• 1
  • 2
2022-03-18, 13:26
Medlem
watangSkilleSbeeSs avatar
fick kontot avständ, använder mig av swisch.

hur får jag tillbaka mitt bankkonto? "kontot är avstängt pågrund av egendomligt beteende"

ska jag ringa polisen och säga att jag sålt blommor?
Citera
2022-03-18, 13:28
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watangSkilleSbeeS

hur får jag tillbaka mitt bankkonto? "kontot är avstängt pågrund av egendomligt beteende"

Det är inte polisen som stängt av kontot. Det är banken. Räkna med att du måste redovisa bevis på ALLA transaktioner.
Citera
2022-03-18, 13:30
Medlem
Citat:

Om du kan redovisa med kvitton, belopp och datum kan du få tillbaka det via banken. Annars är det nog rätt kört.

Men jag tänker också, vafan använder du swish för? ^^
Citera
2022-03-18, 13:33
Medlem
vividcarrots avatar
Vad förväntade du dig skulle hända?
Citera
2022-03-18, 14:18
Medlem
Citat:

Vilken bank var det du använde dig av?

Oavsett är det dags att byta bank och tänka över din framtida karriär lite. När du kommer in som ny kund kommer banken snabbare se att något inte står rätt till, och du kommer ganska snart ha svartlistat dig själv där också. Du har inte så många alternativ när det kommer till bankid, när du väl bränt dom ligger du ganska risigt till....
Citera
2022-03-18, 15:03
Medlem
Kanske att allt har en mening? Och en första varning, i fortsättningen kan det bli ännu värre eller katastrof. Och ingen vet egentligen om de har span på dig, och detta är den första åtgärden? Det verkar långsynt, men att sälja droger anses som ett allvarligt brott, så man vet aldrig .... Om du ringer polisen så får de ytterligare bevis på att det är ditt konto. Kanske att det är finkan nästa?
Senast redigerad av faquile781 2022-03-18 kl. 15:06.
Citera
2022-03-18, 18:28
Medlem
Niggwards avatar
Citat:

Finns en anledning till man säger att ”cash is king”
Citera
2022-03-18, 19:00
Medlem
Du ska få ett topptips:

Säg att du har hyrt ett bord på en loppmarknad och sålt grejer. Det borde förklara swishandet om det nu inte handlar om massor med cash.
Citera
2022-03-18, 19:09
Medlem
lfhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Du ska få ett topptips:

Säg att du har hyrt ett bord på en loppmarknad och sålt grejer. Det borde förklara swishandet om det nu inte handlar om massor med cash.

Om han emot förmodan inte har alla transaktioner ihop klumpade på en eftermiddag då, vad säger han då?
Citera
2022-03-18, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lfh
Om han emot förmodan inte har alla transaktioner ihop klumpade på en eftermiddag då, vad säger han då?

Och varför frågar du mig det?
Citera
2022-03-18, 19:19
Medlem
Psykonaut-s avatar
Små summor in ofta via swish räknas som misstanke av pengatvätt enligt bankreglerna, om man inte har ett firmakonto eller föreningskonto och kan uppvisa att man betalar moms.
Läs paragraferna som man brukar få ett par gånger om året som meddelande på "mina sidor".

Tyvärr så är det kört med att köra svart genom att använda swish sedan ett par år tillbaka.
Men att samma bank tvättar miljoner åt diverse maffia-organisationer, det vill de såklart inte ändra på...
Citera
2022-03-18, 22:03
Medlem
DerSchmutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Du ska få ett topptips:

Bra idé, fixa en detaljerad story med åtminstone något vittne och äkta datum för tidigare loppisar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in