Citat:
Ursprungligen postat av
Shakinah
Hej Drugglarn!
Hej, kul att någon svarade
Jag har ingen psykisk diagnos men det du skrev passar in väldigt väl på mig även dock inte lika grovt. Min sjukskrivning har inget med det att göra och snart är jag åter i arbetet..
Ser fram emot att få in en rutin, alla är olika men jag behöver rutin för att fungera. Som du skrev kan jag också bli hyper fokuserad på en grej och allt annat blir lidande i livet/vardagen typ som städning. Svårt att ha flera bollar i luften samtidigt ibland.
Från att vara helt frisk till att bli sjuk så får man ett annat tankesätt, när man är frisk tar man allt för givet.
Verkar som att du hittat/skapat någon sorts tillvaro som du är nöjd med iallafall, alla har olika förutsättningar här i livet och livet är vad man gör det till!
Förstår att man inte blir rik på att gå på bidrag/få ersättningar men jämfört med andra länder kan man ha ett tryggt och bra liv trots omständigheterna.
Jag tänker hela tiden på att om jag bott i USA just nu skulle jag varit fullständigt ekonomiskt ruinerad med tanke på mina behandlingar. Allt handlar om tankesätt/perspektiv