Rotfyllde en kindtand idag. Ingen smärta under rotfyllningen men har dock nu på natten värk och rejäl smärta när jag biter ihop tänderna.
Är detta normalt?
Det är nog helt normalt vad jag förstått. Gjorde själv samma sak i januari och hade grym värk i början som avtog inom några dagar. Har ingen värk alls längre men har ännu inte gjort själva rotfyllningen.
Det är nog inte värk från tandköttet utan värk runt och från nerven som gick till tanden.
Minus att de plcokar ut nerven vid e rotfyllning. Det är det en rotfyllning är: man borrar ner till nerven (därför de mäter med mätsticka hur långt de borrat), tar ut nerven rengör och fyller upp.
Minus att de plcokar ut nerven vid e rotfyllning. Det är det en rotfyllning är: man borrar ner till nerven (därför de mäter med mätsticka hur långt de borrat), tar ut nerven rengör och fyller upp.
Jo men en en nerv i tanden fortsätter ju utanför rotspetsen/tanden. Om nerven i en tand inte skulle ha någon förbindelse utanför tanden så skulle man inte ha någon känsel i tanden.
Jo men en en nerv i tanden fortsätter ju utanför rotspetsen/tanden. Om nerven i en tand inte skulle ha någon förbindelse utanför tanden så skulle man inte ha någon känsel i tanden.
Tandläkaren svarade mig så iallafall. "Har du ont är det från tandköttet och inte själva tanden då nerven är borta"
Tandläkaren svarade mig så iallafall. "Har du ont är det från tandköttet och inte själva tanden då nerven är borta"
Jag vet inte var nervtrådarna går men när tandläkare lägger en bedövning görs det ju i tandköttet/mjukdelarna och gör att känseln i bl.a. tanden som ska borras försvinner.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!