2025-05-23, 02:59
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
Det skummaste är att när Erik anmäler utpressningen och misshandlande, så blir ingen gripen eller ens förhörd? Jag har aldrig hört något sådant innan och jag varit med om människor som suttit häktade för mindre anklagelser och inte varit kända av polisen sen tidigare.
Dessa är inga okända och blivit anmälda och dömda tidigare för misshandel, våldtäkt, grovt narkotikabrott ja listan kan göras lång och de var dessutom medlemmar i HA? Udda prioriteringar polisen har
De borde firat på polishuset som när Erik kom med så pass mycket info och han var dessutom rädd!
Ja, han var rädd för dessa människor med detta våldskapital och polisen grep dem inte? Varför? Är det bara jag som ser vilken allvarlig situation Erik var i?
Det fanns tillräckligt med underlag för att både ett gripande och häktning i väntan på att förundersökningen ska bli klar!
Övergrepp i rättsak har de dessutom blivit anmälda för så ja häktning borde skett!
Hade polisen gjort det så tror jag Linus levt idag och även coffe. Berget hade inte blivit pressade på pengar från Bergsjön och GT och många hade inte fått sina liv förstörda!
Alla hade backat för ingen hade velat att sanningen kom fram.
Enligt pm i fupen så står det att Jamal fortfarande umgås med GT men han åker väl snart
som andra från Bergsjön gjort!
Så polisen och Sveriges fick sitt första anonymt vittne och prova en informatör och hur det ska fungera i praktiken, passande att många lämnat HA och att blickar hamnar där! Men ”Rätt ska vara Rätt” är inget varken polisen eller vittnet ska använda för de gör inget annat än alla fel man kan göra!

Det har jag inte ens tänkt på, men du har helt rätt. Att det inte ens ledde till några förhör är sjukt. Jag har på känn vem du tror att polisens informatör och anonyma vittne är och är det han så har polisen kammat hem jackpott. För dom den gubben känner är tungt kriminella på riktigt, dom spelar/har spelat i en annan liga.
Citera
2025-05-23, 03:54
Medlem
Fiercefuls avatar
Hette/heter mor till Linus Carina Bergh?
Citera
2025-05-23, 07:18
Avstängd
Citat:
Men ja, du kan ha rätt men att fly en brotts plats, byta kläder och bränna en bil sker inte på en handvändning. Om N varit en av gärningsmännen och även den som kniva Linus så hade han med all förmodan även blod på sig.
Sen lukten efter brand och bensin borde polis på akuten känt.
Jag vet inte det är snurrigt allt men jag ska börja läsa och inte bara scrolla fupen nu.

Det handlar om två individer som är 173cm och 178cm långa som utfört detta "arbete"..
Har inte hittat ännu om något om detta i fup..
Borde finnas sidor där de blivit anhållna, eller kanske de varit anhållna tidigare...
Nu var det bara två på sjukhuset, så den tredje brände nog upp bilen..
Varför skulle den som skar upp halsen på L ha blod på sig förstår jag inte...
Finns knivar som är som skalpeller...
Om så det skulle vara blod på ena handen så finns det gott om toaletter på sjukhuset eller spolarvätska i bilen och tvätta sig med...
Tror inte att polisen tänker på att någon luktar bränt eller bensin på ett sjukhus, dessa två kan ju ha mekat med något fordon, men som jag skrev innan att den tredje brände upp den..
Får se om jag läser mer när jag kommer hem ikväll..
Är lite tröttsamt just nu när det är så rörigt.
En jäkla massa personer att hålla reda på alla namn är omöjligt.. Är några stycken som sticker ut väldigt mycket..
Du behöver inte läsa fupen...
Räcker med att vi är några stycken som gör detta.
Personligen har jag inte någon anledning att förvränga sanningen i fupen...
Nä, nu mera kaffe med mjölk...
Citera
2025-05-23, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fierceful
Hette/heter mor till Linus Carina Bergh?

Nej. M*ria heter modern.
Citera
2025-05-23, 07:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Ja, men dom som hjälpte 81 att lura in han i fällan, på den klubben han blev mördad. Dom måste vetat där var övervakningskamera, samt att utövarna borde väl också fråga om där finns någon form av övervakningskamera i lokalen.

