2022-11-09, 02:49
Medlem
Som en övergripande förklaring så kan vi nog anta att det inte har något med just judar att göra. Det är ett "lyckat" exempel på en grupp människor som har en förmåga att hålla ihop och bli fruktansvärt framgångsrika. Det är sannolikt att deras kulturella och sociala situation genererar strategier som får folk att se rött.

Exempel som får mig att se rött är framförallt diasporan i USA som sprider sin dynga och skriker om rasism och anti-semitism för att i nästa stund kasta ur sig fula ord om icke-judar. När man gapar om nationalism medan man stödjer Israel.

Zigenare eller vilket namn som just nu är mode är också en grupp av överlevare som lever bland majoriteter. De är dock mycket sämre på att "passa in" och är väl hatade i princip överallt?

Vad man tror, vet eller tycker om den här typen av gruppers inflytande leder till olika slutsatser som inte alltid stämmer.

Ett exempel är att Israel sponsrar kontra-jihad i västvärlden. Diasporan kanske har ett intresse av att underminera nationalstaten i väst. Om alla kan vara en diaspora i en multikulti-värld blir allt bra.

Vissa påstår att det här är en medveten strategi men jag tvivlar på det. Hitta ett populärt "populistiskt" parti som inte är bästa polare med Israel. Från en populists perspektiv är Israel dels en sköld och dels något man kan peka på som framtiden för sitt eget land.

Sedan har vi rika miljardärer med makt som försöker underminera länder över hela världen.
Citera
2022-11-09, 02:57
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera
Jag vill inte ha nån historisk genomgång om oförätter de orsakat genom tiderna och jag vill inte ha några konspirationsteorier om hur hemliga sällskap styr världsekonomin och kontrollerar pressen.

Varför är judar kollektivt så hemska år 2022 att de förtjänar att betraktas som avskum och bör utrotas från jordens yta?

Varför är de värre än ryska oligarker eller arabiska shejker eller kinesiska tech-miljardärer eller mediamoguler eller oljebolagsjättar eller vita heteromän i bolagsstyrelser?

Varför skulle världen vara bättre utan någon människa med judiskt påbrå?

Västvärlden surar fortfarande för att kyrkan gjorde det smutsigt att hantera pengar och att judarna då tog den rollen och har gjort det bra sen dess. Man vill ha en reset och chansen att få spela bank själv.
Citera
2022-11-09, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe

Vissa påstår att det här är en medveten strategi men jag tvivlar på det. Hitta ett populärt "populistiskt" parti som inte är bästa polare med Israel. Från en populists perspektiv är Israel dels en sköld och dels något man kan peka på som framtiden för sitt eget land.

Vart ska sleven vara om inte i grytan. Det finns väl inget viktigare än att kontrollera oppositionen så man kan leda bort kritiken mot judar till andra grupper/företeeelser.
Citera
2022-11-09, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Vart ska sleven vara om inte i grytan. Det finns väl inget viktigare än att kontrollera oppositionen så man kan leda bort kritiken mot judar till andra grupper/företeeelser.

Så kan det förstås vara. Men det finns också en god anledning att sponsra kontra-jihad utöver ett sådant motiv. Ett kan vara ren hämnd mot populisternas politiska motståndare. Men som du säger så finns det självfallet ett motiv att alliera sig med höger-populister så det blir en postmodern nationalism där allting är ord och fake medan substansen håller sig långt borta från någonting äkta.

En komplex bild är min syn på det hela. Det är dock ingen tvekan om att vissa grupper styr stenhårt vilka frågor som får ställas. Hur kommer det sig att mustasch-mannen från Tyskland kallade sina fiender för "Jude-bolsjeviker"? Vilka var det egentligen som styrde inom NKVD? Massor av frågor och infantila korkade svar och censoriska ord är vad man får tillbaka.
Citera
2022-11-09, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foliekavaj
Västvärlden surar fortfarande för att kyrkan gjorde det smutsigt att hantera pengar och att judarna då tog den rollen och har gjort det bra sen dess. Man vill ha en reset och chansen att få spela bank själv.
ja nu nar fler o fler i vast ocksa blir ogudaktiga blir judar sakart oroliga....
Citera
2025-05-17, 14:54
Medlem
SnowboarMusiks avatar
Judendomen är en elitisk och en parasitisk trossystem.

