Citat:
Ursprungligen postat av
solstrålar
Gråter ni vuxna män? Hur ofta, och av vilka anledningar?
Jag brukar gråta 1-3 gånger per vecka, mest om jag blir känslomässigt berörd av tex en reklam eller om jag förlorar ett vad med en kollega eller så. Senast jag grät var faktiskt när jag väntade i kön på Mcdonalds och jag såg min ungdomskärlek framför mig för första gången sedan högstadiet, hand i hand med en äldre man. Folk tittade ju lite men jag kunde inte hålla känslorna.
Men hur är det för er med gråten? Hur ofta, hur länge och varför gråter ni? Om inte, varför förnekar du ditt mänskliga gråtbehov? Det har ju tex gjorts studier på män som inte gråter har maskulinkomplex och oftare är smygbögar osv. Är du en av dom, eller ärndu så att sägs in sync med dina känslor och gråtstunder? Låt höra!
Absolut. Inte så ofta, men beroende på vad som hänt i livet och så såklart men max några ggr per år. Inte speciellt länge oftast utan samlar mig rätt snabbt och bearbetar eventuell sorg. När jag gråter gör jag det alltid för mig själv har hänt enstaka gånger i livet att jag gråter inför familjen. Skulle ha otroligt svårt att gråta officiellt ute bland folk eller på någon biograf eller om jag såg något ex. Oftast har jag gråtit när någon närstående har gått bort såsom mamma eller pappa eller nära vän eller pågrund av andrq tuffa saker som livet kan bjuda på.