Citat:
Ursprungligen postat av
Niggward
Då fortsätter vi här då. Kommer jag lägga in det som jag tidigare skrev då det hörde till ämnet.
Själva skärmsläckaren är inte något problem med.
Men är man gränspolis och sympatiserar med Putin och förnekar kriget så är det en stor röd flagg. Hon har dessutom tillgång till system med känslig information och kan hjälpa spioner över gränsen.
Det är bra att hon utreds och ifall det bara var skärmsläckaren så låter man henne va sen hoppas jag. Det handlar om potentiellt hot mot rikets säkerhet. Klart det måste kontrolleras.
Hon har även åkt fram och tillbaka till Ryssland Lägg ihop det med egna intervjuer osv
Vi kommer få höra mycket om det här. Kommer säkerligen komma fram att hon spionerat åt Ryssland och släppt in folk i landet. Vänta bara
Precis. Skärmsläckaren är inte det stora problemet, utan att hennes kollegor i flera olika aspekter underkänner henne som lämplig som kollega. De litar helt enkelt inte på henne längre. Och till synes med goda skäl.
Bland annat märkliga samtal med "kunderna" på ryska, så att ingen av hennes kollegor på plats förstår ett enda ord. Men också märkliga beslut och säkert en del annat.
Att hon uttalar sig positivt om Putin är nog bara en del av allt hennes kollegor har samlat på sig om henne fram till idag.
Skärmsläckaren var en petitess i det stora hela. Lägg gärna ut det du tidigare postat i de andra trådarna - om det är relevant för den här tråden (så att du inte får problem med moderatorerna för OT).
Vi kommer absolut att få höra mer om den här saken.