var ute efter just de två kvinnorna, men nu verkar de ha tagit bort det ur artikeln.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wOQvbd/malmo-tva-kvinnor-doda-efter-attacken-pa-latinskolan
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Nä, tror det blir längre straff än så va

Nyss fyllda 18 och förmodligen tidigare ostraffad?

Vi vet ju inte vart han högg, kan ju suttit kniv/yxa i låret, man stendör av blodbrist men lär ju inte klassas som mord?
Citera
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apanjullet
Hur löser du av att det inte är fake konton? Dom flesta verkar ha random bilder från Google. Rullar in stadigt nu med troll kommentarer troligen tack vare Flashback

Jag skrev att det verkar inte vara troll-konton. Jag tror det pga följare, kommentarer, taggat vänner i foton osv. Jag är inte alls säker, just därför jag skrev ”verkar”. Gå in och se och gör en egen bedömning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in