Flashback bygger pepparkakshus!
2022-03-14, 15:06
Medlem
MrFreds avatar
Jag snusade alltid med nummer 5 i nikotin förut. Tröttnade på det och ville sänka. Gick ner till nummer 1. Var trist i början men nu älskar jag det och spyr typ på femmorna.

Är det mer hälsosamt att snusa nummer 1?
Citera
2022-03-14, 15:14
Avstängd
Ken-Ring-Intes avatar
Du får i dig mindre nikotin men på köpet så snusar du snus för tjejer och bögar, är det värt det?
Citera
2022-03-14, 15:17
Medlem
psykoshippiens avatar
Nikotin är inte nyttigt men i de mängder man får av snus är det inte skadligt enligt rådande forskning. Nej - det är varken till eller från. Om något ger du din plånbok och mun mer stryk av snus med låg nikotinhalt.

Riktiga män snusar löst.
Citera
2022-03-14, 15:21
Medlem
Niggwards avatar
Nikotin halt spelar inte så stor roll om det inte är sinnessjuka mängder. Tobaken i sig ger ut fler ämnen i kroppen.

Har hållit mig på 3 i åratal efter de vanligaste 2. Finns ingen anledning för mig att gå högre eller lägre. Så antar att alla finner sin rätta dos så att säga.
Citera
2022-03-14, 15:32
Medlem
Ja något mindre då det rimligtvis borde ha mindre påverkan på blodtryck / hjärt & kärl men tror inte det är så dramatiskt att påverkar helt ärligt
Citera
2022-03-14, 16:43
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slion
Ja något mindre då det rimligtvis borde ha mindre påverkan på blodtryck / hjärt & kärl men tror inte det är så dramatiskt att påverkar helt ärligt

Ja nikotin påverkar ju blodkärl och blodtryck borde bli mer påverkan av 22 mg/g än 8 mg/g
Snus sägs orsaka diabetes också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in