Citat:
Ursprungligen postat av
LasseFranGnesta
Tja,
jag började BJJ nu för några månader sedan men märker att folk som är mindre än mig i min grupp börjar gå om mig. Jag har de skittufft mot mindre snubbar som är flexibla, snabba och bättre kondition.
Hur gör ni andra killar som är lite större? Hade vart kul att starta en tråd om detta då jag tror fler har samma problem. Har ej detta problemet med killar i min storlek.
Jag är 193/4 cm och väger ca 103 kg just nu
Mvh
Lasse
Storväxta män brukar lida av att dom hela sitt liv blivit tillsagda att ”hölstra” sin storlek och inte vara buffliga, detta sitter ofta långt rotat och många är hämmade av detta.
I verkligheten och skarpa situationer slår storlek alltid mindre storlek, det är bara i fablernas värld David vinner mot Goliat.
Är du stor, så har du redan triumfkort på handen, nyttja detta och jobba med det genom att försöka hitta dominant position direkt, då du har längre räckvidd så kan du direkt från start dominera och styra med rätt aggressivitet.
Att jobba med 1 1/2 ggr sin kroppsvikt som liten är för jävla jobbigt, så ta kommandot och låt din storlek göra jobbet innan du avslutar!