Citat:
Ursprungligen postat av
MasterBait
Ingen vet vad dom tänker men Putin har sagt vad målen är och operationen följer dom.
1. Ukraina har klantat sig och minerat haven utanför hamnarna så att inga skepp ska komma varken in eller ut och de har ingen koll på var minorna är. Ryssland håller på med minröjningen som Ukraina borde göra.
2. Produktionen och exporten har försämrats under lång tid på grund av många år av sanktioner så att producenter inte har råd att exportera.
Kriget används som syndabock för allt möjligt som EU och USA har gjort dåligt unde många år, främst under Covid. Man vill inte ta ansvar själv utan lägger att skuld på Ryssland. Fega, good for nothing politiker.
Ryssland har sagt att de ska hjälpa till om sanktionerna hävs och om NATO och EU slutar skicka vapen. Västvärlden låter hellre hela världen svälta ihjäl än att låta Ryssland kamma hem en "vinst".
Ja att Ryssland vet sina mål det tar jag för givet men att vi vet inte! Det närmsta jag har följt det är ur Indisk media av indisk militär expertis och är det som dem har analyserat ja då är det tack adjö med Ukraina, dem säger "Wrecking the country" en brända jordens taktik i omvänd ordning.
Putin har sagt att det handlar om en avnazifiering.
1. Det är Ryssland som håller hamnarna med kraft, minläggning har skett med hjälp av Väst, inte fan är ukrainarna så djävla dumma att dem blockerar in och utfarter och alla utländska vidvinkel VIP mannekänger sedan? Som har struttat runt där? Det första som den sortens gör när det hettar till är att hoppa i båten och ro hemåt så fort som tygen håller, det är hyenor.
Det är Ryssland som äger överhanden ja till och med Påven har bönat och bett om att Ryssland häver sin blockad, att Ryssland i sin tur skyller på att dem måste först rensa bort ukrainska minor (inkompetens) det är en ren förolämpning åt Väst och att det tillhör spelet.
Resten det håller jag inte helt med om, min ståndpunkt är den att det är idag en ideologisk konflikt. USA var där i Ukraina i affärer men att det fanns också en ideologisk agenda som nästlade sig med och att det är dem som gjorde att allt sket sig.