2022-06-05, 20:30
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Ja, men det ändrar inte något av det jag skrev.

Det ändrar mycket. Du inkluderade bara västs ekonomi i din lilla analys, inte att Ryssland kommer återgå till pre-1991 levnadsstandard.
Citera
2022-06-05, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Det ändrar mycket. Du inkluderade bara västs ekonomi i din lilla analys, inte att Ryssland kommer återgå till pre-1991 levnadsstandard.

Och vad ändrar det i det jag skrev? Du sa att det ändrar mycket.
Citera
2022-06-05, 20:37
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Självklart. Ryssarna har ju själva snott vete och kört hem till Ryssland alternativt tänt eld på Ukrainarnas lager så självklart är det fulspel.

Ryssarnas nationalsport, förutom lögner är fulspel.

Tjuveri.
https://twitter.com/search?q=stealing%20wheat%20Ukraine&src=typed_quer y&f=top
https://twitter.com/MarkDai46546229/status/1532751082706849792
https://twitter.com/OMGno2trump/status/1520074239210049537

Om du frågar mig så hade jag gjort likadant.
Det råder krig lixom, jag undrar stort om folk vet hur dom ska ha det?
Detta är vad krig handlar om, den som äger överhanden tager allt, även gamla kärringar + husdjuren om så.
Man ville ha krig med Ryssland och fick det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OphidianOnline
Hahaha, herregud. Det handlar om, och har alltid handlat om: strategiska naturresursflöden.
Ekonomi? - Luftslott på fiatvalutor!
Status? - Ursäkta? Vad menar du här?

Ryssland är förpassat av västvärlden?
Dom håller snabbt, oerhört snabbt, på att ta igen efter handelsförbuden med väst. Det ser man på rubeln som krashade men idag har återhämtat sig helt -trots västs sanktioner. Vissa länder i väst är så pass beroende av ryssen att vi inte ens KAN sanktionera.
Ryssland har oss i ett punggrepp pg.a vår egna värdelösa energipolitik. -Och du är den sista att inse det. To.m medierna och politikerna inser det, just därför får man inte skriva någonting positivt om ryssen, precis som man inte fick kritisera invandringen.

Sluta läs Aftonbladet och CNN tack.

Det är precis tvärtom, Ryssland har varit helt beroende av västvärldens hitech, Ryssland har ingen tillverkning att tala om, omoderna lada /vaz bilar som ingen vill ha är deras hitech.

Det är inga problem för Västeuropa att styra om gas-och oljetillförseln till andra länder men det tar lite tid att genomföra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Men är du dum i huvudet. Vaffan är det som är fejk med valutakursen? Ryssarna tror inte på valutakursens värde? Vaffan babblar du om. Vet du vad som händer när ett land tappar förtroende? Valutan blir som Venezuelas valuta. Ser det ut att vara som Venezuelas valuta eller? Idiot.
Fy fan vilken idiot du är.

Marknaden sätter priset på Rysslands valuta. Inte Rysslands regering ditt pucko.

Nu måste man ju inte killgissa utan det finns många artiklar som beskriver hur Ryssland lyckats hålla uppe nivån på rubeln.
De flesta bedömare menar att det är svårt för Ryssland att fortsätta med sitt stöd för rubeln hur länge som helst. Men så länge de fortfarande kan sälja sina gas och olja så kommer nog inte rubeln sjunka så djup.
En av åtgärderna med 20% ränta kommer skada ekonomin på lite längre sikt så den åtgärden kommer nog försvinna och då kommer rubeln falla en del.

https://www.npr.org/sections/money/2022/04/05/1090920442/how-russia-rescued-the-ruble
Citera
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Och vad ändrar det i det jag skrev? Du sa att det ändrar mycket.

Att även den ryska ekonomin kommer gå till spillo, långsiktigt i högre grad än Europas.
Citera
2022-06-05, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Läs på lite om MacGregor också.

Vissa militärer är skogstokiga i USA. Man kan vara duktig och samtidigt vara skogstokig.
Citera
2022-06-05, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Nu måste man ju inte killgissa utan det finns många artiklar som beskriver hur Ryssland lyckats hålla uppe nivån på rubeln.
De flesta bedömare menar att det är svårt för Ryssland att fortsätta med sitt stöd för rubeln hur länge som helst. Men så länge de fortfarande kan sälja sina gas och olja så kommer nog inte rubeln sjunka så djup.
En av åtgärderna med 20% ränta kommer skada ekonomin på lite längre sikt så den åtgärden kommer nog försvinna och då kommer rubeln falla en del.

https://www.npr.org/sections/money/2022/04/05/1090920442/how-russia-rescued-the-ruble
Varför göra inte europa samma sak med euron då? Du vet att ECB minusränta och drömmer om att få höja dem men kan inte göra det? 70 procent av pensionspengarna är enligt lag investerade på obligationsmarknaden. De behöver ränta. Om det bara vara att manipulera som Ryssland gör så vad väntar ECB på?

Det som beskrivs i artikeln är helt vanliga metoder. Finns inget fuskande i det. Höjd ränta är helt legit. Att få Europa att betala i ruble är helt upp till européerna. Euron har däremot rasat nästan 15 % mot dollarn efter att Ryssland sålde alla sina investeringar i europeiska obligationer för 2000 miljarder kr i november och december.
Citera
2022-06-05, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Men är du dum i huvudet. Vaffan är det som är fejk med valutakursen? Ryssarna tror inte på valutakursens värde? Vaffan babblar du om. Vet du vad som händer när ett land tappar förtroende? Valutan blir som Venezuelas valuta. Ser det ut att vara som Venezuelas valuta eller? Idiot.
Fy fan vilken idiot du är.

Marknaden sätter priset på Rysslands valuta. Inte Rysslands regering ditt pucko.

Ta och lugna ner sig lite, din lilla hjärna verkar ju snart explodera.....

Ett land tappar förtroende, vad yrar du om??

Du kan köpa Rubel i Ryssland för långt under den officiella kursen....Det är Ryssland som håller uppe den officiella rubelkursen genom att kräva betalt i rubel när dom säljer olja och gas.
Citera
2022-06-05, 20:51
Avslutad
Citat:
Att även den ryska ekonomin kommer gå till spillo, långsiktigt i högre grad än Europas.

Jag nämnde inget om Rysslands ekonomi. Du sa att det ändrar mycket av det jag skrev.

Har du svårt med läsförståelsen?
Citera
2022-06-05, 20:52
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Jag nämnde inget om Rysslands ekonomi. Du sa att det ändrar mycket av det jag skrev.

Precis, du nämnde bara ena sidan. Men det är inte så verkligheten ser ut.

Ryssland betalar ett högt pris, vilket Putin i rysk ledartradition ignorerar.
Citera
2022-06-05, 20:53
Avslutad
Citat:
Precis, du nämnde bara ena sidan. Men det är inte så verkligheten ser ut.

Jag förstår att jag pratar med någon som har grava läsförståelseproblem samt lite enfaldigt dum.

Det du la till ändrar ingenting av min analys, jag hade helt rätt. Jag struntar i Rysslands ekonomi och den har inget med det jag skrev att göra. Verkligheten ser ut exakt som jag beskrev. Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in