• 1
  • 2
2006-06-20, 20:06
Medlem
Vad kostar en femma bra gräs nu för tiden?
2006-06-20, 20:08
Medlem
dumkopfs avatar
500 spänn
2006-06-20, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumkopf
500 spänn
Är inte det lite i överkant?
2006-06-20, 20:12
Medlem
dumkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Är inte det lite i överkant?

nej. en femma bra skunk kostar 500 om du inte köper större mängder men då är det inte en femma längre.
2006-06-20, 20:21
Medlem
Knäckebröds avatar
400 i Stockholm för bra skurre. 500 skulle anses som knasigt. Vet ingen som köper för 500. Kan bero på vart i landet man befinner sig. ???
Citat:
Ursprungligen postat av jimbob
Vad kostar en femma bra gräs nu för tiden?
2006-06-20, 20:26
Medlem
Från fb´s egna, klistrade FAQ om Cannabis:

Citat:
Gräs
Standard ”bush-weed” 250-300/5g
“Över standard” 400/5g
Homegrown/Strain 500/5g

Standard är oftast hela plantan nermalen och brukar innehålla kvistar och frön, verkligen inte värt priset så köp inte. Över standard är oftast nåt lustigt mellanting, ser ut som standardgräs men du blir rätt gött bäng på det. Homegrown/strain skall bara bestå av buds och kallas ofta ”skunk” men kan vara en uppsjö av olika sorter. Ofta så hävdar kranen att det är en speciell sort men det är inte alltid att lita på om du inte vet att han har direktkontakt med han som odlade det.
2006-06-20, 20:45
Medlem
Knäckebröds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Från fb´s egna, klistrade FAQ om Cannabis:

Jo fint...

Men i realitet kan man ju inte följa en mall på FB.
Jag själv har pysslat med odling och xxx i min egen stad. Skulle jag inte veta vad vi xxx och för hur mycket xxx? Inklusive alla som står mig nära som själva xxx.

Ingen som jag känner pröjsar 500 eller xxx för 500 till ngn annan. Och ja, bara buds. (vad skulle du annars röka?)
500 minst, tar man av dom man inte tycker vidare mycket om eller bara allmänt hustlar med.

Så é det här.
2006-06-20, 20:51
Medlem
slimkims avatar
I Västerås finns de knappt standardweed, eller?
skulle bli lycklig som ett barn på julafton om det fanns
400:- för en 5:a skunk.
2006-06-20, 20:56
Bannlyst
Vi betalar 500 kr för femman hasch och gräs finns det ont om har man tur så får man en femma för 400:- , Östersund vettu
2006-06-20, 21:02
Medlem
Knäckebröds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimkim
I Västerås finns de knappt standardweed, eller?
skulle bli lycklig som ett barn på julafton om det fanns
400:- för en 5:a skunk.
Storstadsfenomen?

Tror det beror på vart i landet, tillgången mm.
I Stockholm är det ju direkt någon bristvara. Snarare många lokala xxx som dealar i varje stadsdel.

Om jag skulle vara tvungen att handla själv skulle jag aldrig lägga mer en 400 för potent skurre, hgrown. Synd om dom pröjsar mer.
2006-06-20, 21:06
Medlem
Knäckebröds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffen
Vi betalar 500 kr för femman hasch och gräs finns det ont om har man tur så får man en femma för 400:- , Östersund vettu

Standard h? 500?
2006-06-20, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knäckebröd

Jo fint...

Men i realitet kan man ju inte följa en mall på FB.
Jag själv har pysslat med odling och xxx i min egen stad. Skulle jag inte veta vad vi xxx och för hur mycket xxx? Inklusive alla som står mig nära som själva xxx.

Ingen som jag känner pröjsar 500 eller xxx för 500 till ngn annan. Och ja, bara buds. (vad skulle du annars röka?)
500 minst, tar man av dom man inte tycker vidare mycket om eller bara allmänt hustlar med.

Så é det här.
Jag ville inte bevisa att jag har rätt i det jag tidigare skrev i tråden.

Jag ville bara ge trådskaparen en fingervisning att gå efter, samt få honom att förstå att man ska söka först, innan man postar ett ämne.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in