Ja för att odla upp 2-3 stora fina plantor behövs det en lampa på ca 250w+balast som tar en massa vatt den ochså (100-150w?) + fläktar, jo mer stelth odlingen är ju mera kostar utrustningen oftast om man vill ha stora fina plantor. En planta är väll normalt i vegg ca 4v och sen i blom mellan 6-8v, vegg = 18h/dygn, blomm=12h/dygn. Ni kan ju själv räkna ut kostnaden, blir inte så billigt och detta är BARA el biten. Om man köper frön så går bra frön på ca, 400-600kr beroende på sort (10st), utav 10st gror 7, hälften av dom är hanar så man har kvar ca 3-4 friska honor om man har tur. Föutom fröna så måste man ha odlingsmedium & näring. En lampa är även den inte den gratis, den bör väll bytas ut ca varannan odling har jag för mig att jag läst och en ny lampa kostar 250kr? Sen tillkommer det underhållning av utrystningen. Men den värsta delen av det hela måste vara att ständigt vara orolig för att bli påkommen och ständigt ta risker när man säljer, och ni gnäller för 500kr för 5g

, Nä! jag varken odlar eller säljer men jag har läst en hel del om det för att de är intresant

.
Ah jo jag vill tillägga en sak, om man ska ha en bra startup som är stelth får man lätt räkna med att lägga ut minst 4000-6000kr (köper allt inkl billig jysk garderob),