• 1
  • 2
2022-03-16, 18:36
Medlem
Tangentbordet behöver inte lysa men måste ha USB-uttag och volymknappar

Musen ska vara snabb 5000 dpi.

Känns som att det finns så många produkter på marknaden att jag blir överöst, all hjälp uppskattas!
Citera
2022-03-16, 18:48
Medlem
BigFatCones avatar
Ska det vara ett mekaniskt tangentbord? Vad har du för mus i dagsläget?
Citera
2022-03-16, 19:10
Moderator
^Eazs avatar
Trådat eller trådlöst?
Citera
2022-03-16, 19:26
Medlem
oldeubois avatar
Mus: Logitech G305, extremt bra mus för priset. Oslagbar sensor.
Tangentbord: Måste det verkligen ha dedikerade volymknappar? Du kan ju annars binda pg up/down till volym upp och ned. Jag brukar göra det och ha play/paus på musens DPI-knapp.
Du kan använda Microsoft-programvaran PowerToys för att mappa om tangenter väldigt enkelt.

Annars hade jag rekommenderat: https://www.maxgaming.se/sv/gaming-t...ntbord-romer-g
Första jag kom att tänka på som har dedikerade mediaknappar.
Citera
2022-03-16, 19:33
Medlem
cerns avatar
Är det bara till gaming?

Jag beställde nyss en Keychron K2 V2.. Verkar vara helt maxat Keyboard!
Citera
2022-03-16, 19:45
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Är det bara till gaming?

Jag beställde nyss en Keychron K2 V2.. Verkar vara helt maxat Keyboard!
För 2000 spänn bör det vara typ det bästa tangentbordet någonsin.
Citera
2022-03-16, 19:58
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
För 2000 spänn bör det vara typ det bästa tangentbordet någonsin.
Jag glömde att TS kanske kräver Å,Ä,Ö också. Det kan nog vara bra att veta vad man ska ha den till. Gaming och koda är lite skillnad såklart.

Sen ska det låta bra när man skriver.
Jag kör Aluminium Finnish och Gateron Red switches, låter fantastiskt när man skriver.
Citera
2022-03-16, 20:04
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag glömde att TS kanske kräver Å,Ä,Ö också. Det kan nog vara bra att veta vad man ska ha den till. Gaming och koda är lite skillnad såklart.

Sen ska det låta bra när man skriver.
Jag kör Aluminium Finnish och Gateron Red switches, låter fantastiskt när man skriver.
Förlåt mig, det kostar ju "bara" 1200. Det var mindre blodigt. Vet du om det finns med bakgrundsbelysning? En färg räcker gott.

Själv vill jag att det ska vara så tyst som möjligt. Gillar vare sig "klicketiklick" eller dåligt dämpade bord som låter "ping" när man slår i botten. Men. Jag själv är på jakt efter att bara spela på, då är klickandet ett mindre problem. Och det är fett ont om trådlösa tangentbord i den här formfaktorn som är ISO.
Citera
2022-03-16, 20:48
Medlem
cerns avatar
Citat:
Förlåt mig, det kostar ju "bara" 1200. Det var mindre blodigt. Vet du om det finns med bakgrundsbelysning? En färg räcker gott.

Själv vill jag att det ska vara så tyst som möjligt. Gillar vare sig "klicketiklick" eller dåligt dämpade bord som låter "ping" när man slår i botten. Men. Jag själv är på jakt efter att bara spela på, då är klickandet ett mindre problem. Och det är fett ont om trådlösa tangentbord i den här formfaktorn som är ISO.
Ja röd, blå, vit, gröna lights och så kan man välja. Man får också extra knappar med för Mac/Windows. Så har du ett reglage beroende på vad du kör.

Tangentbordet är vinklat för bra comfort och man kan höja den i 2 olika steg.
Typ världens bästa keyboard.

K2, K4, K6 jämförelse:

https://www.youtube.com/watch?v=2HMUY5yV45Q

Man får med ett verktyg så du enkelt kan byta switches för mindre ljud. Finns switchar så det låter krämigt när man skriver, väldigt behagligt svagt ljud.
Citera
2022-03-16, 20:54
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ja röd, blå, vit, gröna lights och så kan man välja. Man får också extra knappar med för Mac/Windows. Så har du ett reglage beroende på vad du kör.

Tangentbordet är vinklat för bra comfort och man kan höja den i 2 olika steg.
Typ världens bästa keyboard.

K2, K4, K6 jämförelse:

https://www.youtube.com/watch?v=2HMUY5yV45Q

Man får med ett verktyg så du enkelt kan byta switches för mindre ljud. Finns switchar så det låter krämigt när man skriver, väldigt behagligt svagt ljud.
K2:an verkar fan vara ett bra köp alltså, och att det finns som ISO är ju en klar fördel. Att det är så mycket bättre än andra likadana tangentbord har jag lite svårt att tro, däremot så är ser det ut att vara mest prisvärt på marknaden just nu.
Citera
2022-03-16, 21:16
Medlem
cerns avatar
Citat:
K2:an verkar fan vara ett bra köp alltså, och att det finns som ISO är ju en klar fördel. Att det är så mycket bättre än andra likadana tangentbord har jag lite svårt att tro, däremot så är ser det ut att vara mest prisvärt på marknaden just nu.
K2 är sjukt kompakt och fin.

Var inne i 2 st teknikbutiker likt MediaMarkt igår och fick ångest av tangentborden där.. normala PC-standards som man hade i skolan.. Yikes.

Vill man ha något nytt i framtiden så kan man bara byta ut switches eller keys.
Finns många som moddar keyboardet om man är nere för sådant..
Citera
2022-03-16, 21:42
Medlem
När det gäller mus rekommenderar jag starkt Zowie, provat de flesta gamingmössen genom åren och den ZA jag använder är överlägset bäst för mig, fördelen med dessa är att de finns i olika storlekar och höjder samt att de inte behöver någon extern programvara.
Sämsta gällande hållbarhet har nog varit en del olika Razor Deathadder, inklusive Elite, dock en stor fördel med Deathaddern var funktionen on the fly sensitivity som jag saknar

Tangentbord kör jag med ett Corsair Strafe MK-2 silent och innan det ett likadant med MX Brown
Senast redigerad av peckapecan 2022-03-16 kl. 21:45.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in