2022-03-15, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Men Lidel, kan med sina egna varor ta andelar.

Framförallt kan detta bli ett problem för varumärkena snarare än ICA kanske. Nu när människor börjar hamstra och gneta, kanske det inte är felix som står på bordet, utan något tyskt företag.

Lidl har inte alls lyckats i Sverige. De har typ 3-4% marknadsandel som knappt har rört sig på åratal. Går du in där är det utlänningar och weirdos som handlar. Svennebanan vill ha Arla, Kellogs och Coca Cola. Inte en massa konstiga egna varumärken som Freeway cola som smakar apa
Citera
2022-03-15, 09:27
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Lidl har inte alls lyckats i Sverige. De har typ 3-4% marknadsandel som knappt har rört sig på åratal. Går du in där är det utlänningar och weirdos som handlar. Svennebanan vill ha Arla, Kellogs och Coca Cola. Inte en massa konstiga egna varumärken som Freeway cola som smakar apa

Nja, det kanske blir andra märken nu när priserna går upp.
Citera
2022-03-15, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Nja, det kanske blir andra märken nu när priserna går upp.

Egna VM finns redan i alla kategorier och de kommer behöva höja priserna lika mycket.

9 av 10 vill inte köpa Eldoradotandkräm eller ICA basic tvål. Att ha dessa hemma signalerar att man är på ruinens brant.
Citera
2022-03-15, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Och det sker samtidigt i alla (?) västländer.
Riksbankerna är en kabal.
Citera
2022-03-15, 10:12
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Handlar nästan aldrig svenbebanan märken som
Coca Cola arla och kellogs typ .
De är i regel urusla utspädd och sockerfyllda
Älskar lidl .och andra butiker .
Där får jag bra mat
Citera
2022-03-15, 10:16
Medlem
Citat:
Egna VM finns redan i alla kategorier och de kommer behöva höja priserna lika mycket.

9 av 10 vill inte köpa Eldoradotandkräm eller ICA basic tvål. Att ha dessa hemma signalerar att man är på ruinens brant.

Vem fan kollar ens vad folk har för tandkräm? Är man dessutom så dömande så är det ju ingen man vill umgås med ändå. Låter som att du går på lågstadiet när du kommer med såna påståenden.

Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Där får jag bra mat

Du inser väl att 9/10 produkter kommer från samma fabrik? Det är bara paketeringen som är annorlunda
Citera
2022-03-15, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Efterfrågan och tillgång på foder till kycklinguppfödning har gjort att priserna har stigt allt för mycket på kort tid för fodret, så pass att kycklinguppfödarna inte kan skaffa sig foderkontrakt utan får betala dagspris.

Prisjustering på cirka 25% kommer att komma i början på maj för alla kycklingprodukter.

Oavsett vad prisökningen beror på har jag alltid tyckt att en kycklings liv har värderats för lågt.
Citera
2022-03-15, 10:31
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blekmyr
Vem fan kollar ens vad folk har för tandkräm? Är man dessutom så dömande så är det ju ingen man vill umgås med ändå. Låter som att du går på lågstadiet när du kommer med såna påståenden.

Du inser väl att 9/10 produkter kommer från samma fabrik? Det är bara paketeringen som är annorlunda
Om du handlar på Willie eller ica och kanske konsum
Så ja .
Samma tillverkare samma skit olika förpackning .
Handlar mest i blattebutiker och lidl nu
Och även konsum .
I blattebutiker har priset gått upp med snart 30 % .
Men jag slipper
De stora bolagens skit .spm alla ägs av samma ägare
Citera
2022-03-15, 10:33
Medlem
Citat:
Om du handlar på Willie eller ica och kanske konsum
Så ja .
Samma tillverkare samma skit olika förpackning .
Handlar mest i blattebutiker och lidl nu
Och även konsum .
I blattebutiker har priset gått upp med snart 30 % .
Men jag slipper
De stora bolagens skit .spm alla ägs av samma ägare

Tro mig, det är Blackrock och Vanguard som får dina stålar i slutändan ändå, var du än handlar.
Citera
2022-03-15, 10:36
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blekmyr
Tro mig, det är Blackrock och Vanguard som får dina stålar i slutändan ändå, var du än handlar.
Hoppas inte .
De borde få mitt glödheta bly genom skallen helst
Citera
2022-03-15, 10:50
Medlem
Citat:
Där får jag bra mat

Fast skiljer det egentligen mkt i pengar mellan typ Willys och lidl ?
Citera
2022-03-15, 11:14
Medlem
Förstår inte folk att världs ekonomin styrs av DOLLARN och dennes värde sätts av OLJAN.

USA Federal Reserv printar pengar, anledningen till att priserna går upp är inflation inte för att det är brist på plats att odla. Idag är det enklare odla än tidigare, bättre vägar, bättre maskiner och så vidare.

Men då Federal Reserv printar pengar så måste priserna öka för att de ska behålla sitt värde.

Allt detta vi se nu, med pris ökning och så vidare, är opåverkad av Corona, Kriget, eller annat.
Det är ett korrupt och kontrollerad ekonomi. Vi är slavar! Så enkelt är det, jag vet många gillar inte å höra det. Men ni är slavar, precis som i gamla Egypten.

Ha en fortsatt trevlig arbetsdag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in