Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-12, 05:09
  #1
Medlem
Tjena! Jag har ett problem med min dator, jag har haft den rätt så länge men den fungerar bra och kan spela dem flesta spelen på medel-hög grafik. Men nu på senaste har jag börjat spela cs igen och ibland mitt i matchen så bara startar min dator om. Inte stängs av utan startar om, har kollat temperaturen på den och den ligger runt 40-60 grader när jag spelar. Jag kan spela league of legends utan några problem. Vad kan detta bero på? Behöver hjälp för att fixa det, väldigt irriterande när den startar om i mitten av en match. Tack!
Citera
2022-03-12, 05:21
  #2
Medlem
som vanligt med datorer kan det vara nästan vad som helst men antingen är det nätaggregatet som inte mår bra eller överklockat eller för kraftigt grafikkort som den inte orkar driva. Kolla så alla kablar sitter ordentligt från nätagg.. funkar inte det så kolla hur många watt den har och rekommenderad watt för ditt grafikkort.

är det Corsair har jag för mig att de har 10 års garanti men då måste du kontakta dem direkt och inte där du köpte den, jag tror fler PSU tillverkare har samma garanti.
Citera
2022-03-12, 05:30
  #3
Medlem
OneTaps avatar
kanske över hettning eller om du gjort nån över klockning som e instabil?
Citera
2022-03-12, 05:47
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
som vanligt med datorer kan det vara nästan vad som helst men antingen är det nätaggregatet som inte mår bra eller överklockat eller för kraftigt grafikkort som den inte orkar driva. Kolla så alla kablar sitter ordentligt från nätagg.. funkar inte det så kolla hur många watt den har och rekommenderad watt för ditt grafikkort.

är det Corsair har jag för mig att de har 10 års garanti men då måste du kontakta dem direkt och inte där du köpte den, jag tror fler PSU tillverkare har samma garanti.

Min psu är rätt så gammal men den ska dra på 600W grafikkortet tar från 350-450W så det borde inte vara några problem om jag förstår det rätt. Kanske dock är att psu är gammal och den blir sämre? Är inte så insatt så vet inte så jätte mycket
Citera
2022-03-12, 05:58
  #5
Avstängd
PalmeKillers avatar
Rengör datorn , byt kylpasta på cpun
Citera
2022-03-12, 08:18
  #6
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanpptryckaren
Min psu är rätt så gammal men den ska dra på 600W grafikkortet tar från 350-450W så det borde inte vara några problem om jag förstår det rätt. Kanske dock är att psu är gammal och den blir sämre? Är inte så insatt så vet inte så jätte mycket

Alltid bra om du informerar vad som sitter i din dator?
Jag gissar efter din beskrivning att det är dags att byta PSU. Kylpasta på CPU:n är inte heller fel men du hade inte några direkta problem med tempen.
Citera
2022-03-13, 09:27
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanpptryckaren
Min psu är rätt så gammal men den ska dra på 600W grafikkortet tar från 350-450W så det borde inte vara några problem om jag förstår det rätt. Kanske dock är att psu är gammal och den blir sämre? Är inte så insatt så vet inte så jätte mycket

Då är det inte grafikkortet som är boven. Kolla så alla kablar sitter ordentligt från PSU, kan vara glapp nånstans som ställer till det. kan även vara väldigt mycket damm i PSU som gör att den överhettas, Fläkten i PSU kan även ha lagt av.

Hursom så skulle jag ha köpt en ny PSU, Rekommenderar Corsair.

Hoppas det löser.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback