2022-11-04, 20:27
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag tror det är stor chans att Nato/USA/Väst slutligen kommer intervenera i kriget i Ukraina och göra slut på ryssen.(En intervention mot Ryssland i Ukraina kommer medföra krig mot hela Ryssland.)

Jag tror NATO/USA/Väst besitter en enorm militär styrka och kan antagligen slå ut Ryssland inom några dagar. Ryssland har mycket dåligt motiverade soldater. Jag tror det rasar snabbt som ett korthus om Ryssland blir angripet. Jag tror inte Ryssland kommer använda kärnvapen.

Men hur långt kommer det behöva gå avseende Ukralna innan NATO/USA/Väst ingriper? Närmar vi oss det läget? Tar det år och att Kiev svälter ihjäl innan det sker? Krävs att det att ryssarna använder kemiska vapen? Krävs det ett presidentval i USA (alltså om 3 år)? Krävs något slags false flag?

Vad tror ni? Motivera.

Jag tror inte det kommer hända alls. Ukraina är inte så viktigt att starta WW3 för. Taiwan ja men inte UA.
Citera
2022-11-04, 20:33
Medlem
Jag tror gränsen går vid kärnkraftsanläggningarna.
När Ryssland krävde tillbaka de kärnvapen som ingick när ryssarna gav Ukraina egen rätt till eget land fick ryssarna som motprestation löva tillsamman med USA, FN GB garantier
för att respektera landets gränser.

När nu ryzzarna invaderat Ukraina försöker man förutom konst osv även
stjäla tvättmaskiner fönster mm
även stjäla de elproducerande kärnkraftverken. Där tror jag de blå skåpen går. Att sabotera, skjuta och slåss inom säkerhetszonerna för kärnkraftverken är inte ofarligt om man underdriver lite, men det skiter ryzzarna i. Därmed hotas hela europa. Av radioaktivt avfall tex.
Minns härdsmältan i Tjernobyl.
Citera
2022-11-04, 20:33
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Jag tror det är stor chans att Nato/USA/Väst slutligen kommer intervenera i kriget i Ukraina och göra slut på ryssen.(En intervention mot Ryssland i Ukraina kommer medföra krig mot hela Ryssland.)

Jag tror NATO/USA/Väst besitter en enorm militär styrka och kan antagligen slå ut Ryssland inom några dagar. Ryssland har mycket dåligt motiverade soldater. Jag tror det rasar snabbt som ett korthus om Ryssland blir angripet. Jag tror inte Ryssland kommer använda kärnvapen.

Men hur långt kommer det behöva gå avseende Ukralna innan NATO/USA/Väst ingriper? Närmar vi oss det läget? Tar det år och att Kiev svälter ihjäl innan det sker? Krävs att det att ryssarna använder kemiska vapen? Krävs det ett presidentval i USA (alltså om 3 år)? Krävs något slags false flag?

Vad tror ni? Motivera.

https://youtube.com/shorts/_IGU_7alJ80?feature=share

Jag lägger denna här.

Folk är så fast i själva ordet krig och inte i vad det egentligen handlar om.
Förr i tiden handlade krig om att erövra, vinna landområden och en massa annat.
Idag handlar krig om något helt annat.

Vill Ryssland utplåna Ukraina så hade de väl bombat sönder hela landet så det liknar månens yta.
Hade USA velat erövra Afghanistan så hade de väl gjort det mot getkåta inavlade talibaner?

Krig nuförtiden har ett före, under och efter stadie i mina ögon där vapenindustrin hetsar till interventioner (i demokratins eller frihetens namn), där man under själva stridernas hetta får sina vapen sålda och använda så vapenindustrins kvarnar maler på och genererar intäkter, för att slutligen efter striderna "bygga" upp ländernas infrastruktur med kontrakt som tillfaller dessa krigshetsares vänner i kostymer så statliga medel fortsättningsvis pumpas ut från ett land, tvättas via ett annat och slutligen sänds tillbaks till denna elits konton.

Så nej, kriget handlar inte om att få ett slut. Kriget handlar om hur USA och västvärlden kan tvätta statliga medel i form av "bidrag".
Citera
2022-11-04, 20:36
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Jag tror inte det kommer hända alls. Ukraina är inte så viktigt att starta WW3 för. Taiwan ja men inte UA.
Nja om ryssen går över den röda linjen, Kommer ju både Nato och EU att med konventionella medel slå ut alla ryska styrkor i Ukraina samt Rysslands svarta havsflotta.

Kaliningrad blir ju då nästa man till rakning!

Att de har kärnvapen där är ingen fördel i dag!
Citera
2022-11-04, 20:39
Medlem
Citat:

Vad tror ni? Motivera.

