2022-03-18, 15:27
Medlem
StudiumValors avatar
Har sett otaliga matlagningsprogram där kocken lägger upp maten med fingrarna på tallriken.
Är inte det motbjudande säg?
Citera
2022-03-18, 15:28
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Jag tycker inte att det är motbjudande. Men det förutsätter också att kocken sköter sin hygien
Citera
2022-03-18, 15:45
Medlem
Det är värre med de kockarna som stoppar ner fingret i såsen och smakar av...
Citera
2022-03-18, 15:53
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Är det en sexig kvinnlig kock, så får hon skita på maten. Finns inget som jag inte suger och slickar på ändå.
Citera
2022-03-18, 15:55
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LizaZ
Det är värre med de kockarna som stoppar ner fingret i såsen och smakar av...

Iallafall om de dubbeldoppar. Om de går och tvättar händerna direkt efter så kanske. Men egentligen nej, det är ett jäkla ohyfs och ser för jävligt ut
Citera
2022-03-18, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
Iallafall om de dubbeldoppar. Om de går och tvättar händerna direkt efter så kanske. Men egentligen nej, det är ett jäkla ohyfs och ser för jävligt ut

Orka bry. Tvättar du händerna varje gång du ska äta en macka eller ett äpple? Eller innan du drar fingrarna runt munnen? Hur många handtag har du tagit i innan du gör detta?
Sköljer du äpplet innan du äter det? Det lär ju vara plockat av en svettig arbetare som precis har kliat sig i arslet innan han plockade ner just ditt äpple i sin korg. Och det utan filter.

Ibland så tror jag att folk gnäller och piper bara för gnällandet och pipandets skull. Och jag tror att folk är noga med att reagera på sådant som syns eller det som dom lärt sig att dom ska reagera på. Inte för att det är med eftertanke utan för just ovannämnda punkter.

Man lipar över dubbeldopp i såsen men smaskar gärna i sig ett äpple som är besudlat med rövsmör ifrån ett negerarsle. 🤤
Citera
2022-03-18, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Har sett otaliga matlagningsprogram där kocken lägger upp maten med fingrarna på tallriken.
Är inte det motbjudande säg?

Jag tycker ”kockar” alltid borde använda handskar även i matlagningsprogram.
Citera
2022-03-18, 16:12
Medlem
Motbjudande.
Själv gillar jag när matlagaren använder gummihandskar, men man kan samtidigt inte veta vad som döljer sig under handskarna.

Hepp hepp, sedär:
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Jag tycker ”kockar” alltid borde använda handskar även i matlagningsprogram.
Citera
2022-03-18, 16:15
Medlem
Milton.Millss avatar
Matlagningsprogram överlag är motbjudande. Se när folk lagar och äter mat, kan det bli mer hjärndött? Halv åtta hos mig är dock småtrevligt.
Citera
2022-03-18, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T-bundy
En hand borde ha en handske för att det även är praktiskt. Använder du bide eller torkar du bara ut bajsremsan till ofärgat stink märke?

?
Det är sjukt opraktiskt med handskar, om man inte använder tatueringshandskar, men dessa är jättedyra och ibland inte godkända för livsmedelshantering.

Rena händer är alltid det mest praktiska.
Senast redigerad av cdec 2022-03-18 kl. 16:21.
Citera
2022-03-18, 16:36
Medlem
Hur skulle det hjälpa med handskar tänker ni? Är väl samma där, vederbörande kan mycket väl ha varit och joddlat med en nonstained shitstrip ass extravaganza whatyammacallit med nämnda handskar precis före det plockas med maten.

OnT så tycker jag inte det spelar någon roll personligen, finns det läskiga bakterier i köket kommer de komma i kontakt med maten oberoende av om händer är involverat - det är snarare än städningsfråga.
Citera
2022-03-18, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chatarsis
Hur skulle det hjälpa med handskar tänker ni? Är väl samma där, vederbörande kan mycket väl ha varit och joddlat med en nonstained shitstrip ass extravaganza whatyammacallit med nämnda handskar precis före det plockas med maten.

OnT så tycker jag inte det spelar någon roll personligen, finns det läskiga bakterier i köket kommer de komma i kontakt med maten oberoende av om händer är involverat - det är snarare än städningsfråga.

Jag tycker personligen att det ser fräscht och genomtänkt ut när tv-kockar jobbar med handskar.

I restaurangkök kan handskar, om dom används på rätt sätt, eliminera en hel del läskig kontaminering.

Men nu var det matlagningsprogram det handlade om.
Senast redigerad av cdec 2022-03-18 kl. 16:44.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in