2022-03-22, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av willmaisnomore
Det kan ha med att personen inte har talförmågan att försvara sig själv.
Lärarnas politiska övertygelse och läroplan kan ha varit grunden till särbehandling.
Svensk skola och akademi är marxistisk, där ingår förakt mot pojkar sk misandri.
Det är inget ovanligt i dagens samhälle.

Jag skulle gärna vilja se referenser på det du påstår!
Citera
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Känner ni någon i skolan eller någon som är isolerad i ert område som är konstig och märklig så hälsa i det minsta på dom och byt några ord om. Inget stort.

Det lilla räddar liv har undersökning visat och gör en människas vardag ljusare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Blir det första 18-åringen som får livstids fängelse i modern tid i Sverige?

Nej, psykvård...
Citera
2022-03-22, 07:09
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Många av texterna han skrivit är säkert mumma för en psykolog men om vi ska gå på mer hårdföra grejer han postat så är det SD och raskrig som verkar varit på hans hjärna.

Regnar rätt mycket kommentarer på hans insta fortfarande, en del lär ju vara från folk som känner honom iaf.

Nej, det är du som försöker koppla ihop honom med SD och raskrig. För du är desperat och så gärna vill det ska vara något politiskt motiv när det för en gång skull är en svensk som mördar. Pga ett gammalt citat han kopierat. Ett citat. Det är ditt take...

Märks det är valår haha
Citera
2022-03-22, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahkno
Jag skulle gärna vilja se referenser på det du påstår!
Ja du.
Om du blundar för verkligheten och hur det ser ut i samhället men ändå vill ha facit i hand så får du inte det av mig.
Jag talar av livserfarenhet.
Citera
2022-03-22, 07:10
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
...och framförallt, har vi namn på mördaren..?
Det luktar incel lång väg...

Är incel modeordet nu? Man använder det i princip vid varje brott där en ensam man begått ett brott oavsett om det är en gift familjefar eller ensamstående. Oavsett brottets karaktär
Citera
Medlem
GiDDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Eli-
Så fort det är en svensk GM så försvarar FB handlingen.
Ni är på riktigt så jävla äckliga.

Det är det här "vi mot dom" tänket. Man har förståelse för ens egna och inte för andra. Så enkelt är det. Sen kan folk rättfärdiga det med statistik fram och tillbaka precis som vänstern gör. Vänstern är naiva och högern ignoranta. Båda ser den riktiga verkligheten enligt dom själva och tycker andra ska vakna upp!
Citera
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Trollhättan, Eslöv och Kristianstad alla dåd utförda av högerextremister d.v.s. rasister. Att gärningsmännen tycker om SD säger oss en viktigt sak: det kan komma fler skolattacker med högerextrem mening.
Välkommen till det nya spännande Sverige där ett politiskt parti eldar på våldet.

Innan införandet av värdegrund allas lika värde och hbtq på svenska skolor så var skolorna ALLTID en trygg plats för elever och personal

Sedan införande av värdegrunden har skolan blivit otrygg för elever och personal
Citera
2022-03-22, 07:11
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vorki
Detta dåd hade kunnat undvikits om GM klasskamrater hade släppt in honom i gemenskapen.
Var trevlig mot dom udda fåglarna där ute, det kan betyda allt.

Detta är sant. Han var mobbad och utfryst. Hade han blivit sedd och haft vänner och gemenskap hade det möjligen inte blivit såhär. Förmodligen hade en flickvän varit bra också.

Inför obligatorisk lumpen igen och hylla tvåsamheten och äktenskapet. Det kommer göra underverk.
Citera
2022-03-22, 07:12
Medlem
På vilken sida i tråden står hans namn och har han Facebook?
Citera
2022-03-22, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Sen då? Finns vänsterpartister som citera marx, men dom är ingen Putin supporter för det.

Jag tror knappast Putin är marxist, han är imperialist vilket går på tvärs med marxismen.
Hans vision har nog mer med gamla Tsar-ryssland att göra än en arbetarevolution.

Men.

För att ta en parallell:

Hade Breiviks dåd nånting att göra med raskriget han upplevde att han var utsatt för?

Hade han gjort det även om han inte hängt på högerextrema sidor och radikaliserats?

Kanske, men jag tycker ändå att det är helt relevant att ha det i åtanke när man funderar på vad som lett fram till dådet. Med Breivik så var det ju uttalat, vilket än så länge inte verkar vara fallet nu, lär ju komma fram grejer med tiden.

Ung kille med dåligt självförtroende som sökte svaren på hatiska platser som gjorde honom ännu mer frånkopplad verkligheten och till slut brast det. Det är va jag tror har hänt.
Trist att det ska behöva gå så långt att två människor får sätta livet till innan det upptäcks.
Citera
2022-03-22, 07:13
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samba76
Verkar i vanlig ordning vara ett brott som bottnar i:
- Psykiska problem

Sverige borde aldrig monterat ner psykvården.

Sverige har monterat ner den slutna psykvården den öppna är kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in