Jämför judendomen med dem andra stora religionerna, kristendomen, islam och buddhismen m.m. Till dessa religioner så tillhör (relativ enkel) assimilering av nya medlemmar som en strategi för att bygga upp och expandera ett system med den religionen som dess trossystem. Dessa religioner har som mål att "ta över folk" för att sprida religionen. Så fungerar inte judendomen.

Judendomen har en trossystem som går ut på att infiltrera andras samhället och ta över deras religion och låter inte andra assimilera till deras religion. Du kan tekniskt sett "konvertera" till judendomen, men det är mycket svårare och en del judar låter dig inte bli "jude" p.g.a den genetiska delen (judendomen är också den enda religionen som har en genetisk komponent till att få tillhöra deras trossystem). Du kan konvertera till vilken religion som helst, men just judendomen så är det mycket svårare att bli accepterad av andra i denna religion. Per automatik, judendomen kommer alltid att ha en fientlig syn på andra och kommer att vilja förstöra dem.

Judar tror att de är "Guds utvalda folk" och "goyims" (icke-judar) är inte det (de ser dem som "djur" mer.). Icke-judar är tjänaren till judarna, alltså slavar till judar mer eller mindre. Så per definition, det är både en elitisk och en parasitisk religion.

Så att ha en grupp av folk i vårat samhälle som tror att de har rätt att infiltrera andras religioner samt att man inte får konvertera till deras religion leder till att du helt enkelt har en "parasit grupp".

Det är första delen av varför judendomen inte är kompatibel med ett land som har en annan trossystem.

Här är också varför deras mentalitet/tro har skapat en ganska avskyvärd bild av dem:
  • Könsstympning av pojkar (Metzitzah B’peh). Där en rabbin suger av bebisen (pedo ritual).
  • Deras "hämnd mentalitet" för grupper som dem anser att dem har gjort något fel någon gång i historien (Amalek). I deras "tro" (detta är mer i en viss Talmud, så det beror på vilken rabbin man frågar, men dem flesta håller dock med denna version). Denna tro är att ättlingar till dessa grupper ska utrotas, detta i form av rasblandning, svält och massmord.
  • Igen, berörande deras mentalitet för rasblandning, svält och massmord så tror de på "Tikkun olam" också. Så judar tror att genom att infiltrera system och ha ihjäl andra grupper så "gör de en fin sak till Gud" (förenklat beskrivet).
  • Kapparot som helt enkelt är djurmisshandel. De tror att de kan "lura Gud" genom att skylla ifrån sig ("lägga sina synder i ett djur", döda den så att "djuret hamnar i helvetet istället för dem").

De vill inte att andra grupper av folk ska hålla sig etnisk rena (gråter om "muuh nazister och romaren!"), men deras religion påstår att de själva ska vara "rena" och vill utrota andra (vill inte att vi ska ha etnonationalism men Israel ska få ha det...).

Judar "anses" inte vara avskyvärda, de är avskyvärda!
Senast redigerad av SnowboarMusik 2025-05-17 kl. 15:32.
Citera
2025-05-17, 17:03
Medlem
Byt ut jude mot arab/muslim och du är ngt på spåret...
Citera
2025-05-17, 18:58
Medlem
SnowboarMusiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukklavek
Byt ut jude mot arab/muslim och du är ngt på spåret...

Du kan enligt koranen alltid konvertera till Islam. Araber/muslimer har en stark "antingen är du med oss eller så dödar vi dig" policy om man säger så. Med judar så kan man inte bli jude och de vill inte det heller, du kan bara vara allierad till judar (shabbos goy) i dem flesta fallen. Igen, extremt sällan att du kan faktiskt konvertera till judendomen.

Vill dock poängtera att detta är enligt teorin hur texterna är uppbyggda. Hur det är i praktiken är det lite annorlunda, ingen gillar en ny-konverterad medlem då det finns en stor chans att de bara gör det för att få förmåner och sedan hugga de i ryggen (+ mycket politik är relaterat till familj hos araber). Men enligt texterna, koranen går ut på att konvertera så många som möjligt till sin religion (precis som kristendomen), men inte judendomen!

