2022-03-11, 06:52
Medlem
Det går tydligen att betala sina räkningar via kreditkort och på så sätt snabbare kunna nyttja bonus/cashback. Har ni något förslag på vilket kort som erbjuder bäst cashback? finns det något kort som ger flygpoäng genom att man använder kortet till att betala sina räkningar och vardagsgrejer?

Vill kunna nyttja ett kort på absolut bästa möjliga sätt.

tar tacksamt emot alla tips och förslag!
Citera
2022-03-11, 08:27
Medlem
Jag avänder KomplettBanks kreditkort, där får du återbäring på alla köp.

Tror också det går att betala räkningar med det, men då är det nog ingen cashback på dem typerna av transaktioner

VIKTIGAST av allt är att ALLTID betala tillbaka hela beloppet du använt i slutet av månaden annanrs är de onödigt med ett sånt kort då du får betala ränta.
Citera
2022-03-11, 09:06
Medlem
Fonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daggi112
Jag avänder KomplettBanks kreditkort, där får du återbäring på alla köp.

Tror också det går att betala räkningar med det, men då är det nog ingen cashback på dem typerna av transaktioner

VIKTIGAST av allt är att ALLTID betala tillbaka hela beloppet du använt i slutet av månaden annanrs är de onödigt med ett sånt kort då du får betala ränta.

Hur mycket återbäring får du? Kan du ge exempel? Låter intressant!
Citera
2022-03-11, 09:23
Medlem
4% på köp hos Komplett.se
1% bonus på enskilda köp över 20 000 kronor
0,5% bonus på övriga köp

ID-stöldsförsäkring - ger dig hjälp, rådgivning och juridisk assistans upp till 100 000 kr vid ID-stöld.
Reseförsäkring - gäller dig och din familj på resor upp till 45 dagar. Läs villkor
Köpskydd kreditkort - säkrar belopp upp till 25 000 kr i det fall varan blir stulen vid inbrott eller överfall, eller blir skadad genom olyckshändelse under försäkringsperioden.
Betalskydd (valfri tilläggsförsäkring) - ger dig ekonomisk trygghet och säkrar nedbetalning om du skulle bli sjuk, arbetslös, eller vid dödsfall. Vid kritisk sjukdom och dödsfall täcks utestående saldo upp till 100 000 kr.

Ingen årsavgift
Kreditgräns på upp till 100 000 kronor
Bonus på alla köp
Valfri uppskjuten betalning vid enskilda köp
Avgiftsfria kontantuttag

Skjut upp betalningen av dina köp räntefritt i 3, 6 eller 9 månader*
Upp till 50 dagar räntefri betalning på alla köp.
Citera
2022-03-11, 18:37
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Det går tydligen att betala sina räkningar via kreditkort och på så sätt snabbare kunna nyttja bonus/cashback. Har ni något förslag på vilket kort som erbjuder bäst cashback? finns det något kort som ger flygpoäng genom att man använder kortet till att betala sina räkningar och vardagsgrejer?

Vill kunna nyttja ett kort på absolut bästa möjliga sätt.

tar tacksamt emot alla tips och förslag!

Alla som tillåter dig o betala räkningar tar en avgift för detta eller erbjuder inte cashback på det. Du är inte den första som tänkt tanken tro mig.
Citera
2022-03-11, 20:00
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Alla som tillåter dig o betala räkningar tar en avgift för detta eller erbjuder inte cashback på det. Du är inte den första som tänkt tanken tro mig.

Betalo har faktiskt 0% på santanders kort, har ett gammalt avgiftsfritt "mitt kort" så skulle alltså kunna betala den vägen helt utan avgifter men det känns som lite att gå över ån efter vatten då det, som du skriver, inte innebär någon cashback.

Fenomenet att rulla kredit verkar vara amerikanskt, alla de svenska bolagen verkar ha täppt till det kryphålet.
Citera
2022-03-13, 21:29
Medlem
Betalar du räkningar med kreditkort får du betala vanlig kreditkortsränta för dom pengarna. I alla fall på Norwegian.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in