Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2022-04-09, 15:26
  #109
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Disco+ en månad Underhållning för 10:- fram till 10/4, samma erbjudande som tidigare kostade 39:- för första månaden och sedan 89:-. Frågan är om det gäller för gamla kunder också, jag har sagt upp mitt Underhållning+TV som kostat 149:-, gissar jag inte kan teckna mig för 10:- då.
Provade nu så jag kan svara mig själv, ja det gäller för gamla kunder också. nu har jag discovery+ i en månad för 10:-, det är prisvärt.
Citera
2022-04-18, 11:52
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Folk som eftersöker information i den här tråden, får nog troligen söka förgäves. Som jag har förstått det här, så gäller det här till att börja med, enbart den amerikanska marknaden och att det inte är något som kommer att påverka andra regioner eller Sverige kortsiktigt eller den närmaste tiden.

Möjligen längre fram, om dom tänker sig att dom ska expandera den här nya streamingtjänsten, också utanför USA:s gränser. Men i andra regioner och i Sverige, så kommer fortfarande HBO Max och Discovery Plus hållas åtskilda vad jag förstår.

Troligen är det här en väldigt komplicerad process som tar tid, och att det kanske inte är möjligt att rulla ut det här i alla länder samtidigt. Troligen på grund av olika regler och lagar, i olika regioner och rent tekniska anledningar som sätter käppar i hjulet, saker som måste lösas först och som tar tid. Så troligen kommer dom att ta det här successivt och sen rulla ut i några regioner i taget.

Dock pratas det om borta i USA, att man till att börja med, inte kommer att slå ihop tjänsterna, till en enhetlig plattform. Utan att man först kommer att så att säga, köra med möjligheten att köpa tjänsterna till ett "bundle" pris, mot en viss rabatt. Men att dom fortfarande, även i USA, kommer att hållas åtskilda. Men att det långsiktiga målet förhoppningsvis är att det kommer att bli en sammanslagning av tjänsterna, framöver, med allt samlat under ett tak.

Men precis som jag har spekulerat här i tråden, så var det någon representant i USA från företagena bakom det här, som uttalat sig i media. Att det handlar om rent tekniska saker och annat, som dom behöver lösa först. Att dom inte har möjlighet just nu att slå ihop tjänsterna, och kommer istället köra med en "bundle" med tjänsterna, under tiden.
Bra sammanfattat! Ja, mao betyder detta alltså inte ett skit för gemene man som sitter med abonnemang på den ena eller andra tjänsten undantaget en lite skitrabatt om man köper båda i ett paket. Besviken.
Citera
2022-07-05, 08:35
  #111
Medlem
VoktorDodkas avatar
Börjar få dåliga vibbar nu, Beforeigners har t ex tagits bort plus svenska serier. Hbo's svar på frågor om varför:

Citat:
I förberedelse för den kommande sammanslagningen av HBO Max och Discovery+ så utvärderar vi båda tjänsterna och jobbar med att anpassa utbuden därefter. Som en del av denna process kommer ett urval av innehållet tas bort, inlusive många Svenska originalserier från HBO Max.
Mvh,
HBO Max
.
Citera
2022-07-05, 10:44
  #112
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Börjar få dåliga vibbar nu, Beforeigners har t ex tagits bort plus svenska serier. Hbo's svar på frågor om varför:

.

Glad att jag sa upp skittjänsten redan när de gav halva priset till nya abonnenter och inte gav ett skit åt oss som varit med från början. Det är uppenbart att de nu har nya hyss på gång. Aldrig mer HBO. Jag kör pirat för att se deras material nu och då får man t o m texten på rätt plats.
Citera
2022-07-05, 23:33
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Börjar få dåliga vibbar nu, Beforeigners har t ex tagits bort plus svenska serier. Hbo's svar på frågor om varför:

.

Jag förstår inte logiken. Gösta och Björnstad tex, det är några av HBO’s originalserier. Men de har försvunnit från HBO Max nu. Om något skulle försvinna från utbudet, då kunde väl något annat ha rykt? Dels för att det är originalserier don sagt, och det borde vara värt att behålla. Dels för att HBO inte direkt har gott om nordiska originalserier.

