Citat:
Återigen, jag har sett alarmerande rubriker för allt, och jag är trött på denna hariga och ängsliga hypokondrikerstil!
ASTEROIDER, Y2K, ALIENS, SVINSNUVA, SARS, FÅGELSNUVA, TERRORISTER, KRIG ÖVERALLT OCH OM ALLT, MILJÖKATASTROF, MATBRIST, FÖR KALLT, FÖR VARMT, FÖRSVUNNA BI, MAYAKALENDERN, GÄNGKRIG, ZOMBIES osv osv osv
Det kommer aldrig och tar aldrig slut med saker man hela tiden ska vara skräckslagen för!
Sitt lugnt i båten och sluta spring runt som nackade hönor innan någonting har hänt och lev era liv i lugn och ro, tills ni inte måste, den dagen den sorgen!
Allt som stjäl kraft och energi från ditt liv är av ondo, så även att hamstra konserver eller spring runt som en jävla idiot och gömma ravioli i skogen, skärpning!
Ta hand om era kroppar, träna och motionera så ni är motståndskraftiga mot sjukdomar, kan gå flera mil om en kris skulle uppstå och ha lite basvaror för att klara ett strömavbrott
ASTEROIDER, Y2K, ALIENS, SVINSNUVA, SARS, FÅGELSNUVA, TERRORISTER, KRIG ÖVERALLT OCH OM ALLT, MILJÖKATASTROF, MATBRIST, FÖR KALLT, FÖR VARMT, FÖRSVUNNA BI, MAYAKALENDERN, GÄNGKRIG, ZOMBIES osv osv osv
Det kommer aldrig och tar aldrig slut med saker man hela tiden ska vara skräckslagen för!
Sitt lugnt i båten och sluta spring runt som nackade hönor innan någonting har hänt och lev era liv i lugn och ro, tills ni inte måste, den dagen den sorgen!
Allt som stjäl kraft och energi från ditt liv är av ondo, så även att hamstra konserver eller spring runt som en jävla idiot och gömma ravioli i skogen, skärpning!
Ta hand om era kroppar, träna och motionera så ni är motståndskraftiga mot sjukdomar, kan gå flera mil om en kris skulle uppstå och ha lite basvaror för att klara ett strömavbrott
Folk preppar inte för att de är rädda, utan för att de är bekväma.
Det tar inte på energin att skaffa mat för en månad. Förr hade alla mat hemma om de bara hade råd.
Jag har aldrig preppat superallvarligt men mat för några månader. Det var väldigt skönt när jag plötsligt en gång inte hade pengar i tre månader. Jag kunde äta som vanligt.
Vatten har jag använt många gånger när vattnet utan förvarning stängts av. Samma där. Väldigt bekvämt att kunna borsta tänderna och göra kaffe innan man går ut.
Tror inte det är bra att snöa in på prepping för mycket. Men det är absolut inte bra att aldrig ha något hemma som man kan komma att behöva. Folk kan inte ens köpa en fläkt på vintern fastän nästa sommar kan bli asvarm. Så står de där på sommaren och alla fläktar är slutsålda. Folk är extremt dåliga på att tänka framåt, det ställer till problem.
Det har blivit en lättnad för mig att pga covid handla på nätet och för en vecka i taget. Insåg inte hur slitsamt det var att springa och småhandla nästan varje dag.
Det är inte troligt att du råkar ut för aliens, men det är högst troligt att du råkar ut för något som ställer till det. Det är du själv som bestämmer att ha det högst obehagligt då.
Du har rätt i att man ska preppa sin egen kropp. När jag preppade fanns det många feta amerikaner som gillade att samla mat, men som inte motionerade. Hjärtinfarkt mer troligt än aliens.
Jag är rätt trött på att vara den som har allt. Ingen behöver ha egna grejer, för ND har allt man behöver för att campa, har alltid värktabletter hemma, har verktyg, har extra telefon, varför skaffa något när man kan ta ND:s saker? Sådana som inte fattar att de kanske kan skaffa eget.