Själva mordet skedde i dold vinkel ifrån kameror,
De var mestadels riktade mot baren och ingången ...
Alla klubbar har väl kameror tror jag...
Därför var dessa individer maskerade när de slog till och tog "bort" L....
Citera
2025-05-23, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Själva mordet skedde i dold vinkel ifrån kameror,
De var mestadels riktade mot baren och ingången ...
Alla klubbar har väl kameror tror jag...
Därför var dessa individer maskerade när de slog till och tog "bort" L....
Kan varit så att Linus satt upp kamerorna , sedan är hela mordet filmat och de fega empatilösa HA killarna var där första dagen och såg filmen
Citera
2025-05-23, 08:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Penispenis27
Kan varit så att Linus satt upp kamerorna , sedan är hela mordet filmat och de fega empatilösa HA killarna var där första dagen och såg filmen

Nej.. kameror filmade inte själva mordet skrev jag ju..
L satt i dold vinkel..
Finns sidor i fupen som visar hur kamerorna filmar och är placerade...
Vet inte vad du babblar om för övrigt om filmen....
Citera
2025-05-23, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzfunk
P2

Också skyddade personuppgifter
Han bor iallafall inte kvar i Mölndal
Nej han har inte skyddade uppgifter. Han blev inte OUT han blev left, lämnade av familjeskäl.
Och han har bytt efternamn, det står även i FUP om du har läst den.
Citera
2025-05-23, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Det har jag inte ens tänkt på, men du har helt rätt. Att det inte ens ledde till några förhör är sjukt. Jag har på känn vem du tror att polisens informatör och anonyma vittne är och är det han så har polisen kammat hem jackpott. För dom den gubben känner är tungt kriminella på riktigt, dom spelar/har spelat i en annan liga.

Visst är det konstigt? Jag vet att hade anmälan varit på dig och mig hade vi förmodligen fortfarande suttit häktade och polisen gått igenom allt vi äger och har. Och då har iaf inte jag blivit dömd innan!
Så långt deras misstanke register måste vara med anmälningar om grova brott, hot, våldtäkter misshandel och där kommer stackars Erik in, livrädd men anmäler och ger dem mer än vad de behövt för ett anhållande men de Fikar istället och anmälan kommer upp som ett pm i en mord fup som nedlagd förundersökning.

Att jag pekar på denna händelse är för den ligger framför näsan på alla och alla som vet lite hur allt funkar borde ju börja söka vad mer som finns och det finns, tro mig!
Citera
2025-05-23, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage
Nej han har inte skyddade uppgifter. Han blev inte OUT han blev left, lämnade av familjeskäl.
Och han har bytt efternamn, det står även i FUP om du har läst den.
Det är ju inget som säger att Åke är out eller bad standing. Det vore ju smart om de har haft P2 i förhör som han själv och sedan som Åke, bara en tanke
Citera
2025-05-23, 13:52
Medlem
Citat:
Visst är det konstigt? Jag vet att hade anmälan varit på dig och mig hade vi förmodligen fortfarande suttit häktade och polisen gått igenom allt vi äger och har. Och då har iaf inte jag blivit dömd innan!
Så långt deras misstanke register måste vara med anmälningar om grova brott, hot, våldtäkter misshandel och där kommer stackars Erik in, livrädd men anmäler och ger dem mer än vad de behövt för ett anhållande men de Fikar istället och anmälan kommer upp som ett pm i en mord fup som nedlagd förundersökning.

Att jag pekar på denna händelse är för den ligger framför näsan på alla och alla som vet lite hur allt funkar borde ju börja söka vad mer som finns och det finns, tro mig!
Jag håller med dej tror oxå att det är upptakten till avrättningen på Linus. KK verkar sitta säker idag så han kan ju fortsätta hota folk samt ha vapen hemma
Citera
2025-05-23, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penispenis27
Jag håller med dej tror oxå att det är upptakten till avrättningen på Linus. KK verkar sitta säker idag så han kan ju fortsätta hota folk samt ha vapen hemma

Samhällets avfall med polisbackning, kan inte bli värre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in