• 1
  • 2
2022-03-12, 14:39
Medlem
Lao Tzus avatar
Pratas om misinformation på nätet

Nedanstående är vad jag ”vet” Någon som vet mer?

Bra eller dåligt och för vem?

Citat:
DUCKDUCKGO IS NOW CENSORED, USE BRAVE BROWSER AND BRAVE SEARCH ENGINE INSTEAD

https://www.bitchute.com/video/nPRk1pS9ZoJ5/

Citat:
NCENSORED SEARCH ENGINES:
- Startpage (uses google backend)
- Yandex (russian censorship)

THERE ARE ONLY 3 SEARCH ENGINES
- Bing
- Google
- Yandex
ALL other search engines are just front-ends hitting api's for these, including duckduckjew and startpage.

Anon's need to create their own search engines, the software is open source and it's not that expensive (elastic search, etc

Citat:
DuckDuckGo Announces Mass Censorship of 'Russian Disinformation'

https://www.eutimes.net/2022/03/duck...isinformation/
Citat:
DuckDuckGo slammed for downrating Russian search results

https://www.washingtonexaminer.com/n...search-results
Senast redigerad av Lao Tzu 2022-03-12 kl. 14:53.
Citera
2022-03-12, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu

Så yandax censurerar bara i Ryssland/antiryska grejer?

I så fall känns det ju taget. Man får ju nog av det infantila propagandaeländet som det är. Det är ju just den andra sidan man är intresserad av att ta till sig info från.

Vad är det för fel på duckduckgo? Har dom börjat censurera proryska/antipseudonazistiska sidor?

I så fall är det illa. Denna naziliberala koshermacka som vi håller på bli serverade smakar riktigt illa.
Citera
2022-03-12, 14:51
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu

Google duger för saker som inte kontroversiella, men inte om man vill veta sanningen om aktuella saker som pushas av västmedia, för då bör man istället vända sig till Yandex eller Bravesearch, som även visar andra sidan av myntet. Duckduckgo är iallafall bättre än Google, men de kanske blivit sämre på sista tiden. väst-oligarkerna med Vanguard och Blackrock under sig får allt mer och mer makt.
Senast redigerad av NeoVain 2022-03-12 kl. 14:55.
Citera
2022-03-12, 16:33
Moderator
Siegfrids avatar
Rysslands invasion av Ukraina 2022 --> Censur och yttrandefrihet
/Moderator
Citera
2022-03-12, 18:57
Medlem
RedXs avatar
Hela grejen med duckduckgo är/var ju att de inte skulle filtrera sökresultat åt användaren. Här skjuter de sig själva rejält i foten.
Citera
2022-03-12, 19:01
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Många som skiftar över till brave appen inklusive mig. Ddg har skjutit sig själv i bägge fötterna.
Citera
2022-03-12, 19:09
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obekvamstamning
Många som skiftar över till brave appen inklusive mig. Ddg har skjutit sig själv i bägge fötterna.
Jup, DDG kan har rätt, eller fel, huvudsaken med dem var dock att slippa överförmyndari.
Får se hur Brave klarar biffen...
Citera
2022-03-12, 19:29
Medlem
Trodde i och för sig att hela poängen med DDG är att den är privacy oriented. Det är därför jag använder den i alla fall.
Måste nog ge mitt stöd till att man hjälper förebygga rysk desinformation. Givetvis skulle sådana handlingar kunna användas i illasinnat syfte i framtiden så det är inte okontroversiellt eller oproblematiskt. Å andra sidan, samma sak med hate speech (vad det nu heter på svenska).
Citera
2022-03-12, 19:51
Medlem
369Qs avatar
DuckDuckgo = CIA = Clowns in America = Communism in America

Använd yandex,brave. P-search.

"Alice" jobbar dygnet runt över alla DS-kontrollerad domäner, vilket är en hel del. (AI)
Citera
2022-03-12, 22:26
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Brave är fortfarande ocensurerad.
Citera
2022-03-12, 22:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Duckduckgo har börjat censurera, ägs av en jude. Lever du än efter alla Covid giftsprutor du tagit? Otroligt, hoppas du tar nästa booster snart för din "hälsas" skull
Principen med DuckDuckGo är att dom inte loggar vad du söker på (påstår dom). Men i övrigt baseras deras sökresultat mest på Google. Tiden när det fanns en seriös sökmotor, som enbart indexerade alla sidor, är förbi.

I mångt & mycket är den tid över då internet var en källa till objektiv information.
Citera
2022-03-12, 22:32
Medlem
PedoJoeBidens avatar
För övrigt insåg jag att DuckDuckGo var zionistskräp när de gjorde reklam i Stockholms tunnelbana för inte allt för länge sedan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in