Förstår inte varför man kan anpassa utbudet men behålla originalserier i så hög utsträckning som möjligt. Det som borde försvinna först borde vara inköpt material (tex vissa filmer). Tycker inte att deras svar var särskilt utförligt och förklarade det hela bra.
Citera
2022-08-05, 12:27
  #114
Medlem
Tidigt 2024 ska HBO Max slås ihop med Discovery Plus i Europa. Nästa sommar i USA.

Är personligen ointresserad av Discoverys material så med den förmodat stora prishöjningen det kommer bli jämfört med HBO Max idag så lär det bli till att säga upp tjänsten då. Men bra att inte Europa är först ut med sammanslagningen iaf.

https://variety.com/2022/digital/new...23-1235333314/
Citera
2022-08-05, 13:04
  #115
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Tidigt 2024 ska HBO Max slås ihop med Discovery Plus i Europa. Nästa sommar i USA.

Är personligen ointresserad av Discoverys material så med den förmodat stora prishöjningen det kommer bli jämfört med HBO Max idag så lär det bli till att säga upp tjänsten då. Men bra att inte Europa är först ut med sammanslagningen iaf.

https://variety.com/2022/digital/new...23-1235333314/
Från artikeln;
Citat:
Currently, HBO Max is available for $14.99/month without ads and $9.99/month with ads in the U.S. Discovery+ is priced at $6.99/month without ads and $4.99/month with ads.
Vi har HBO rätt billigt alltså, 44,50:- motsvarar drygt $4 med dagens svaga krona, Discovery+ är vi dock lite dyrare på även i det enklaste paketet.
Citera
2022-08-09, 09:45
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Jag förstår inte logiken. Gösta och Björnstad tex, det är några av HBO’s originalserier. Men de har försvunnit från HBO Max nu. Om något skulle försvinna från utbudet, då kunde väl något annat ha rykt? Dels för att det är originalserier don sagt, och det borde vara värt att behålla. Dels för att HBO inte direkt har gott om nordiska originalserier.

Förstår inte varför man kan anpassa utbudet men behålla originalserier i så hög utsträckning som möjligt. Det som borde försvinna först borde vara inköpt material (tex vissa filmer). Tycker inte att deras svar var särskilt utförligt och förklarade det hela bra.

Chefen för nya sammanslagningen är tydligen en sådan som anser att serier med en stor fandom inte är något att ha och vill tydligen ha mer av Wahlgrens och liknande. Tydligen försvinner en hel del från HBO Max i USA också
Citera
2022-08-11, 19:55
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Chefen för nya sammanslagningen är tydligen en sådan som anser att serier med en stor fandom inte är något att ha och vill tydligen ha mer av Wahlgrens och liknande. Tydligen försvinner en hel del från HBO Max i USA också

Jag vet inte hur det fungerar med denna sammanslagning, eller hur de bestämmer vad som ska behållas eller försvinna.

Jag skulle dock tro att Wahlgrens lockar till sig många tittare. De tittarsiffror som jag har sett är endast linjärt (alltså de som tittar på det direktsänt enligt tv-tablån). Tillkommer säkert en del tittare som ser det i efterhand på Discovery+. Antar att det åtminstone är hyfsade siffror när det gäller den svenska marknaden. Bland annat med tanke på antal säsonger.

Det är möjligt att de ser på underlaget/statistik, och ser att realityserier a’la Wahlgrens värld har tillräckligt bra tittarsiffror, och är tillräckligt lönsamma för att man ska vilja satsa på det. Medan annat försvinner. Jag vet inte alls, utan kan endast gissa.
Citera
2022-09-01, 16:00
  #118
Medlem
VoktorDodkas avatar
Nu ligger Älskar, älskar inte på hbomax, flyttad från Disco+ eller ligger den kvar där också?
Citera
2022-09-01, 22:04
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Nu ligger Älskar, älskar inte på hbomax, flyttad från Disco+ eller ligger den kvar där också?

Jag kan se två säsonger på Discovery+, och enligt en snabb sökning så kommer säsong 3 den 12 september (även då på Discovery+).

Vet inte varför HBO Max har det. Men jag kan bara se första säsongen där.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback