Anledningen tror jag främst beror på att det är så många judar som har blivit framgångsrika och badat i pengar.
Se på Ryssland där te.x en stor del av majoriteten av oligarkerna är judiska:
Roman Abramovitj , Oleg Deripaska , Alisher Usmanov , Mikhail Prokhorov , Petr Aven , Arkady Rotenberg , Alexander Abramov , German Khan , Mikhail Fridman , Yevgeny Prigozhin , Boris Rotenberg , Eugene Shvidler , Anatoly Chubais , Viktor Vekselberg , Vagit Alekperov .
Och dessa oligarker är kända för korruption och lyx, medan vanliga ryssar får lida.
Kolla även på Hollywood som kontrolleras utav Judar:
Disney, Warner Bros , ( Grundat av judar ) etc
Sen så ska vi inte tala om Facebook ( Zuckerberg & Eduardo Saverin ) , Starbucks , Pfizer
Banker: Wells Fargo , Goldman Sachs , etc
Kolla bara vilka som äger de flesta tidningsbolagen i Sverige: Dvs. Bonnier!
Kontrollerar även tidningar som: Expressen, Dagens nyheter, Dagens industri , etc
Var även inblandade i finanskrisen på 90-talet genom företag Nyckeln (företag).
Finanskrisen 2008- , startades utav banken Lehman Brothers som kontrollerades av judar.
Sen så har vi även miljardären " George Soros " som badar i miljarder.
Så listan kan göras lång över judar som styr och kontrollerar en stor del av världsekonomin.
Jag tror som sagt att anledningen till att de flesta ogillar judar är på grund av avundsjuka och att för att man avundas deras framgångar och förmögenheter .
Fanns även i Sverige något som hette Hovjude, från tyska Hofjude, Hoffaktor: var en historisk term för judiska bankirer och affärsmän som lånade ut pengar och hade hand om finanserna i kristna kungahus i Europa under medeltiden fram till cirka 1800.
Till sist så är jag varken religionsfientlig eller rasist.
Bara tänkte visa hur stor del av samhället och kapitalet som styrs av judiska ledare