2022-08-01, 18:04
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Säger mannen som masturberat sig blå i ansiktet medan han hyllat de "ostoppbara ryska elitstyrkorna" för deras taktiska skicklighet, strategiska effektivitet och gigantiska landvinningar, när de tog områdena i första taget.
Surt sa Masterbait om Kherson.
Citera
2022-08-01, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jag förstår faktiskt fortfarande inte vad det är du vill fram till här. Menar du att det sker stora psykiska och fysiska påfrestningar i krig? Isf har jag aldrig sagt emot det, eller ens diskuterat det.

Vad gäller vapnen, så är det en kombination av bättre ukrainskt taktiskt uppträdande, förståelse för de vapensystem man har och dess användningsområden, samt ryska taktiska och strategiska blundrar, som gjort nuvarande situation möjlig.

Nåja. Om du inte begriper skillnaden i att beundra "era" vapen ni sänder dit och att beundra ukrainska soldaters hjältemod där de nu ofta tvingas strida utan flygunderstöd och försvagat artilleristöd kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
Citera
2022-08-01, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Om framgång mäts i dödade barn och förstörda byggnader så går det ju lysande för Putin. Annars kanske inte.
Sanning! Hur fan kan gubben sova om nätterna? Inget medlidande i honom..

Sen finns det inge heder kvar längre i krig. Man bombar sönder civila där kvinnor och barn dör.. Förut slogs man på fält mot varandra som riktiga män.
Senast redigerad av Babyspenat 2022-08-01 kl. 18:33.
Citera
2022-08-01, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeiseArne
Det är det som är det mest intressanta att beskåda de kommande 20-30 åren

Jag tror de flesta länder i väst kommer klara sig ganska bra ändå efter den iniatiala chocken. Däremot kan vi se fram emot ett misslyckat EU/några krig och kanske t.o.m inbördeskrig i USA.

Det går helt OK för Ryssland just nu, i synnerhet om vi tar i beaktning att större delen av världen aktivt pumpar in vapen/pengar i Ukraina.

Men hur menar du att det kommer gå bra för väst? hur? Man har ju haft IMF, VÄRLDSBANKEN och andra mekanismer för att förslava människor, när det där inte längre går... ?
Citera
2022-08-01, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Bra då har vi kommit fram till att från och med nu släpper vi det här med den vite mannens börda här i Europa och att det är Rysslands uppgift att frakta mat till Afrika vid framtida svältkatastrofer.
När afrikanen ringer och ba "white people help" så ger vi dem Lavrovs nummer.

Haha exakt svältkatastrofer,världens rikaste kontinent och dem har svältkatastrofer... do the maths whitey...
Citera
2022-08-01, 18:29
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Haha exakt svältkatastrofer,världens rikaste kontinent och dem har svältkatastrofer... do the maths whitey...
Ring Lavrov han kan hjälpa dig med matten i framtiden.
Afrika är stort och lämpar sig inte för jordbruk det är absolut inte "världens rikaste kontinent" och klarar inte av att försörja det antal människor som bor där nu.
Den rikaste kontinenten är Europa .
Europa är självförsörjande.
Europa stronk.
Senast redigerad av Kiddieoxo 2022-08-01 kl. 18:32.
Citera
2022-08-01, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Men hur menar du att det kommer gå bra för väst? hur? Man har ju haft IMF, VÄRLDSBANKEN och andra mekanismer för att förslava människor, när det där inte längre går... ?

Eftersom väst fortfarande har ett stort teknik/industriförsprång jämfört med Afrika och stora delar av Asien.
Citera
2022-08-01, 20:57
Medlem
Går det dåligt för Ryssland? Det beror lite på vad man menar med Dåligt. Och dåligt för vem?

Men oavsett så får nog Ryssland tills slut vad de eftersträvar.
Citera
2022-08-01, 21:05
Medlem
Tranquility Bass avatar
Efter ett halvår har man kontroll över en liten del av Ukraina, mycket av detta hade man redan kontroll över innan. Man har försökt slå sig västerut och fått dra sig tillbaka. Så ja det går dåligt från ryssarna, vilket i säg inte är någon överraskning för hur ryssarna brukar bedriva krig.
Citera
2022-08-01, 21:08
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Nåja. Om du inte begriper skillnaden i att beundra "era" vapen ni sänder dit och att beundra ukrainska soldaters hjältemod där de nu ofta tvingas strida utan flygunderstöd och försvagat artilleristöd kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Har jag påstått att jag beundrar vapnen vi sänt dit, och ser ner på ukrainska soldaters operativa skicklighet? Var har jag gjort det?
Citera
2022-08-01, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Efter ett halvår har man kontroll över en liten del av Ukraina, mycket av detta hade man redan kontroll över innan. Man har försökt slå sig västerut och fått dra sig tillbaka. Så ja det går dåligt från ryssarna, vilket i säg inte är någon överraskning för hur ryssarna brukar bedriva krig.

nja de ockuperade väl drygt 50 % av lughansk samt liknande i donetsk. Nu har tappat stora delar av de ockuperade (luhansk är nu helt befriat efter 8 år av utrotningskriget mot dem) områdena samt några oblast till. donetsk är snart helt fritt oxå, det faller bosättningar/byar städer varje dag, där ukrainarna har uppfört bunkrar och skyttegravar samt befälsposter under 8 år.

jag har inte sett något som tyder på att det går dåligt för Ryssland (förutom förlorade liv då, vid de övertagande av området ), utan att ens höra på nyheterna eller så, bara en kolla på en karta från dag till dag.

jag bjuder på länken (den är pro-nazistisk, som ryssarna rör sig framåt så är det nog sant)
https://liveuamap.com/
Citera
2022-08-01, 21:26
Medlem
Ryssarna har fått tillbaks sitt vatten till Krimhalvön . Antagligen tar de Odessa också för att skära av framtida vapensmuggling in till Ukraina den vägen. Man måste tänka långsiktigt. Sedan är det nog klart.

Hur ser det ut nere på Krim nu? Grönt o fint igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in