Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-03-17, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
På vilket sätt en 61-årig svensk kvinna, fd skidåkerska, är ett hot ?
Hon är en femtekolonnare.

Seså, svara på min fråga nu när jag har svarat på din.
Citera
2022-03-17, 21:04
Medlem
Är väl inte direkt smidigt att yttra sig positivt även om hon tycker positivt om honom.
Men jag skulle vilja se vilka svenskar som hade gjort likadant om det var en Muslim. Man hade inte vågat säga ett skit då det inte är populärt just nu och acceptabelt haha.

Det är tyvärr detta hatet mot Ryssar som kommer göra att Putin bara blir ännu mer populär. Man kommer driva hat mot vanliga Ryssar som man gjorde med Tysken efter WW1. Farligt är det och inget annat.
Citera
2022-03-17, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Skiter i Putin då och skiter i Putin nu. Jag är mer intresserad av automatiken hos människor, lite intressant hur plötsligt alla tänker exakt såsom Media och makthavarna tänker. Utan att ha träffat en enda ryss eller vet ett enda piss om historien bakom både Ryssland och Ukraina och deras gemensamma historia och konflikter. Ändå är alla helt tvärsäkra, lika tvärsäkra som media och politikerna.

Kallas för Sheeple.
Citera
2022-03-17, 21:26
Medlem
idjits avatar
Hjärntvätten är total, ännu mer hos statligt anställda.
Citera
2022-03-17, 21:30
Medlem
Herakleioss avatar
Illojal mot arbetsgivaren som är svenska staten.

Vilken säkerhetsklass tillhör hon?
Citera
2022-03-17, 21:32
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Är väl inte direkt smidigt att yttra sig positivt även om hon tycker positivt om honom.
Men jag skulle vilja se vilka svenskar som hade gjort likadant om det var en Muslim. Man hade inte vågat säga ett skit då det inte är populärt just nu och acceptabelt haha.

Det är tyvärr detta hatet mot Ryssar som kommer göra att Putin bara blir ännu mer populär. Man kommer driva hat mot vanliga Ryssar som man gjorde med Tysken efter WW1. Farligt är det och inget annat.

Men nu uttrycker en statligt anställd som arbetar i ett säkerhetsklassad befattning sympati för en ledare och nation som hotat Sverige.

Ilojal.
Citera
2022-03-17, 21:57
Medlem
ddhs avatar
Dom kan väl ta med henne till skjutbanan och få in ett par vådaskott på henne.
Eller bara sparka henne och utvisa men det är väl mindre troligt.
Citera
2022-03-17, 22:26
Medlem
homos borde inte heller få vara poliser
Citera
2022-03-17, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Precis. Skärmsläckaren är inte det stora problemet, utan att hennes kollegor i flera olika aspekter underkänner henne som lämplig som kollega. De litar helt enkelt inte på henne längre. Och till synes med goda skäl.

Bland annat märkliga samtal med "kunderna" på ryska, så att ingen av hennes kollegor på plats förstår ett enda ord. Men också märkliga beslut och säkert en del annat.

Att hon uttalar sig positivt om Putin är nog bara en del av allt hennes kollegor har samlat på sig om henne fram till idag.

Skärmsläckaren var en petitess i det stora hela. Lägg gärna ut det du tidigare postat i de andra trådarna - om det är relevant för den här tråden (så att du inte får problem med moderatorerna för OT).

Vi kommer absolut att få höra mer om den här saken.

Om hon nu vore nån typ av rysk spion- hur efterblivet är det inte isf att ha Putin som skärmsläckare på sin egna arbetsdator?
Citera
2022-03-17, 22:49
Medlem
Man är väl inte så smart om man sitter hos kollegor och har impopulära åsikter hos dem.

Jag tex sitter ju inte och sprider mina åsikter om att den sk förintelsen är överdriven för att främja judisk makt, bögar oftare är pedofiler, svarta är ointelligenta överlag, vargar borde utrotas, ekologisk är att föredra, Sverige är fullt, etc etc

Man måste väl läsa av situationen lite och just nu ska man väl absolut inte stödja Putin.

Är lite kul att jag för en gång skull inte är på foliehattarnas sida utan tycker att just nu har fan fåren och media rätt
Citera
2022-03-17, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Men nu uttrycker en statligt anställd som arbetar i ett säkerhetsklassad befattning sympati för en ledare och nation som hotat Sverige.

Ilojal.

Kloka ord.

Hotade ens Sovjet Sverige på samma vis någon gång verbalt?
Citera
2022-03-17, 22:51
Medlem
Säkert dubbla medborgarskap. Bara att befria ryssfittan fr svenskt, bedöma som säkerhetsrisk och deportera. Egentligen bör man göra med varje ryssjävel som bor i Sverige och stödjer putler. Ser ni såna på sociala medier - ta skärmdump och skicka till SÄPO - det finns en tipssida på deras hemsida. Tar bara ngn minut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in