Citat:
Ursprungligen postat av
Gustavadolfstorg14
Hur länge tror du de kan fortsätta med massinvandring för att undvika bostadsbubblor?
Massinvandring är numera ett självspelande piano. Det går inte längre att stoppa då vi idag har miljontals männsikor med utländsk bakgrund, och där man tenderar att rösta rött.
Med strama och tydliga regler hade det delvis kunnat vara en tillgång. Men det är också för sent.
Tror tyvärr vi nått max med 45% av rösterna i ett konservativt block. Om 20 år är Sverige som Sydafrika med habitat för utbildade och rediga samhällsmedborgare, medan det är kaos, bloduppgörelser och öppen droghandel överallt.
Habitaten börjar redan nu göra sig synliga. I sthlm där jag bor handlar det om en handfull kommuner som stängs genom extrema bopriser.
Flera kommuner börjar också falla. Bromma och Enskede te x är tidigare välfärdshubbar där adidasriddarna sakta sprider sin cancer. I Enskede te x har var fjärde niondeklassare blivit rånad under ett år. Vilka föräldrar vill bo där med sina barn?
Jag tror inte folk tar tillräcklig hänsyn till ”white flight” faktiskt. Jag tror det kommer vara den dominerande faktorn i alla svenska städer framöver.
Massinvandringen kommer fortsätta. Det går inte att stoppa längre. Samtidigt kommer det att byggas för lite varje år. Bostadsbristen har bara börjat.