Citat:
Ursprungligen postat av
modern-insanity
Har man rest i världen så är det svårt att missa att ryssar är precis ÖVERALLT, lite som kineser.
Lite konstigt kan man tycka, är det inte dom som lever i fattigdom och förtryck? 🧐
Jag skulle till och med vilja säga att jag tycker att det är väldigt konstigt med tanke på att jag ändå har bott här nere x antal år och jag har sett de här förbannade ryssarna och drägget från Ukraina varenda år.
Men just nu i år sedan kriget startade så är det ovanligt många och som en skrev i en annan tråd är det INTE bara RIKA som är turister här utan även Väldigt många. Backpackers och unga barnfamiljer. Och man kan se på kläderna att de är inte. Rika utan man kan väl bara säga att det är som ungefär vanliga turister.
Och sedan har vi den andra klicken med ryssar som kommer hit och även ukrainare som kör runt med väldigt dyra exklusiva bilar. Som ändå har affärer och rörelser här nere, restauranger barer och andra verksamheter. Då kan man ju verkligen undra. Varför vissa från Sverige verkligen tror att ryssarna sitter inspärrade i Ryssland och inte kan lämna landet.
Det verkar precis som att det går någon myt på det här forumet att ryssarna inte kan lämna Ryssland men det är ju skitsnack om kan ju åka precis vad de vill i hela Asien. Även till Dubai utan problem och till Cypern åker de ju bara färja och båtar. Jag fattar inte varför folk inte kan förstå att ryssarna är fortfarande överallt i världen och förpestar?
Trots det fruktansvärda kriget så ser de ganska välmående ut.
Kanske inte är så hemskt krig som media vill få oss till att tro. Kanske är det mest en bluff för blåsa korkade befolkningar i väst att kasta in pengar i ett redan korrupt svart hål som Ukraina är och alltid har varit.
Svenne- banan är duktig och fryser i vinter, medans ukrainaren är i asien och firar semester i värmen tillsammans med ryssen.
Svenne tankar dyrt, har ingen el, ingen mat. men ändå måste man ha sanktioner annars kommer ryssen och tar svensken!!! ja så säger ju våra politiker som är kända för tala sanning.