Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-03-17, 22:58
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
En gränspoliskvinna med rysk bakgrund med Putin på skärmsläckaren = säkerhetsrisk och under utredning.

Att gränspolisen släpper igenom tiotusentals bilister utan att varken kontrollera id-handlingar eller fordonen = helt okej och ingen säkerhetsrisk.

Att släppa in hundratusentals MENA utan giltiga ID-handlingar = helt okej och ingen säkerhetsrisk.

Korrupta politiker i regeringen som ständigt ljuger, bedrar, manipulerar och polariserar = helt okej och ingen säkerhetsrisk.

Svensk PK-logik ā la 2022.
För att inte tala om alla IS terrorister vi tar hit och ger skyddad identitet och bidrag livet ut. Där kan vi snacka säkerhetsrisk men när någon råkar hålla på Putin då blir det ordentligt liv och man kan bli av med jobbet. Påminner om något.. Folk som blivit av med jobbet för att dom röstar på SD.
Citera
2022-03-17, 23:07
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
För att inte tala om alla IS terrorister vi tar hit och ger skyddad identitet och bidrag livet ut. Där kan vi snacka säkerhetsrisk men när någon råkar hålla på Putin då blir det ordentligt liv och man kan bli av med jobbet. Påminner om något.. Folk som blivit av med jobbet för att dom röstar på SD.
Du tror på allvar att en svensk polis som har abu bachr al baghdadi som bakgrundsbild inte hade setts som en säkerhetsrisk? Ta av din jävla offerkofta, Putin hotar oss med krig varannan dag om vi inte gör som han säger. Men om du är konsekvent som jag är i mina åsikter så bör hon utvisas lika mycket som den fiktiva IS-polisen
Citera
2022-03-17, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Då fortsätter vi här då. Kommer jag lägga in det som jag tidigare skrev då det hörde till ämnet.

Själva skärmsläckaren är inte något problem med.

Men är man gränspolis och sympatiserar med Putin och förnekar kriget så är det en stor röd flagg. Hon har dessutom tillgång till system med känslig information och kan hjälpa spioner över gränsen.

Det är bra att hon utreds och ifall det bara var skärmsläckaren så låter man henne va sen hoppas jag. Det handlar om potentiellt hot mot rikets säkerhet. Klart det måste kontrolleras.

Hon har även åkt fram och tillbaka till Ryssland Lägg ihop det med egna intervjuer osv

Vi kommer få höra mycket om det här. Kommer säkerligen komma fram att hon spionerat åt Ryssland och släppt in folk i landet. Vänta bara

Fantastiskt !! Har vi infört undantagslagar ? Är det verkligen ingen måtta på hur korkad Svensken är !!!
Citera
2022-03-17, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Kan den misstänkte vara den före detta längdskidåkerskan Antonina Ordina? Observera att det endast är spekulationer i nuläget.

Rysksvensk kvinnlig polis utreds som en säkerhetsrisk

Jag bor granne med Antonina men har aldrig upplevt att hon sticker ut på några sätt. Vi hälsar glatt på varandra och pratar rent allmänt de gånger vi ses ute. Kan med handen på hjärtat säga att det finns betydligt mer korrumperade kräk på polisstationen i Karlstad. Kräk som rakt av arbetar tillsammans med organiserad brottslighet. Kan det vara dessa kollegor som vill gå under radarn och i stället få rampljuset på Antonina?
Citera
2022-03-17, 23:47
Medlem
Gothenburgers avatar
Deportera alla ryssvänner till norra ishavet. Gärna igår.
Citera
2022-03-17, 23:52
Medlem
Man undrar ju i detta nu hur många ryska spioner med ukrainska pass som tar sig till Sverige..
Citera
2022-03-18, 00:26
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Hon jobbar antagligen som spion åt FSB.

Personer som invandrat till Sverige från Ryssland ska givetvis inte få jobba inom polis eller andra samhällsapparater där känslig information behandlas.

Det gäller i princip samtliga invandrare. Absolut ALLA som kommer från diktaturer.
Senast redigerad av Juristen08 2022-03-18 kl. 00:28.
Citera
2022-03-18, 01:02
Medlem
Diktaturen Sverige - där man nu längre inte får arbeta om man inte har "rätt" åsikter. Vilket jävla skithål landet har blivit.
Citera
2022-03-18, 06:08
Bannlyst
Skall inte polisen stå för mångfald? Du har den där polis idioten i Borås som sprider en massa SD hat, han får sitta kvar. Så det verka vara dubbla måttstockar. Så länge man är ett transexuellt miffo som röstar på VPK, så är det ok att vara polis annars inte, verka vara det nya svarta.

Vad man saknar baseball ligan, dom kunde lära slödder somm Osmo att veta hutt.
Citera
2022-03-18, 07:39
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Om inte Putte hotat med att ge sig på Sverige med två gånger senaste veckorna hade det inte varit en så stor grej.

Om det inte var aktivt krig ha det det knappast spelat roll.

Men nu är det så och då är det kanske bra att Säpo mfl. har koll på henne.
Citera
2022-03-18, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Skall inte polisen stå för mångfald? Du har den där polis idioten i Borås som sprider en massa SD hat, han får sitta kvar. Så det verka vara dubbla måttstockar. Så länge man är ett transexuellt miffo som röstar på VPK, så är det ok att vara polis annars inte, verka vara det nya svarta.

Vad man saknar baseball ligan, dom kunde lära slödder somm Osmo att veta hutt.

Jag vet inte, finns det något sverigedemokratiskt land i närområdet som hotar med militära aktioner mot Sverige?
Citera
2022-03-18, 07:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Jag vet inte, finns det något sverigedemokratiskt land i närområdet som hotar med militära aktioner mot Sverige?

Nej! Men du folk anställda inom polisen som tycker synd om gängkriminella och undra inte vad dom stackarna inte har varit med om. Det är samma sak. Så länge man är objektiv i sitt yrke, så ser jag inte problemet.

Dom värsta säkerhetriskerna är historisk sätt är myndighetspersonal som kommer ifrån Vänsterkanten. T.ex Stig Bergling var uttalad kommunist och han sålde ut Sverige till Ryssland även spiondöme författaren Jan G. är också kommunist och sålde ut till Sverige till främmande makt.
Senast redigerad av PalmeKiller 2022-03-18 kl. 07:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in