Om du tänker på muslimer som infiltrerar också (inte bara judar ), då tänker du kanske nog på hur en muslim får behandla en "kaffir" (icke-muslimer), då där finns det regler att man får ljuga och bedra dem lite som man vill för sin egen fördel (som muslim). Koranen "uppmuntrar" detta om det är för att expandera islam i slutändan eller om du måste göra det för att överleva. Detta är mer ett specialfall för vissa situationer inom islam. Muslimer när de inte har logistiken för att använda våld börjar med att ljuga först för att få entré till ett samhälle de vill komma åt. Men detta är ett annat ämne...

Igen, poängen för denna tråd: Judendomen fungerar fundamentalt helt annorlunda jämfört med dem andra religionerna.
Senast redigerad av SnowboarMusik 2025-05-17 kl. 19:01.
Citera
2025-05-23, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnowboarMusik
Du kan enligt koranen alltid konvertera till Islam. Araber/muslimer har en stark "antingen är du med oss eller så dödar vi dig" policy om man säger så. Med judar så kan man inte bli jude och de vill inte det heller, du kan bara vara allierad till judar (shabbos goy) i dem flesta fallen. Igen, extremt sällan att du kan faktiskt konvertera till judendomen.

Vill dock poängtera att detta är enligt teorin hur texterna är uppbyggda. Hur det är i praktiken är det lite annorlunda, ingen gillar en ny-konverterad medlem då det finns en stor chans att de bara gör det för att få förmåner och sedan hugga de i ryggen (+ mycket politik är relaterat till familj hos araber). Men enligt texterna, koranen går ut på att konvertera så många som möjligt till sin religion (precis som kristendomen), men inte judendomen!

Om du tänker på muslimer som infiltrerar också (inte bara judar ), då tänker du kanske nog på hur en muslim får behandla en "kaffir" (icke-muslimer), då där finns det regler att man får ljuga och bedra dem lite som man vill för sin egen fördel (som muslim). Koranen "uppmuntrar" detta om det är för att expandera islam i slutändan eller om du måste göra det för att överleva. Detta är mer ett specialfall för vissa situationer inom islam. Muslimer när de inte har logistiken för att använda våld börjar med att ljuga först för att få entré till ett samhälle de vill komma åt. Men detta är ett annat ämne...

Igen, poängen för denna tråd: Judendomen fungerar fundamentalt helt annorlunda jämfört med dem andra religionerna.
Kolla trådstarten...
Om du byter ut alla Sveriges muslimer mot judar , får du ett bättre eller sämre samhälle?
Känner ni många judar, umgås ni med judar?
Citera
2025-05-28, 00:31
Citat:
Ursprungligen postat av SnowboarMusik
Judendomen är en elitisk och en parasitisk trossystem.

Jämför judendomen med dem andra stora religionerna, kristendomen, islam och buddhismen m.m. Till dessa religioner så tillhör (relativ enkel) assimilering av nya medlemmar som en strategi för att bygga upp och expandera ett system med den religionen som dess trossystem. Dessa religioner har som mål att "ta över folk" för att sprida religionen. Så fungerar inte judendomen.

Judendomen har en trossystem som går ut på att infiltrera andras samhället och ta över deras religion och låter inte andra assimilera till deras religion. Du kan tekniskt sett "konvertera" till judendomen, men det är mycket svårare och en del judar låter dig inte bli "jude" p.g.a den genetiska delen (judendomen är också den enda religionen som har en genetisk komponent till att få tillhöra deras trossystem). Du kan konvertera till vilken religion som helst, men just judendomen så är det mycket svårare att bli accepterad av andra i denna religion. Per automatik, judendomen kommer alltid att ha en fientlig syn på andra och kommer att vilja förstöra dem.

Judar tror att de är "Guds utvalda folk" och "goyims" (icke-judar) är inte det (de ser dem som "djur" mer.). Icke-judar är tjänaren till judarna, alltså slavar till judar mer eller mindre. Så per definition, det är både en elitisk och en parasitisk religion.

Så att ha en grupp av folk i vårat samhälle som tror att de har rätt att infiltrera andras religioner samt att man inte får konvertera till deras religion leder till att du helt enkelt har en "parasit grupp".

Det är första delen av varför judendomen inte är kompatibel med ett land som har en annan trossystem.

