• 4
  • 5
2025-07-08, 06:38
Medlem
MAS74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niceweathertoday

Nej varför skulle dom det ?
Tror inte man ens har skyldighet att rapportera om intervjun.
Just nu har jag typ 1-3 intervjuer i kvartalet, men det blir aldrig något eftersom det alltid är någon med mer erfarenhet som får jobbet.

Förstår inte varför bolagen vill ha mer erfarenhet, jag skulle iaf mer ifrågasätta någon som ofta byter arbetsgivare och inte är lojal.

Det märkliga är väl att man aldrig hör något från AF numera, man bara skickar in rapporterna varje månad, 6-8 jobb och söker aktivitetsstöd. Har inte hört något på över 1 år från AF ?

Jag har sökt 24 jobb ska träffa dom i Augusti nu har jag bara dom inte längre jobb och utveckling men fortsätter att få ersättning from F kassa. När man söker jobb det är som en lotteri man är en av 400 som sökt jobbet jag säger till dom jag gör mitt bollen nu ligger på arbetsgivare sida dom måste vilja anställa om dom väljer någon annan det kan jag inte göra något åt men det fattar inte AMS det är som att prata med en sten.

Sen är det så att i Sverige är inte lätt att avskeda folk det gör att arbetsgivare är ännu mer petig med vem dom anställer. Dom kan gå ut med annons men sen rekryterar bland vänner bekanta släktingar. AMS har inte hört av sig till dig på 1 år ? AMS inte hör av sig kan beror på vart i landet man är jag hade samtal med dom i April jag kan tänka mig de skiljer sig mellan stor stad och landsort.

Jag känner att dom försöker att hitta en anledning för att ta ifrån en ens ersättning för att skicka en till Socialen men man kan inte bara gå in på socialen och få pengar direkt det fungera inte så och jag vill absolut inte tillbaka till socialen det är rena helvetet.
Citera
2025-07-08, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAS74
Jag har sökt 24 jobb ska träffa dom i Augusti nu har jag bara dom inte längre jobb och utveckling men fortsätter att få ersättning from F kassa. När man söker jobb det är som en lotteri man är en av 400 som sökt jobbet jag säger till dom jag gör mitt bollen nu ligger på arbetsgivare sida dom måste vilja anställa om dom väljer någon annan det kan jag inte göra något åt men det fattar inte AMS det är som att prata med en sten.

Sen är det så att i Sverige är inte lätt att avskeda folk det gör att arbetsgivare är ännu mer petig med vem dom anställer. Dom kan gå ut med annons men sen rekryterar bland vänner bekanta släktingar. AMS har inte hört av sig till dig på 1 år ? AMS inte hör av sig kan beror på vart i landet man är jag hade samtal med dom i April jag kan tänka mig de skiljer sig mellan stor stad och landsort.

Jag känner att dom försöker att hitta en anledning för att ta ifrån en ens ersättning för att skicka en till Socialen men man kan inte bara gå in på socialen och få pengar direkt det fungera inte så och jag vill absolut inte tillbaka till socialen det är rena helvetet.

24 jobb nu i Juni ?
Nej socialen är nog ingen höjdare.
Då studerar jag hellre något intressant.
Jag brukar typ söka max 9-10 jobb.
Men har blivit nojig att skicka ut mitt CV till fritt främmande bolag.
Citera
2025-07-08, 23:09
Medlem
MAS74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niceweathertoday
24 jobb nu i Juni ?
Nej socialen är nog ingen höjdare.
Då studerar jag hellre något intressant.
Jag brukar typ söka max 9-10 jobb.
Men har blivit nojig att skicka ut mitt CV till fritt främmande bolag.

för sökte jag 13 till 14 jobb men det ansåg AMS för lite så ja 24 jobb i Juni dom säger sök hela landet samt utlandet jag jobbade i Norge varje sommar i 9 år men det var inte bra för då betalade jag skatt i Norge och det tycke AMS inte om AMS är som socialen det konstiga stället.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in