Citat:
Ursprungligen postat av
Pseudomortem
Som rubriken lyder så har jag börjat dricka mycket alkohol.
Jag har ett förflutet av drogmissbruk av framförallt Opiater men även Cannabis.
Jag är ren på alla droger i över 2 år nu men mitt alkoholbruk har eskalerat till en klass att jag tror jag har ett problem med det.
Jag började dricka minst 4 starköl (50cl) om dagen för att kunna slappna av.
Det gick över till 4:a 7.2or (50cl) om dagen för samma effekt.
Och nu sittter jag här med en gammal god kvarting och dricker med lite läsk och har mina 4 öl i kylen som väntar utan att ens få ett rus.
Ja, precis, jag är en sk. "rusjagare".
Jag är diagnotiserad med Bipolär sjukdom typ 2 och ADD, äter concerta och jag kan inte sköta medicinen öht då jag överdoserar och allt tar slut en vecka innan avtalad tid och alkohol och metylphenidat är ju ta mig fan en underbar kombination.
Jag kanske bör ta tummen ur och sköta medicin och alkoholen men så lätt är det inte.
Vet inte varför jag dricker så mkt men jag tror det är för att dämpa när jag är "manisk".
Det är då det är som värst, när jag är manisk och concertan "boostar" på det och leder mig in i nån slags "trans" med alkohol.
Säger jag det här till min läkare klipper dom adhd medicinen direkt säkert och det är kört för medicinen gör riktigt mycket och jag mår bra av den...vafan ska ja göra?
Kan du inte försöka använda din ”maniska” fas till något kreativt? Istället för att dämpa den med sprit, som inte leder till något gott alls.
Finns ju ofta en väldig kraft i sådan ”mani”. Många begåvade människor har samma tendenser, men har lyckats använda detta positivt.