• 2
  • 3
2022-03-20, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Skämtar du?

Det är kursen på elektronisk valuta.

Forex handlar med resevaluta/sedlar i en fysisk butik.

Vem skulle sälja resevaluta/sedlar till den kursen som du kallar "normal"?

Nu handlar det inte om sedlar lr resevaluta. Utan om ett lotteri där TS använder Forex för att omvänt växla sek till euro istället för euro till sek med Forex.se och då hävdar att Svenska spel blåser vinnare på pengar. Vilket är fel.
Citera
2022-03-31, 09:09
Medlem
qtboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Exempel

Nu 0315 är högvinsten i Eurojackpot otroliga 953 miljoner SKR.
I Finland och övriga Europa är det 89 000 000 EURO vilket ger 1 miljard 31 miljoner skr enligt Forex.
En totalt oförklarlig mellanskillnad på 78 miljoner SKR.

Företaget Svenskaspel har systematiskt hållt på så i alla år med Eurojackpot. - Svenskar vinner mindre än andra Europeer och måste betala betydligt mer för att spela. - Idag handlar det totalt om multimiljardbelopp som försvinner i "tomma intet". Vinsterna i Eurojackpot betalas ut i EURO. Svenska spel "omvandlar" dessa till skr och 78 miljoner "försvinner"

På detta så betalar Europeen 2 Euro per rad. Svenskaspel kräver och har alltid krävt 25 skr. Även när Euron varit under 10 skr.

Alltså Var tar all mellanskillnad vägen. VEM tar mellanskillnaden? Var förvinner pengarna vecka efter vecka?

Finska spelsidan 89 000 000 Euro delas ut. = 1 miljard 31 miljoner skr och raden kostar 2 Euro.
https://www.veikkaus.fi/sv/etusivu
Vinner du jackpot tror jag itne du bryr dig om du får 950m eller 1.3miljarder. Gör du det är det något allvarligt allvarligt fel på dig. Eftersom du ändå inte vunnit men stör dig så enormt på diffen misstänker jag att du inte har något jobb?
Citera
2022-03-31, 09:28
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qtboy
Vinner du jackpot tror jag itne du bryr dig om du får 950m eller 1.3miljarder. Gör du det är det något allvarligt allvarligt fel på dig. Eftersom du ändå inte vunnit men stör dig så enormt på diffen misstänker jag att du inte har något jobb?

Diffen i ditt exempel är 350 miljoner, vilket såklart dom flesta hade brytt sig om oavsett vinstsumma.
Citera
2022-03-31, 09:50
Medlem
LKKINGENs avatar
Jag kan bara hålla med TS, kände mig så jävla lurad när jag vann 956 miljoner, inte kommit över det än.
Citera
2022-03-31, 10:14
Medlem
MyJustices avatar
Nästa fråga blir .
Hur spelar vi via Finland.
Och hoppar över svenska spel
Citera
2022-07-12, 14:05
Medlem
Goldenties avatar
Även Lotto har sämre utdelning än för bara ett år sedan. Svenska Spel står som ensam storvinnare
Citera
2023-07-25, 13:05
Medlem
laughingducks avatar
Är inte välgörenhet dom sysslar med ..
Med tanke på hur liten chansen är en svensk spelare tar hem jackpotten är några miljoner hit eller ditt rätt ointressant .
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in