2022-03-12, 20:31
Medlem
Vaskamansagas avatar
Jag har en dröm om att ha en egen liten gård och ett hus. Gärna äldre och mysigt med vedeldad öppen spis och trägolv.

Tror ni jag kan köpa något sådant alternativt hyra? Vilka sidor är bra att kolla på när det gäller uthyrning av hus eller något torp.

Min budget är MAX 5000 SEK per mån, så något stort hus antar jag att jag inte får då, men jag är öppen för det mesta. Jag är så förbannat trött på att bo i lägenhet.

Mvh
Citera
2022-03-12, 21:12
Medlem
RysktTrolls avatar
Hej TS!

Här är en sida jag hittade förut.

https://www.alternativ.nu/index.php?...070&board=64.0

Lycka till i din jakt.
Citera
2022-03-13, 11:50
Medlem
Hej Det blir nog svårt att hitta ngt bättre Uppland med den budgeten
Du får nog titta längre norr eller västerut.
Ha med i beräkningen att uppvärmningskostnaden är mkt höga för tillfället och att många hus hyrs ut med kallhyra.
Citera
2022-03-13, 17:13
Medlem
_killahs avatar
Du kan köpa en lägenhet i Munkfors för 5000:- just nu. En bostadsrätt med låg avgift.
Citera
2022-03-14, 20:48
Medlem
Laureths avatar
Det finns. Ofta är det någon som äger ett hus med tillhörande mark där det står ett torp, men är inte motiverade nog att annonsera ut det. Det kan alltså bli rätt så svårt att hitta, men det går.
Citera
2022-03-15, 20:52
Medlem
Vaskamansagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RysktTroll
Hej TS!

Här är en sida jag hittade förut.

https://www.alternativ.nu/index.php?...070&board=64.0

Lycka till i din jakt.

Okej, tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Flashback-profilen
Hej Det blir nog svårt att hitta ngt bättre Uppland med den budgeten
Du får nog titta längre norr eller västerut.
Ha med i beräkningen att uppvärmningskostnaden är mkt höga för tillfället och att många hus hyrs ut med kallhyra.

Hej, okej. Jo eluppvärmning är dyrt, men jag tänker mig något med en vedeldad spis som primär värme och eventuellt lite dyr el/oljevärme i nödfall.

Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Du kan köpa en lägenhet i Munkfors för 5000:- just nu. En bostadsrätt med låg avgift.

Oj vad billigt, hur kommer det sig? Är det nåt ghetto område som det sprängs och skjuts i dagligen? :O

Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
Det finns. Ofta är det någon som äger ett hus med tillhörande mark där det står ett torp, men är inte motiverade nog att annonsera ut det. Det kan alltså bli rätt så svårt att hitta, men det går.

Exakt något sånt jag tänker på. Det borde ju finnas någon som ärvt sina föräldrars hus eller någon äldre människa som har ett extra hus eller torp som bara står och faller sönder som gärna hyr ut bostaden åt någon som kan hjälpa till att ta hand om det lite och samtidigt tjäna lite pengar på det.
Citera
2022-03-15, 20:53
Medlem
Vaskamansagas avatar
Munkfors är dock lite långt borta med tanke på att jag kommer åka mycket båt mellan Finland och Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in