Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-03-17, 17:34
Citat:
Ursprungligen postat av PukniZoro
Samma skit, media är promuslimsk. Media i väst är ju enbart antirysk propaganda.

Det kan ju ha en del orsaker du som invällare inte förstår. Mycket av västs media rapporterar 100% sanningsenligt. En nordkorean, ryss eller kines skulle aldrig få se sanningen ens på bild.
Senast redigerad av Neltet 2022-03-17 kl. 17:38.
Citera
2022-03-17, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Kan den misstänkte vara den före detta längdskidåkerskan Antonina Ordina? Observera att det endast är spekulationer i nuläget.

Rysksvensk kvinnlig polis utreds som en säkerhetsrisk
Hon borde naturligtvis genast avskedas.
Citera
2022-03-17, 17:39
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Applicera samma tänk på Islam och muslimer.
Eller homosexuella 🤡 eller judar 😁
Citera
2022-03-17, 17:40
Medlem
Utan att vara insatt känns det som att det är andra orsaker i botten som gör att poliserna inte gillar henne om det nu är AO. Hon är idag 60 år och med stor säkerhet har hon inte så mycket till övers för tex frågor och vurmande innom kåren för tex HBTQ, den nya feministiska synen som genomsyrar de flesta myndigheter i absurdum hon har helt enkelt blivit obekväm på platsen i förhållande till nyare yngre kolleger med "rätta" värderingar.

OBS! Ovan min gissning.

Hon hade jobbat som polis i nästan 10 år i dåvarande Sovjetunionen , blev svensk medborgare 1994.
2007 blev hon klar med polisutbildningen och blev anställd i en kommun i värmland.
Delvis citerat ur artikel i sportbibeln.
Senast redigerad av Psykbryt76 2022-03-17 kl. 17:43.
Citera
2022-03-17, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Eller homosexuella 🤡 eller judar 😁
På vilket sätt är homosexuella ett hot, jämfört med denna Putinaktör, som polis?
Citera
2022-03-17, 17:43
Medlem
Jag har jobbat på en myndighet med högsta säkerhetsklassning. Inte bara jag utan hela min släkt kollades. Fick knappt finnas en ekonomisk anmärkning hos någon släkting. Stenhårt. Har att göra med risker för utpressning/hot mm.

Med det sagt. Anser myndigheter att hon är hon är en säkerhetsrisk så ska hon såklart avlägsnas från sin tjänst. Sen finns det säkert detaljer i det hela som inte kommit fram som gör att hon säkert kommer sitta kvar.
Citera
2022-03-17, 17:54
Medlem
Självklart är det en säkerhetsrisk med en sovjetromantiserande polis i Sverige.

Anser dock samma om genusfokuset inom poliskåren.

Snuten ska vara kall, opartisk och stenhård mot de personer som förtjänar det.
Citera
2022-03-17, 18:18
Om hon skulle vara någon form av påverkansagent, är det väl otroligt korkat att vara så öppen med sympatierna som hon varit. Det känns väl långsökt att de skulle göra på det sättet? Spontant gissar jag att den typen av personer är med och demonstrerar mot Ryssland.
Citera
2022-03-17, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khabat
Om hon skulle vara någon form av påverkansagent, är det väl otroligt korkat att vara så öppen med sympatierna som hon varit. Det känns väl långsökt att de skulle göra på det sättet? Spontant gissar jag att den typen av personer är med och demonstrerar mot Ryssland.

Bra poäng!

Men klart som fan det blir kalabalik om man har ett samhällskritiskt jobb och en kollega som hyllar diktatorer vars senaste bragd är att döda en massa barn som sökt skydd på en teater - för att nämna en sak Putin gör men poliser förväntas vända sig mot reflexmässigt.
Citera
2022-03-17, 18:27
Medlem
Utvisa kärringen.
Citera
2022-03-17, 18:35
Medlem
Hon borde givetvis kommenderas till Ukraina för att assistera lokala lagvårdande myndigheter, helst vid fronten. Det borde väl inte medföra några problem, ty hon har ju tydligen själv påstått att putain "inte krigar" i Ukraina...
Citera
2022-03-17, 18:51
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceyifam2
Polisen ska givetvis vara opolitisk och endast svenska medborgare (inte dubbla medborgarskap), huruvida den här tokan är svensk eller inte har jag ingen aning om, men opolitiskt tycks hon inte agera.

Hur kan dem vara opolitiska?
Många poliser är politiskt aktiva, finns väl nån hos MP marmgren nånting från västerort, är det ok eller?

Ont. Vad är det för fel att ha en bild på Putin?
Som om nån ska ha en bild på löfven, Clinton, Obama eller Bush?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in