Här är också varför deras mentalitet/tro har skapat en ganska avskyvärd bild av dem:
  • Könsstympning av pojkar (Metzitzah B’peh). Där en rabbin suger av bebisen (pedo ritual).
  • Deras "hämnd mentalitet" för grupper som dem anser att dem har gjort något fel någon gång i historien (Amalek). I deras "tro" (detta är mer i en viss Talmud, så det beror på vilken rabbin man frågar, men dem flesta håller dock med denna version). Denna tro är att ättlingar till dessa grupper ska utrotas, detta i form av rasblandning, svält och massmord.
  • Igen, berörande deras mentalitet för rasblandning, svält och massmord så tror de på "Tikkun olam" också. Så judar tror att genom att infiltrera system och ha ihjäl andra grupper så "gör de en fin sak till Gud" (förenklat beskrivet).
  • Kapparot som helt enkelt är djurmisshandel. De tror att de kan "lura Gud" genom att skylla ifrån sig ("lägga sina synder i ett djur", döda den så att "djuret hamnar i helvetet istället för dem").

De vill inte att andra grupper av folk ska hålla sig etnisk rena (gråter om "muuh nazister och romaren!"), men deras religion påstår att de själva ska vara "rena" och vill utrota andra (vill inte att vi ska ha etnonationalism men Israel ska få ha det...).

Judar "anses" inte vara avskyvärda, de är avskyvärda!

En del rätt, men också många fel. Judar tror inte på något "Helvete" - lika lite som de tror på något "Himmelrike". Har du missat detta har du antagligen missat andra avgörande faktorer som utgör judendomen.

Med det sagt: Jag varken älskar eller gillar judar i någon som helst kapacitet utöver deras fenomenala förmåga att ha ihjäl svartmuskiga muslimer. För detta har de min respekt, och vill de då sedan syssla med kvasi-esoteriska ritualer så får de väl göra så om de vill. Då Gud ändå inte finns så spelar det inte mig någon roll; allt jag bryr mig om är resultat. Utrota palestinierna är långt viktigare än judarnas interna liturgi.
Citera
2025-05-28, 00:37
Citat:
Ursprungligen postat av ukklavek
Kolla trådstarten...
Om du byter ut alla Sveriges muslimer mot judar , får du ett bättre eller sämre samhälle?
Känner ni många judar, umgås ni med judar?

Jag är 100% etnisk nordeuropé, men har vuxit upp med föräldrar från Malmö som i sin tur vuxit upp med judar, och jag har vid ett par tillfällen spenderat ett par månader i Israel. Jag anser mig själv vara etnonationalist, och prioriterar nordeuropéer över andra folkslag, men med detta sagt är judar ändå långt, långt bättre än alla närliggande folkslag, i min bok. Den som inte har någon erfarenhet av Främre Orienten har egentligen inte riktig rätt att uttala sig.

Återkom när ni har spenderat en månad i Syrien eller Irak, och sedan en månad i Israel, så garanterar jag er att ingen av er kommer ifrågasätta Israels beslut igen. Och nej, det behöver inte vara tid i någon kibbutz , utan kan lika gärna vara på en strand i Tel Aviv - skillnaden mellan kulturerna är ändå som natt och dag, och ingen normalt funtad europé kan på något sätt föredra det jävla helvete som är muslimska länder.

Jag spottar på islam och deras länder, och om det innebär att jag måste ge stöd till Israel så är jag villig att göra så alla dagar i veckan. Och detta från någon som egentligen skiter i Israel och judarna. Det bör säga er som inte är insatta i frågan något.
Citera
2025-05-28, 00:50
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera
Jag vill inte ha nån historisk genomgång om oförätter de orsakat genom tiderna och jag vill inte ha några konspirationsteorier om hur hemliga sällskap styr världsekonomin och kontrollerar pressen.

Varför är judar kollektivt så hemska år 2022 att de förtjänar att betraktas som avskum och bör utrotas från jordens yta?

Varför är de värre än ryska oligarker eller arabiska shejker eller kinesiska tech-miljardärer eller mediamoguler eller oljebolagsjättar eller vita heteromän i bolagsstyrelser?

Varför skulle världen vara bättre utan någon människa med judiskt påbrå?
Jag har inte hört talas om att judar är hatade. Tror att du har fel om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in