Ingen behöver ingripa då orcherna är så totalt värdelösa.
Allt ordnar sig genom alla Putins genialiska drag...
Citera
2022-11-04, 20:40
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Nja om ryssen går över den röda linjen, Kommer ju både Nato och EU att med konventionella medel slå ut alla ryska styrkor i Ukraina samt Rysslands svarta havsflotta.

Kaliningrad blir ju då nästa man till rakning!

Att de har kärnvapen där är ingen fördel i dag!

Vilken röda linje? Om Ryssland anfaller/invaderar ett nytt land i EU? Eller ett Natoland?
Kommer ju inte hända såklart.
Nato kommer inte göra något i Ukraina då det inte är ett just Natoland.

Som sagt WW3 kommer inte gå i full skala förrän Kina intar Taiwan.
Citera
2022-11-04, 20:42
Medlem
Där måste väst agera snart om inte ryzzarna ger sig. Tyvärr finns inget som tyder på det.
Vid annan vind än vid Tjernobyl smältan, då nordväst, drabbades nästan bara Sverige..
Vid andra vindriktningar drabbas många miljoner i tätbefolkade Europa av omfattande strålskador. Där kan vi vara snart och det kan ingen europeisk politiker ta ansvar för.
Innan dessa risker ökar ytterligare måste väst ingripa.
Citera
2022-11-04, 21:32
Medlem
Citat:

Vad tror ni? Motivera.

USA med hela sin militära överlägsenhet har inte klarat av att besegra getherdar utrustade med AK och RPGs, vars bästföredatum gått ut för många år sen, på 20 år... men nu ska de enligt dig kunna slå ut hela Rysslands arme på några dagar?

Lycka till säger jag bara...

Varför verkar folk tro att krig, i synnerhet ett storkrig, är något som är över på en kafferast?

Skulle det nu bli så som du säger så skulle det bli ett totalt kärnvapenkrig... vi pratar inte taktiska nukes, vi talar om fullskaligt anfall från båda sidor... och som någon sa för länge sen. Sverige kommer förmodligen att bli nukat av båda sidor. Inte för att vi utgör ett hot, utan för att vi har en strategiskt viktig position som man måste förneka motståndaren.

Jag vill i alla fall inte behöva se idiotjävlarna i toppeliten odla atombombsvampar över hela jorden. Jag vill inte förvandlas till aska i en atombombsexplosion, bli skjuten eller skjuta någon som jag aldrig träffat och egentligen inte har några problem med, eller för den sakens skull försöka överleva en nukleär vinter, eller se mina barn göra det heller...

Sätt alla jävla världsledare på en ö och låt dem köra Hunger Games där mot varandra... släng med asen i WEF och deras hantlangare också när man ändå håller på.
Citera
2022-11-04, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Där måste väst agera snart om inte ryzzarna ger sig. Tyvärr finns inget som tyder på det.
Vid annan vind än vid Tjernobyl smältan, då nordväst, drabbades nästan bara Sverige..
Vid andra vindriktningar drabbas många miljoner i tätbefolkade Europa av omfattande strålskador. Där kan vi vara snart och det kan ingen europeisk politiker ta ansvar för.
Innan dessa risker ökar ytterligare måste väst ingripa.

EU politiker och ansvar i samma mening var ett bra skämt
Citera
2022-11-04, 21:48
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Jag tror gränsen går vid kärnkraftsanläggningarna.
När Ryssland krävde tillbaka de kärnvapen som ingick när ryssarna gav Ukraina egen rätt till eget land fick ryssarna som motprestation löva tillsamman med USA, FN GB garantier
för att respektera landets gränser.

När nu ryzzarna invaderat Ukraina försöker man förutom konst osv även
stjäla tvättmaskiner fönster mm
även stjäla de elproducerande kärnkraftverken. Där tror jag de blå skåpen går. Att sabotera, skjuta och slåss inom säkerhetszonerna för kärnkraftverken är inte ofarligt om man underdriver lite, men det skiter ryzzarna i. Därmed hotas hela europa. Av radioaktivt avfall tex.
Minns härdsmältan i Tjernobyl.

Jag håller med. Blir läget sådant att det uppstår en verkligt akut situation runt ett eller flera Ukrainska kärnkraftverk så tror jag att NATO kommer att säkra dem med alla medel som krävs, inklusive militär intervention.

Följderna av en nukleär katastrof i Europa är potentiellt så ytterligt förödande att det helt enkelt inte får tillåtas inträffa.
Citera
2022-11-04, 22:15
Medlem
Haha "slå ut ryssland"synd att TS lever i koloniala tider...
Citera
2022-11-04, 22:51
Medlem
Att de väljer att lägga sig i är väl det sista man väljer att göra. Kommer med för stora risker. Oavsett hur mycket man vill hjälpa till så gör man inte det p.g.a. risken. Det kan mycket väl ge motsatt effekt genom att välja att gå in i kriget.. Alltså att man skapar en ännu värre katastrofal situation än vad det redan är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in