Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Jag tror det är stor chans att Nato/USA/Väst slutligen kommer intervenera i kriget i Ukraina och göra slut på ryssen.(En intervention mot Ryssland i Ukraina kommer medföra krig mot hela Ryssland.)
Jag tror NATO/USA/Väst besitter en enorm militär styrka och kan antagligen slå ut Ryssland inom några dagar. Ryssland har mycket dåligt motiverade soldater. Jag tror det rasar snabbt som ett korthus om Ryssland blir angripet. Jag tror inte Ryssland kommer använda kärnvapen.
Men hur långt kommer det behöva gå avseende Ukralna innan NATO/USA/Väst ingriper? Närmar vi oss det läget? Tar det år och att Kiev svälter ihjäl innan det sker? Krävs att det att ryssarna använder kemiska vapen? Krävs det ett presidentval i USA (alltså om 3 år)? Krävs något slags false flag?
Vad tror ni? Motivera.
USA med hela sin militära överlägsenhet har inte klarat av att besegra getherdar utrustade med AK och RPGs, vars bästföredatum gått ut för många år sen, på 20 år... men nu ska de enligt dig kunna slå ut hela Rysslands arme på några dagar?
Lycka till säger jag bara...
Varför verkar folk tro att krig, i synnerhet ett storkrig, är något som är över på en kafferast?
Skulle det nu bli så som du säger så skulle det bli ett totalt kärnvapenkrig... vi pratar inte taktiska nukes, vi talar om fullskaligt anfall från båda sidor... och som någon sa för länge sen. Sverige kommer förmodligen att bli nukat av båda sidor. Inte för att vi utgör ett hot, utan för att vi har en strategiskt viktig position som man måste förneka motståndaren.
Jag vill i alla fall inte behöva se idiotjävlarna i toppeliten odla atombombsvampar över hela jorden. Jag vill inte förvandlas till aska i en atombombsexplosion, bli skjuten eller skjuta någon som jag aldrig träffat och egentligen inte har några problem med, eller för den sakens skull försöka överleva en nukleär vinter, eller se mina barn göra det heller...
Sätt alla jävla världsledare på en ö och låt dem köra Hunger Games där mot varandra... släng med asen i WEF och deras hantlangare också när man ändå håller på.